Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Grafitowanie tłoków
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Nie 7:52, 15 Maj 2016    Temat postu:

Ma tuleje wstawione to nie tak szybko zjedzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 18:15, 22 Maj 2016    Temat postu:

Tak pracuje na tych tłokach . Normalnie poezja .

https://www.youtube.com/watch?v=ImM7YEXjlZo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 19:30, 22 Maj 2016    Temat postu:

Hius napisał:
Tak pracuje na tych tłokach . Normalnie poezja .

https://www.youtube.com/watch?v=ImM7YEXjlZo


No pięknie. Po takim docieraniu będzie sie w sam raz nadawać na napęd sprężarki. Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 10:15, 23 Maj 2016    Temat postu:

A jak według Ciebie powinien być docierany taki silnik? Bo spotkałem się z różnymi sprzecznymi koncepcjami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 11:02, 23 Maj 2016    Temat postu:

marcello napisał:
A jak według Ciebie powinien być docierany taki silnik? Bo spotkałem się z różnymi sprzecznymi koncepcjami.


Podczas jazdy pod obciazeniem i wcale NIEEEEE na malych obrotach pykając 60 km/h.GAzy spalinowe maja dociskać pierścienie do glądzi cylindra i pierwsze km są wazne bo wtedy ladnie przytrze pierscienie do siatki honowniczej na cylindrze i posiadają szybciej pierscionki i uszczelnią.
Wazne zeby tylko nie przegrzac i na pierwszych 160km robic przerwy na studzenie po przejechaniu 10-15-20-30-30 itd km.
Po okolo 160-220km puści silnik i zacznie lekko juz jechac reagując zywo na manetke i z kazdym kolejnym przebiegiem bedzie tylko lepiej a dopiero przy okolo 5-7 tyś km bedzie juz pieklo ale nie mozna glaskac manetki tylko po trasach go przeganiac.
Oczywiście pisze o tym silniku który jest na odpowiednich pierscieniach ,tulejach cylindrowych i tlokach ale luzu bym polecał 12 setek bo to juz sprawdzone.Jak ktos ma filtr oleju to zalać go po 500-8000 km olejem motul 10W60 ale motocyklowym i cieszyć sie jazdą.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 6:44, 24 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 12:12, 23 Maj 2016    Temat postu:

No właśnie. Na youtube jest pełno filmów jak kręcą ruskie silniki bez głowic jakimiś elektrycznymi silnikami. Biorąc pod uwagę, że są to warunki zupełnie inne niż w czasie pracy silnika (ciśnienie, obciążenia itp.) wydaje się, że to bez sensu. A kręcą jak najęci Smile.
Może to jest ścieranie silnika a nie docieranie...
Na hamowniach też odpal sie silniki a nie kręci korbą...
Dzieki za sensowną odpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Pon 17:32, 23 Maj 2016    Temat postu:

Prince napisał:
Hius napisał:
Tak pracuje na tych tłokach . Normalnie poezja .

https://www.youtube.com/watch?v=ImM7YEXjlZo


No pięknie. Po takim docieraniu będzie sie w sam raz nadawać na napęd sprężarki. Twisted Evil


A gdzie ty tam docieranie widzisz Question silnik odpalony był tak jak każdy inny po złożeniu tyle ze nie w ruskiej ramie a ramie wspawanej do odpalania silników poza motocyklem,był wstępnie podregulowany,sprawdzony czy gdzieś się nie poci i tyle,docierany będzie w motocyklu jak być powinno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 18:17, 23 Maj 2016    Temat postu:

profss napisał:
Prince napisał:
Hius napisał:
Tak pracuje na tych tłokach . Normalnie poezja .

https://www.youtube.com/watch?v=ImM7YEXjlZo


No pięknie. Po takim docieraniu będzie sie w sam raz nadawać na napęd sprężarki. Twisted Evil


A gdzie ty tam docieranie widzisz Question silnik odpalony był tak jak każdy inny po złożeniu tyle ze nie w ruskiej ramie a ramie wspawanej do odpalania silników poza motocyklem,był wstępnie podregulowany,sprawdzony czy gdzieś się nie poci i tyle,docierany będzie w motocyklu jak być powinno.

Aaa. Oki. Jak to nie docieranie to okej. Poganiaj w takim razie trochę w tej "nie ruskiej ramie wspawanej do odpalenia silników poza motocyklem" nie przegrzewając silnika i odpowiednio go obciążając wiec najlepiej żebyś w tej konfiguracji unikał terenu a raczej wybrał szosę z mniejszym ruchem ale tak żeby móc wykorzystać pełen zakres obrotów. Ja wybrałbym ramę z kołami. Ale kolega widzę woli bez -ambitniej Twisted Evil

PS.A serio. Pierwsze chwile pracy silnika są dla niego kluczowe, wiec takie kręcenie jest jak dla mnie jest do dupy. Ale kumam akcje. Klient chce mieć sprawdzone i wyregulowane- klient ma sprawdzone i wyregulowane Wink


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 18:18, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Pon 18:41, 23 Maj 2016    Temat postu:

Prince napisał:
profss napisał:
Prince napisał:
Hius napisał:
Tak pracuje na tych tłokach . Normalnie poezja .

https://www.youtube.com/watch?v=ImM7YEXjlZo


No pięknie. Po takim docieraniu będzie sie w sam raz nadawać na napęd sprężarki. Twisted Evil


A gdzie ty tam docieranie widzisz Question silnik odpalony był tak jak każdy inny po złożeniu tyle ze nie w ruskiej ramie a ramie wspawanej do odpalania silników poza motocyklem,był wstępnie podregulowany,sprawdzony czy gdzieś się nie poci i tyle,docierany będzie w motocyklu jak być powinno.

Aaa. Oki. Jak to nie docieranie to okej. Poganiaj w takim razie trochę w tej "nie ruskiej ramie wspawanej do odpalenia silników poza motocyklem" nie przegrzewając silnika i odpowiednio go obciążając wiec najlepiej żebyś w tej konfiguracji unikał terenu a raczej wybrał szosę z mniejszym ruchem ale tak żeby móc wykorzystać pełen zakres obrotów. Ja wybrałbym ramę z kołami. Ale kolega widzę woli bez -ambitniej Twisted Evil

PS.A serio. Pierwsze chwile pracy silnika są dla niego kluczowe, wiec takie kręcenie jest jak dla mnie jest do dupy. Ale kumam akcje. Klient chce mieć sprawdzone i wyregulowane- klient ma sprawdzone i wyregulowane Wink


A pojechał byś na niewyregulowanych gaźnikach czy zapłonie?co z docierania jak będziesz miał np za ubogą mieszankę,i takie docieranie było by super co?ko powiedział ze przy takim odpaleniu silnik ci się przegrzeje,w normalnej ramie zanim wsiądziesz i pojedziesz tez musisz go podregulować żebyś mógł jechać,może według ciebie lepsze było by właśnie dać w pizdę silnikowi na za ubogim paliwie,za wczesnym lub późnym zapłonie,to ze pochodził 5 do 8 minut to mu zaszkodziło?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 19:52, 23 Maj 2016    Temat postu:

Ha panowie a czy bez wstępnej regulacji tym sprzętem się jakoś da jechać ??
Bardzo wątpliwe ,a do tego wszystkie prawie części z całego świata .
A tak jestem ciekaw który docierał bez regulacji zapłonu, gażników choćby wstępnie z pewnością nikt ,proszę więc nie płakać że to nic z tego nie będzie.
Zresztą polecam filmik z fabryki o ustawianiu i regulacji motocykla który schodzi z taśmy fakt jest że ma na cylindry dane powietrze z dmuchawy ale nikt go tam nie katuje chociaż ustawianie trwa prawie 30 min .Myślicie że ruski wypuści moto do stanów czy Kanady bez regulacji , moto za 10,000 USD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 20:18, 23 Maj 2016    Temat postu:

Hius napisał:
Ha panowie a czy bez wstępnej regulacji tym sprzętem się jakoś da jechać ??
Bardzo wątpliwe ,a do tego wszystkie prawie części z całego świata .
A tak jestem ciekaw który docierał bez regulacji zapłonu, gażników choćby wstępnie z pewnością nikt ,proszę więc nie płakać że to nic z tego nie będzie.
Zresztą polecam filmik z fabryki o ustawianiu i regulacji motocykla który schodzi z taśmy fakt jest że ma na cylindry dane powietrze z dmuchawy ale nikt go tam nie katuje chociaż ustawianie trwa prawie 30 min .Myślicie że ruski wypuści moto do stanów czy Kanady bez regulacji , moto za 10,000 USD


No to poka te filmiki.

Co do ustawienia. Akurat te pierwsze minuty pracy to na ssaniu. Wiec proszę bez raczenia pierdzieleniem o za ubogiej mieszance. Kolega chyba sie sypnął w ten sposób, że silnik to chodził co najmniej z 10- 15 min zanim sie wyreguluje wstępnie. Czyli w dalszym ciągu utrzymujemy ze to absolutnie nie docieranie? Twisted Evil Zapłon można ustawić bez odpalenia. Korekty kąta bez obciążania sa potrzebne jak gwóźdź -wiemy gdzie?Wink
Gaźniki to w rusku można regulować całe życie Wink( w zależności od modelu i wymagań) . Ale tak żeby te pierwsze kilka minut przejechać no naprawdę- śrubokręt w kieszeń i ogień na tłoki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 22:23, 23 Maj 2016    Temat postu:

Prince ma racje.Najważniejsze jest pierwsze 30 km po odpaleniu ale jazdy nie pykania.
Dawke od razu sie ustawia na bogato na iglicach nawet na maxa bo na docierce bedzie ssal i tak wiecej paliwa i zaplon polecam na idealnie lub pozniejszy .Synchro mniej wiecej na linkach i po odpaleniu wolne zeby w miare chodzil .I jazdaaaa tak jak wyzej pisalem.
Powrót do góry
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 21:53, 24 Maj 2016    Temat postu:

Tak się panowie niestety nie da chyba że zakładamy luz montażowy tłok cylinder na 0.12 czyli według niektórych tabeli luz taki kwalifikuje wymianę podzespołów ,następnie zakładając orginalne pierścienie na tłok cc przy takim luzie już jesteśmy w głębokiej d... albo bardzo blisko bo luz na zamkach pierścieni jest obliczony maksymalnie na pasowanie 0.09 . Mierzyłem pierścienie z primy i pierścienie z pistonsa i dupa luzy zamkowe kwalifikują je od razu do wyrzucenia wynosiły 0,45 do 0.55 na zamkach więc ????
Zdobyłem pierścienie fabryczne z firmy PRIMA orginalne robione specjalnie dla fabryki na tak zwany PÓŁSZLIF połowa pomiędzy nominałem a pierwszym szlifem.Robili je dlatego że jak się coś poj...ło to ze względu na zbyt duże luzy na zamkach zakładano właśnie te pierścienie teraz luzy na zamkach mam 0.25 a na olejowym o.20 przy pasowaniu tłoka 0.09 do 0.10
Więc docieranie według zasady ,,w pizdu'' mija się z celem bo niewątpliwie złapie nie tyle na tłokach co na pierścieniach. No chyba że zrobi się takie luzy że tłok i reszta będzie robił koziołki to się zgadzam tylko po 5.000 wymiana
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 22:57, 24 Maj 2016    Temat postu:

Hhahaha a ile kolego zrobiles takich silników czy zestawów????????? Bo przez moje rece sie juz tego przewinelo sporo na tlokach cc,malucha ,poloneza i bmw w dnieprze i wszedzie dawalem 10-12 setek i torpeda i wez wkoncu pod uwage temperature pracy silnika w rusku i maluchu,cc700 i polonezie .Przebiegi robilem po 11-15 tys km i zadnego spadku mocy czy kopcenia nigdy nie uswiadczylem a silnik szedl na stol tylko z powodu zbyt juz glosnej jak dla mnie pracy lub raz pekniecia walu.
Mam wszystko stestowane w extremalnych warunkach na kacie max jakiego wielu w zyciu nie uswiadczylo jezdzac ruskiem.
A jak sie jezdzi 60km/h to styknie almot z jednym pierscieniem hahahahhahaha
I wielu wysilonych silnikach mozna sptkac pasowanie nawet ponad 12 setek Smile))))) bo tam gdzie spora moc to i spora temperatura a w rusku moze i mocy sporej nie ma ale temperatura zawsze hahahahah.

Pierwszy silnik skladalem na uzywanych tlokach z malucha i uzywanym cylindrze gdzie luz wzgledem dolnego plaszcza tloka byl 18 setek i zmienilem tylko same pierscienie i tak to sie krecilo masakrycznie wysoko ze chcialo go wyrwac z ramy i zero dyma po 11 tys i gdyby nie pekl wal to bym nie tykal.

Rozebralem silnik r80 bo przytarlo na dystansie czyli pierdola bo po zmianie sprzegla z tulejka z innego silnika dystans sie nie zgral i przylapalo ale od razu posciagalem gary tloki itd i luz na pierscieniach 1,2mm i zero dyma niskie spalanie oleju ,sprezanie 9,3 i moc taka ze chcial sie uniesc w powietrze i co??????? to byl juz zlom??? remont???? hahahaha.Stosuje tylko pierscienie prima,goetze mahle a nie jakies badziewia ale zeby zastosowac dobre pierscienie trzeba dac dobry tlok i nigdy nie bedzie problemu z ukladem tlok-cylinder.
Robilem silnik dawno temu vw polo i tez byly w nim ku mojemu zdziwieniu polszlify a pierscienie dalem nominal i silnik po 6 latach zero spalania oleju zero dymów itd bo po wlozeniu pierscienia nominalnego w cylinder luz byl troche mniejszy niz na starym i to juz styknelo zeby nie bylo problema.

Kolejny przyklad ale w druga strone.Silnik 126p i remont.Kupilem z firmy robiacej szlify caly zestaw z tlokami wsk Gorzyce na 2 szlif i po zalozeniu jechalo ale przytarlo na trasie i nigdy ten silnik jakos nie szedl jak chcialem i po jakoms czasie okazalo sie ze ten fachman co to sprzedawal robil pasowanie 5-6 setek i zapodalem oryginalny zesta fabryczny nominal i kaszlak zamiatam masakrycznie ale tram juz bylo pasowanie kolo 9 setek gdzie w maluchu jest wymuszone chlodzenie wentylatorem a w rusku tylko podczas jazdy jaka zawieje haha.
Więc mierzenie mierzeniem ale doświadczenie doświadczeniem ale jak ktos ma zamiar docierac silnik przez 2000-3000 km to prosze bardzo robic ciasniej i ciagle byc w niecierpliwości ze przytrze hahaha.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 6:40, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin