Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M72 demontaż skrzyni biegów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 18:08, 26 Sty 2013    Temat postu: M72 demontaż skrzyni biegów

Uruchomiłem dzisiaj moją emkę trochę pochodziła i kiedy zwiększyłem trochę obroty nagle zgasła, gdy próbowałem ją ponownie odpalić okazało się, że nie można wcisnąć sprzęgła, zablokowała się też dźwignia rozrusznika. Mam nadzieję, że to tylko defekt sprzęgła np: wykręcona śruba. Czy w emce jest możliwość demontażu skrzynki bez wyjmowania silnika ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Sob 18:20, 26 Sty 2013    Temat postu:

Tak
1. zdejmujesz tylne koło i pręt hamulca, przekręcasz dyfer w prawo i zdejmujesz sprzęgiełko uwalniając skrzynię
2. odkręcasz wydechy i górne mocowanie silnika, wyciągasz tylną szpilkę silnika i unosisz tył do góry wraz ze skrzynią biegów uwalniając sprzęgiełko
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3944
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 18:44, 26 Sty 2013    Temat postu:

Punkt 1 OK, a 2 to na diabła? W Emce nawet dnieprowska wychodzi bez dotykania silnika. Akumulatao trzeba wyjąć bo przeszkadza.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Sob 19:10, 26 Sty 2013    Temat postu:

To są dwie możliwości wyjęcia skrzyni, przepraszam że nie napisałem- myślałem że bardziej domyślni
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3944
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 19:13, 26 Sty 2013    Temat postu:

Można i szlifierką przeciąć ramę a następnie pospawać, tylko po co?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 448
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Sob 20:33, 26 Sty 2013    Temat postu:

Ja wyjąłem wydechy, szpilki, górne mocowanie silnika, przesunąłem silnik do przodu i odkręciłem skrzynie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 20:38, 26 Sty 2013    Temat postu:

Najpierw wyjąłem koło, dyfer niestety nie dał się przekręcić ponieważ trzymał go wałek napędowy. Więc poluzowałem śrubki prowadnicy suwaka wyjąłem prowadnicę i wyciągnąłem dyfer z wałkiem.
Skrzynia faktycznie wyszła bez odkręcania szpilek silnika. Okazało się że odkręciło się koło zamachowe. Jak to możliwe nie wiem, wał korbowy zawiozłem razem z kołem zamachowym do regeneracji i oczywiście poprosiłem o dotarcie stożka do otworu w kole zamachowym. Przed montażem włożyłem stożek wału w otwór koła zamachowego lekko nacisnąłem ręką efekt był taki, że musiałem rozłączać z powrotem ściągaczem. Bardziej martwiłem się, że puści połączenie na wałku napędowym. Jeszcze muszę wyciągnąć silnik mam nadzieje że klin nie uszkodził stożka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Sob 21:58, 26 Sty 2013    Temat postu:

sprawdź czy koło zamachowe nie opiera się o łożysko uniemożliwiając osadzenie na stożku, w takim przypadku musisz splanować wypust koła od strony łożyska
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin