Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

k750 po remoncie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Nie 15:13, 11 Sty 2015    Temat postu:

Już dodałem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 19:54, 11 Sty 2015    Temat postu:

Prince nie sciemniamy i wiem o co Ci chodzi sprzed lat ale tak mi powiedziano ze w moim silniku sa almoty a jak rozebralem byl maluch Smile))) i tyle na temat.Zakladalem tylko koledze almoty ale na jego wlasne zyczenie mimo ze mu odradzalem.Mozna dac almoty ale 10-12 setek luzu i to dla tych co nie katuja gaz do deski po trasie w upaly przez 100km Smile)).

Tu jest odma zatulejowana na brązie .Mozna to zakolkowac ale jak jest wcisk odpowiedni nie trzeba albo kleju dac do polaczen pasowanych.
Mialem przypadek ze zgielo tego bolca ale wtedy olej wyciskalo po calym silniku a przez to ze tylko byly pasowne lebki na srubach i przeciaglo odme na jedna sciane i zatarlo uginajac bolca.Trzeba sprawdzac odme nakladajac tuleje na bolec kola rozrzadu i patrzec czy jest na srodku walek w odmie bo czasami bolec jest przesunięty i przeciagnie na jedna strone co grozi zatarciem -nie od razu to wylapalem Smile)).Po dokreceniu dekla obracac silnikiem i sprawdzic czy nie napreza odmy ruszajac odma srubokrecikiem wyczuwając lekki luzik w pelnym zakresie obrotu .JAk bedzie nie na srodku to podpilowac gorną lub dolną cześć otworka na bolcu zeby odma sie ustawila na srodku .Niestety w rusku dokladnosci wykonania części nie ma Smile))).

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 20:06, 11 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Nie 20:46, 11 Sty 2015    Temat postu:

maszpol kolego sympatyczny, nie dziw się że dostarczasz nam radości, kiedy w pierwszym poście napisałeś że remont prawidłowo zrobiony, a z tłumika olej leci, później pytanie np o luzy na zamkach a ty że znajomi twierdzi prawidłowe, napisałbyś konkretnie jakie, to można by się wypowiedzieć bez szyderstw (albo tylko z jednoznacznymi), piszesz że rozebrałeś i niby ok, a fot sugerowanych od początku nie wrzucasz, także wal konkrety to będzie z górki... Wink

proponuje:
daj fotke twoich tłoków, będziemy wiedzieć czy dobrze pierścienie założone (bo "pierścienie zamontowane znaczkami do góry" też może być zwodne, a będzie wiadomo czy przypadkiem nie wyrzuca olej do komory, bo jakie złe pasowania tłoka/pierścieni by nie były to nie powinno walić olejem z tłumika, a jedynie pięknie dymić! no i druga sprawa to ciekawe czy pracowałł i Ci ten lewy cylinder... co słusznie Princu zauwarzył.
o prowadnice się nie martw, jakie by rozjebane nie były olej tamtędy nie pójdzie.


Ostatnio zmieniony przez Michal_ dnia Nie 21:52, 11 Sty 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszpol




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:23, 11 Sty 2015    Temat postu:

Michal_ zdjęcia jutro porobię i umieszczę tylko jak mam je wkleić tu na forum , do tego rozebrałem dziś pokrywę rozrządu i na odmie nie widze żadnego bolczyka ?? to chyba źle
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Nie 22:36, 11 Sty 2015    Temat postu:

maszpol napisał:
Michal_ zdjęcia jutro porobię i umieszczę tylko jak mam je wkleić tu na forum , do tego rozebrałem dziś pokrywę rozrządu i na odmie nie widze żadnego bolczyka ?? to chyba źle


Bolczyk ma byc na kole rozrzadu...a w odmie dziurka...


Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Nie 22:37, 11 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszpol




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:46, 11 Sty 2015    Temat postu:

na tym zdjęciu które wkleił Dawid jest taki bolczyk i on ma być w tej małej dziurce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 7:36, 12 Sty 2015    Temat postu:

maszpol napisał:
Michal_ zdjęcia jutro porobię i umieszczę tylko jak mam je wkleić tu na forum , do tego rozebrałem dziś pokrywę rozrządu i na odmie nie widze żadnego bolczyka ?? to chyba źle


W tulejce odmy nr.79 na rysunku ma byc tylko otworek na bolczyk a bolczyk tak jak pisza ma byc wbity i zaklepany w kole rozrzadu nr.80 na rysunku.
Widac ten bolczyk nad odmą na tym rysunku.
A ty nie masz tego bolczyka wbitego w kole rozrzadu ????????????????????
[link widoczny dla zalogowanych]
Czesto sprzedają kola rozrzadu bez bolczyka i trzeba go sobie dorobic samemu:))).Najlepiej z konćówki wiertla.
Pewny sposób to taki ze bierzesz wiertlo 0,2-0,3mm grubsze niz otworek w kole rozrzadu i zataczasz je na srednice otworka w kole rozrzadu na taka dlugość zeby wystawalo 2-3mm z drugiej strony kola po wbiciu na ciasno..Jak wbijesz bolczyk to podpierasz na bolczyku od strony odmy i zaklepujesz malym mloteczkiem bolczyk od strony bloku a nastepnie obcinasz od strony odmy na taka dlugośc zeby bylo na rowno z krawędzią odmy po wlozeniu w otworek.Takie osadzenie bolczyka gwarantuje ze sie nie wysunie ani w jedna ani w druga strone i zawsze tak to robie:)))) a koncowka wiertla stanowi idealny material bo jest wyastarczająco twarda i kowalna (da sie rozklepac i nie zlamie sie tak latwo tylko wygnie wczesniej).

Zdjęcia dodajesz wpisując sobie [link widoczny dla zalogowanych] i tam masz wszystko opisane.Wczytujesz na serwer i kopiujesz linka z miniaturą na forum.Najlepiej sie zalogowac na tej stronce bo inaczej zdjecia znikaja po 2 tygodniach i po zalogowaniu rozmiar zdjecia moze wynosic do 3 mega.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 7:39, 12 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
maszpol




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:01, 12 Sty 2015    Temat postu:

dzis zostało pomierzone wszystko ale po zdjęciu głowicy i pomopowaniu kopniakiem na dole tłoka zbiera się olej
1 . tłok almot oznaczenie 78,45 ( faktycznie 78,43 ) otwór w cylindrze 78,56
2 . bolczyk jest na swoim miejscu
3. szczelina na zamkach pierścieni 0,35
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 21:29, 12 Sty 2015    Temat postu:

To git powinno byc.Nie ma przeswitówmiedzy pierscieniem a cylindrem jak go wlozysz do srodka ????
Bo jak nie ma to poprostu daj mu sie dotrzec i tyle na temat.Kopci to???
Powrót do góry
maszpol




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:41, 12 Sty 2015    Temat postu:

pomiary robił mi warsztat specjalizujący się w szlifach itp
stwierdzili że luz tłok a cylinder jest zbyt wielki ( tłok jak sie włoży do cylindra to ma taki luz że stukocze
tylko nadal nie wiem skąd się bierze olej w cylindrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszpol




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:42, 12 Sty 2015    Temat postu:

może wymienić tłoki na 78,50 luzu zostanie 0,6
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:07, 12 Sty 2015    Temat postu:

Mylisz dziesiąte z setnymi mm. Luz powinien być około 0,1 mm. Jak zdobędziesz tłoki 78,50 to pasowało by honować.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 3:06, 13 Sty 2015    Temat postu:

Luz jest dobry na tya srednice cylindra, to samo ze szczelina zamka pierscienia ( no moze powinno byc 0.2-0.3mm.Czy cylindry byly honowane i widzisz na nich siatke honownicza ?
No i odpowiedz na pytanie Dawida.
Albo daj zdjecie cylindra od srodka.


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Wto 3:06, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszpol




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 5:49, 13 Sty 2015    Temat postu:

kopcić nie kopci ale z lewego tłumika leje się olej , w clindrze jest idealna gładź
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 5:56, 13 Sty 2015    Temat postu:

Właśnie udzieliłeś sobie odpowiedzi na zadane pytanie. Idealna gładź, bez siatki honowniczej oznacza, że pierścienie nie mają do czego się ułożyć i ani nie uszczelniają, ani nie zagarniają.
Co to i po co jest honowanie, powinieneś już sobie znaleźć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 4 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin