Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z ładowaniem!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
strazak




Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Pon 7:04, 23 Wrz 2013    Temat postu: Problem z ładowaniem!

Witam szanowne grono! i proszę o poradę w sprawie ładowania. Posiadam MW 750 prądnica g 414 + regulator pp 302 zaznaczam że wszytko jest nowe choć wiekowe. Ładowanie na małych obrotach jest ,po zwiekszeniu zaświeci sie na chwilę potem przygaśnie i żarzy się. Proszę o poradę jak chłop krowie na miedzy! Mr. Green bo biegły nie jestem. Rolling Eyes PS ''-'' na masie,nowa instalacja stacyjka i cały motocykl w 90%!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tadzikk




Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:30, 23 Wrz 2013    Temat postu:

Nie sugeruj się kontrolką ładowania tylko podłącz miernik do akumulatora i po uruchomieniu silnika obserwuj co pokazuje miernik, na wolnych obrotach, po dodaniu gazu, z włączonymi światłami, bez świateł itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:31, 23 Wrz 2013    Temat postu:

Sprawdź stan mas. I faktycznie - mierz wszystko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
strazak




Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Śro 15:00, 25 Wrz 2013    Temat postu: re

Bardzo dziekuje za odpowiedz ,sprawdziłem miernikiem 6,3vprzy wysokich obrotach. Zmieniłem regulator na jawoski i to samo!, wymontowałem prądnice i podłączyłem zasilanie z 6v i du..pa! nie chodzi! Sprawdziłem wirnik niby ok, zaznaczam że wszystko nowe. Prosze o radę co dalej????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:52, 25 Wrz 2013    Temat postu:

Dalej to alternator 12V lub akumulator 72Ah. Rozwiązań jest wiele, tak czy inaczej orginalną prądnice wy... .
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Śro 19:31, 25 Wrz 2013    Temat postu: Re: re

strazak napisał:
Bardzo dziekuje za odpowiedz ,sprawdziłem miernikiem 6,3vprzy wysokich obrotach. Zmieniłem regulator na jawoski i to samo!, wymontowałem prądnice i podłączyłem zasilanie z 6v i du..pa! nie chodzi! Sprawdziłem wirnik niby ok, zaznaczam że wszystko nowe. Prosze o radę co dalej????

Najlepiej sprawdzić wymontowaną prądnicę zapinając do wiertarki poprzez jakiś giętki wężyk. Z tyłu są wyprowadzenia na SZ i JA. Podpinasz je pod woltomierz, a dodatkowo kabelkiem z SZ (o ile dobrze pamiętam, a jak nie to zamienisz, nie spali się) dotykasz do obudowy prądnicy, trochę zaiskrzy, więc się nie przestrasz. Na wiertarce czuć opór i spadek obrotów. Na woltomierzu pojawia się wskazanie napięcia w zależności od obrotów, może być nawet 15 V i więcej.
Obroty wiertarki normalne, tzn. prawe. Ja tak sprawdzałem dwie prądnicę G-414 i od Malucha, i taki sposób działa.
Jeśli masz napięcie na prądnicy tzn. że trzeba wyregulować regulator napięcia.
Wszystko jest opisane na stronie[link widoczny dla zalogowanych] odległości między zworami są trochę inne, bo te podane są chyba od RR-1 lub RR-30.
W reglerze są dwa uzwojenia, jedno od prądu wstecznego a drugie od napięcia jakie ma być na wyjściu. Trochę trzeba podgiąć, dokręcić i będzie działać. Trzeba wziąć pod uwagę, że zmiana odległości między zworami i naciągu sprężynki wpływa na pracę drugiego uzwojenia i wiąże się to z koniecznością poprawy drugich zwor. Jak przeskoczy na pracę z prądnicy to zwora nie może dygać, tylko sztywno stykać i rozłączyć się dopiero przy spadku obrotów.
Nawet regulator od Jawy ma w środku potencjometr do zwiększenia napięcia lub natężenia. Jeszcze tego nie sprawdziłem, ale tak piszą na innych stronach. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
strazak




Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 7:46, 01 Paź 2013    Temat postu: re

Witam! i bardzo dziękuje za porady bez których bym się nie ogarnoł z prądami Smile Namagnesowałem prądnice i temat ruszył! Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin