Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jakie są wymiary naprawcze wałka rozrządu?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 18:38, 20 Gru 2012    Temat postu:

chodziło mi o uszkodzenie krzywki aparatu zapłonowego, tej krzywki nie naprawia. a pytanie do ciebie kto prostuje wałki rozrządu

Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Czw 19:08, 20 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Czw 22:11, 20 Gru 2012    Temat postu:

A wie ktoś jakie były wymiary wałka MW-750 albo Dniepra-12?
Pewnie to jest wałek o wyższych krzywkach i dla tego, pomimo zużycia jest dużo wyższy niż wartości dla K-750/M-72
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 22:51, 20 Gru 2012    Temat postu:

Najwyższy wałek jaki spotkałem był w MW750 oryginał Ruski 37,2mm, pisałem już o tym że wadził mi w bloku M72 o nadlewy popychaczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pią 0:00, 21 Gru 2012    Temat postu:

Tadzioh, o tym prostowaniu to dowiedziałem sie od Pawła S. z koszalina który wysyła je do poprawy poniewaz Ruskie w/g niego już od nowości są krzywe ,tak twierdzi.I taki pokaleczony wałek niby prostowany widziałem właśnie tam.Dodatkowo dowiedziałem sie że krzywki od aparatu/przerywacz/ mają różną wysokość i czas otwarcia ,i niby Świątek to poprawia!!! a skoro nie poprawia krzywek przerywacza tzn. że jest to pic na wode z tym prostowaniem u Świątka.A to że wałki potrafią być krzywe lub żle obrobione ,to mam przykład z podwórka,kolega ma w swojej Katarzynie wałek ruski!!!! niby ok ale jak na jednym garze ustawi przerwe na przerywaczu 0,4 to na drugi mu pokazuje 0,8 więc momemt zapłonu w każdym garnku inny i piec nie chodzi tak jak powinien.I niby takie wady Świątek usuwa ,ale skoro piszesz że Świątek nie dotyka sie krzywek przerywacza ,to nie wiem o co chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 0:47, 21 Gru 2012    Temat postu:

No właśnie. Przy zamówieniu grupowym prosiliśmy o szczególne zwrócenie uwagi na regenerację krzywek zapłonu- i lipa. Jak wysłaliśmy tak wróciły bez śladu jakiejkolwiek ingerencji w tym miejscu. Dlatego między innymi sadze, ze regeneracja "szału nie robi" i jeśli miałaby kosztować trzy stówy to byłbym wqrwiony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 1:52, 21 Gru 2012    Temat postu:

Panowie o Świątku dowiedziałem się na tym forum, więc poszukałem w google namiarów i pierwsze co to zorientowałem się u źródła na czym polega usługa, najpierw telefon odebrała miła pani następnie przełączyła mnie na warsztat gdzie dostałem wyczerpującą odpowiedź. Regeneracja polega na przeszlifowaniu krzywek wałka rozrządu w właściwych czasach faz rozrządu oraz utwardzeniu powierzchniowym obrabianej powierzchni do twardości do 60 Hrc, ewentualnie przeszlifowaniu końcówki pod panewkę. O żadnej obróbce krzywki zapłonowej nie było mowy, wręcz przeciwnie polecono mi sprawdzić stan wałka przed wysyłką podając dokładne wymiary graniczne zużycia wałka w miejscu pod koło rozrządu i simmering, oraz uprzedzono mnie iż skrzywienie wałka i zużycie powierzchni krzywki współpracującej z aparatem zapłonowym dyskwalifikują wałek. Jednak jeśli masz wałek który wygląda dobrze a nie jesteś pewien czy wszystko jest ok. możesz go wysłać do Świątka niech sprawdzi pomierzy twardość etc. ta usługa nic nie kosztuje za wyjątkiem przesyłki. Teraz ja mam pytanie: tyle słyszę superlatyw na temat regeneracji u Świątka a żadnemu z was nie chciało się zapytać na czym ona polega? Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 7:51, 21 Gru 2012    Temat postu:

tadzioh napisał:
Teraz ja mam pytanie: tyle słyszę superlatyw na temat regeneracji u Świątka a żadnemu z was nie chciało się zapytać na czym ona polega? Shocked


I pytali i wiedzą na czym polega regeneracja wałka rozrządu. Nie tylko u świątka. Ale akurat ostatnia partia światkowych walków mnie mocno rozczarowała. Z cenami poszybowali a jakość usługi spadła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 10:17, 21 Gru 2012    Temat postu:

To gdzie robić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 12:36, 21 Gru 2012    Temat postu:

Nie regenerowac tylko caly kupic nowy za 380zl z przesylka i pasuje.Ja tak zrobilem i gra:)
Powrót do góry
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 15:26, 21 Gru 2012    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Nie regenerowac tylko caly kupic nowy za 380zl z przesylka i pasuje.Ja tak zrobilem i gra:)

ostatnio mnie wystraszyła ceną kobitka, podała mi ceny zawyżone o stówe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 19:26, 21 Gru 2012    Temat postu:

Piszecie o nowych rosyjskich? Drzewiej (jakoś okolice między 95, a 2000, jak się wcześniej bawiłem w koszery i miałem dostęp do pracowni na polibudzie, to testowałem taki wałek, na krzywkach miał od koło 30 do 60 HRC na jednej w różnych punktach. Jak te "nowe" ze "starych skłądów" są takie same, to ja dziękuję, postoję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Sob 16:45, 22 Gru 2012    Temat postu:

ja tam też kupiłem nowy. byłem osobiście u świątka bo mam 60 km do bydgoszczy ze starym wałkiem i po ocenie stwierdził że da się go zregenerować ale między regeneracją a nowym było 100 zł różnicy więc wziąłem nowy. poza tym zabrałem ze sobą blok i osadzili mi w nim tulejkę pod wałek idealnie dopasowaną. chyba 0,03 mm luzu czy coś takiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:25, 22 Gru 2012    Temat postu:

Pokazany na zdjeciach walek, jakkolwiek fatalnie wyglada bedzie pracowal w silniku bez zadnego problemu. Oczywiscie pisze o tych kawalkach ktore widze ze zdjec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 0:29, 23 Gru 2012    Temat postu:

Jakby ta regeneracja kosztowała stuwasia ,to każdy by regenerował i nie patrzył na nowe za 380 zeta,a tak krzyknie się odpowiednią cene i ludziska biorą nowe niby lepsze, bo niewielka różnica.A taką kontrole, weryfikacje, wałka typu wys.krzywek/wznios/,czy prosty,oraz sprawdzić krzywki przerywacza to można zrobić w każdym porządnym warsztacie gdzie sa solidne obrabiarki z wykorzystaniem czujnika zegarowego.A i twardość zapewne też sprawdzą.W 44- 45 r nie było takich maszyn obrabiarek jak dzisiaj i zaprzęgi dojechały gdzie trzeba.Swój nowy walek kiedyś zakupiony, sprawdze po swojemu ,bez udziału Bydgoszczy i zapewne będzie śmigałSmile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:03, 23 Gru 2012    Temat postu:

Mam wrażenie z doświadczenia w innych tematach, że większości warsztatów nie będzie się chciało bawić w sprawdzanie takiego wałka, nie wspominając o mierzeniu twardości.
W obecny czasach przyjęcie zlecenia nietypowego przez warsztat graniczy z cudem, a jeśli chcą już to zrobić to cena jest nie do przyjęcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin