Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Grafitowanie tłoków
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 19:16, 12 Maj 2016    Temat postu: Grafitowanie tłoków

Tak wygląda tłok od fiata cc po grafitowaniu a następnie czoło pokryte tlenkiem molibdenu.Po operacji pokrywania i wygrzewania tłoka przez 8 godzin w temp. 180 st. tłoki zwiększyły wymiar na stałe jeden o wartość 0.02
a rugi o 0.03 mm

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze chwila i będzie złożone zobaczy się jak się będzie sprawował
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 21:27, 12 Maj 2016    Temat postu:

Jak nie dasz 0,10-0,12 mm luzu to grafitowanie ci wyleci wydechem hahahaha .I bogata dawka paliwa na dotarciu zeby swiece byly ciemno brazowe .
Powrót do góry
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pią 6:22, 13 Maj 2016    Temat postu:

A się chwali..... Spoko dawid ja dotre tego urala na ostro Smile hahaha
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 9:14, 13 Maj 2016    Temat postu:

Bardzo to ładnie wygląda
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 16:01, 13 Maj 2016    Temat postu:

A gdzie się kupuje przeźroczyste cylindry, żeby to było widać? Świecące fajki, przeźroczyste kable wysokiego napięcia, trupie główki na wentyle, to wszystko już widziałem, ale takich cylindrów z kolorowymi tłokami jeszcze nie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 16:29, 13 Maj 2016    Temat postu:

Zastanawiam się czy to takie kiepszkie poczucie chumoru czy nawdychałeś się ruskiej benzyny.
Co ma piernik do wiatraka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Pią 17:30, 13 Maj 2016    Temat postu:

Hius będzie to żyło i to całkiem ok .Pod koniec lat 80 robiliśmy z moim szefem silniki pod rajdy do fiatów i polonezów .Wszystkie tłoki były w ten sposób przygotowywane przed obróbką cylindrów.Faktem jest że było to robione luźno 7-9 setek,kręciło się to wysoko i nie padł ani jeden silnik z tego powodu.Częściej siadały doły ,panewki nie wytrzymywały i pękały wały.
No części to były od razu zapieprzone materiałowo ,a drugie to i konstrukcja tych silników była z 37r tak że jak i na tamte lata lekko zacofana.

Na jakim luzie to robisz ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 19:32, 13 Maj 2016    Temat postu:

No właśnie z tym cholernym luzem są jaja .Tłoki po grzaniu zwiększyły wymiar tak jak pisałem powyżej i teraz wychodzi mi że na jednym cyl. będzie 0.09 a na drugim 0.08 i już mam ból zęba bo pytanie jest następujące czy te france jeszcze zwiększą wymiar czy nie . Może jednak by dać ich musnąć honownicą ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 21:24, 13 Maj 2016    Temat postu:

Tłoki piękne. Ja to się tylko pytam czy teraz będzie z trójki na koło szedł? Bo tak bez kitu- co to daje? Możemy sie szybko zapętlić w opowieściach o ceramicznych gniazdach zaworowych, nikasilowych tulejach, kutych magnezowych tłokach, zaworach z ciekłym azotem w środku. Ale wszytko to wydaje mi sie bez sensu w silniku o przeznaczeniu w najlepszym wypadku - turystycznym.
Hius- zabierz sie wreszcie za robienie motocykla pod sport. Nawet ten najbardziej amatorski. Ale niech to ma jakiś sens.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 22:47, 13 Maj 2016    Temat postu:

Te tloki maja stalową wkladke i cudów nie trzeba z nimi robic tylko odpowiedni luz i zatulejowac cylindry i dac sie napic ruskowi i zamiata az milo.
I trzeba tym jechac a nie toczyć sie 60 hehehhehe bo robic zeby robic to po co????????Na pokaz to moze lepej obrazy malowac Smile.
Powrót do góry
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Sob 6:27, 14 Maj 2016    Temat postu:

Molimbden obnizy temperature na denku tłoka a grafit ma zastąpić olej tam gdzie bedzie go za mało. Koszt tej operacji znowu nie jest kto wie jaki. A luz bym zrobił 0.1 lub 0.11
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Sob 9:15, 14 Maj 2016    Temat postu:

Steegen napisał:
Faktem jest że było to robione luźno 7-9 setek,kręciło się to wysoko i nie padł ani jeden silnik z tego powodu.Częściej siadały doły ,panewki nie wytrzymywały i pękały wały.



Hius - a nie mówiłem Ci o tym?
przemyśl jeszcze te pasowania
Tomek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 11:22, 14 Maj 2016    Temat postu:

To jak z lotami w kosmos, może to i nie ma wielkiego sensu ale fajnie, że ktoś to robi i można chociaż popatrzeć. A jak mój tata mawia " dla eksperymentów ludzie ginęli" to co tam te pare stów na kosmiczne tłoki.
Mi się podoba śledzę z uwagą.
I mam pytanie - jak to sie robi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 15:51, 14 Maj 2016    Temat postu:

Panowie koszt 210 zł za oba tłoki a ile radości , a niechby nawet przez chwilę
I czyżbym w niektórych wypowiedziach zauważył sarkazm ?
Normalnie dajesz do firmy mówisz co chcesz i w tydzień robią
Firma HIPECO z Rzeszowa bez problemu znajdzie się na necie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:40, 14 Maj 2016    Temat postu:

Tylko po co jak nadal nie ma przeźroczystych cylindrów? Pierścienie szybciej zjedzą tuleje nim zwykłe tłoki się zużyją. Chyba że to ma być lekarstwo na tłoki lane z łyżeczek i klamek, ale w tym wypadku wolę dołożyć te kilka zł i kupić te zwykłe.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin