Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 19:16, 12 Maj 2016 Temat postu: Grafitowanie tłoków |
|
|
Tak wygląda tłok od fiata cc po grafitowaniu a następnie czoło pokryte tlenkiem molibdenu.Po operacji pokrywania i wygrzewania tłoka przez 8 godzin w temp. 180 st. tłoki zwiększyły wymiar na stałe jeden o wartość 0.02
a rugi o 0.03 mm
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze chwila i będzie złożone zobaczy się jak się będzie sprawował |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 21:27, 12 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jak nie dasz 0,10-0,12 mm luzu to grafitowanie ci wyleci wydechem hahahaha .I bogata dawka paliwa na dotarciu zeby swiece byly ciemno brazowe . |
|
Powrót do góry |
|
 |
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Pią 6:22, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
A się chwali..... Spoko dawid ja dotre tego urala na ostro hahaha |
|
Powrót do góry |
|
 |
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 9:14, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Bardzo to ładnie wygląda |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4096 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 16:01, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
A gdzie się kupuje przeźroczyste cylindry, żeby to było widać? Świecące fajki, przeźroczyste kable wysokiego napięcia, trupie główki na wentyle, to wszystko już widziałem, ale takich cylindrów z kolorowymi tłokami jeszcze nie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 16:29, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się czy to takie kiepszkie poczucie chumoru czy nawdychałeś się ruskiej benzyny.
Co ma piernik do wiatraka? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Pią 17:30, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Hius będzie to żyło i to całkiem ok .Pod koniec lat 80 robiliśmy z moim szefem silniki pod rajdy do fiatów i polonezów .Wszystkie tłoki były w ten sposób przygotowywane przed obróbką cylindrów.Faktem jest że było to robione luźno 7-9 setek,kręciło się to wysoko i nie padł ani jeden silnik z tego powodu.Częściej siadały doły ,panewki nie wytrzymywały i pękały wały.
No części to były od razu zapieprzone materiałowo ,a drugie to i konstrukcja tych silników była z 37r tak że jak i na tamte lata lekko zacofana.
Na jakim luzie to robisz ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 19:32, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
No właśnie z tym cholernym luzem są jaja .Tłoki po grzaniu zwiększyły wymiar tak jak pisałem powyżej i teraz wychodzi mi że na jednym cyl. będzie 0.09 a na drugim 0.08 i już mam ból zęba bo pytanie jest następujące czy te france jeszcze zwiększą wymiar czy nie . Może jednak by dać ich musnąć honownicą ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:24, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Tłoki piękne. Ja to się tylko pytam czy teraz będzie z trójki na koło szedł? Bo tak bez kitu- co to daje? Możemy sie szybko zapętlić w opowieściach o ceramicznych gniazdach zaworowych, nikasilowych tulejach, kutych magnezowych tłokach, zaworach z ciekłym azotem w środku. Ale wszytko to wydaje mi sie bez sensu w silniku o przeznaczeniu w najlepszym wypadku - turystycznym.
Hius- zabierz sie wreszcie za robienie motocykla pod sport. Nawet ten najbardziej amatorski. Ale niech to ma jakiś sens. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 22:47, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Te tloki maja stalową wkladke i cudów nie trzeba z nimi robic tylko odpowiedni luz i zatulejowac cylindry i dac sie napic ruskowi i zamiata az milo.
I trzeba tym jechac a nie toczyć sie 60 hehehhehe bo robic zeby robic to po co????????Na pokaz to moze lepej obrazy malowac . |
|
Powrót do góry |
|
 |
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Sob 6:27, 14 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Molimbden obnizy temperature na denku tłoka a grafit ma zastąpić olej tam gdzie bedzie go za mało. Koszt tej operacji znowu nie jest kto wie jaki. A luz bym zrobił 0.1 lub 0.11 |
|
Powrót do góry |
|
 |
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Sob 9:15, 14 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Steegen napisał: | Faktem jest że było to robione luźno 7-9 setek,kręciło się to wysoko i nie padł ani jeden silnik z tego powodu.Częściej siadały doły ,panewki nie wytrzymywały i pękały wały.
|
Hius - a nie mówiłem Ci o tym?
przemyśl jeszcze te pasowania
Tomek |
|
Powrót do góry |
|
 |
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 11:22, 14 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
To jak z lotami w kosmos, może to i nie ma wielkiego sensu ale fajnie, że ktoś to robi i można chociaż popatrzeć. A jak mój tata mawia " dla eksperymentów ludzie ginęli" to co tam te pare stów na kosmiczne tłoki.
Mi się podoba śledzę z uwagą.
I mam pytanie - jak to sie robi? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Sob 15:51, 14 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie koszt 210 zł za oba tłoki a ile radości , a niechby nawet przez chwilę
I czyżbym w niektórych wypowiedziach zauważył sarkazm ?
Normalnie dajesz do firmy mówisz co chcesz i w tydzień robią
Firma HIPECO z Rzeszowa bez problemu znajdzie się na necie |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4096 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 20:40, 14 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Tylko po co jak nadal nie ma przeźroczystych cylindrów? Pierścienie szybciej zjedzą tuleje nim zwykłe tłoki się zużyją. Chyba że to ma być lekarstwo na tłoki lane z łyżeczek i klamek, ale w tym wypadku wolę dołożyć te kilka zł i kupić te zwykłe.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
|