Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BOB budowniczy buduje M-72M w specyfiakacji 56r.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 11:49, 27 Lis 2012    Temat postu:

Mi również się BARDZO podoba - rewelacyjna robota!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 14:19, 27 Lis 2012    Temat postu:

Ehhh takim to bedzie szkoda gdzies wyjechac bo za ladny:)))
Powrót do góry
c330




Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ze wsi

PostWysłany: Śro 20:40, 28 Lis 2012    Temat postu:

Jak się tak naoglądałem w poniedziałek Twojej maszyny, to Stara nie miała ze mną lekko wieczorem Wink Gratulacje! Kawał dobrej roboty!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Czw 9:36, 29 Lis 2012    Temat postu:

Niebieski szparunek wygląda rewelacyjnie! Do tej pory oglądałem emkę i zastanawiałem się po co malować weterana na "orzech jasny" - teraz ze szparunkiem nabrał innego smaku.
W Awo S też była niepozorna niebieska niteczka na baku ożywiając czarno-srebrne schematy.
Powodzenia w dalszych pracach. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 11:21, 29 Lis 2012    Temat postu:

corsar napisał:
Niebieski szparunek wygląda rewelacyjnie! Do tej pory oglądałem emkę i zastanawiałem się po co malować weterana na "orzech jasny" - teraz ze szparunkiem nabrał innego smaku.
W Awo S też była niepozorna niebieska niteczka na baku ożywiając czarno-srebrne schematy.
Powodzenia w dalszych pracach. Wink

ta niepozorna niteczka to 6mm szparunku, krecha że 50m widać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 11:52, 22 Gru 2012    Temat postu:

Mróz nie pomaga, godzina w garażu i dłużej się nie da....
Syn dzwoni i pyta gdzie tata bo by się chciał pobawić Razz

Z ostatnich poczynań to:
finalnie składam swoje skrzynie biegów, z grubsza zrozumiałem o co tam chodzi i jak to dystansować żeby chciało się kręcić, zobaczymy czy z kłówki biegi nie będą wyskakiwać, wybrałem najlepszy (jeden komplet) wkład jaki miałem, dzięki niskiemu popytowi mam ich kilka Smile

A teraz będę się kajał!
Założyłem skrzynię (obudowa IMZ 59r + bebechy jakiś wczesny ural)
Mam dwie obudowy i chciałem zobaczyć co to takiego fantastycznego jest w tych wkładach - Przyznaję, zmiana biegów jest rewelacyjna w stosunku do kłowej Embarassed
Kończę finalnie składać również skrzynię kłową i tu zdecydowanie jest ciężej ale po wstępnych testach motocykla zamierzam powalczyć z kłową.

Miałem się nie przyznawać ale co tam święta idą może będzie mi wybaczone...

Tak prezentował się zestaw na stole, wszystko jeszcze przelecę staliwem żeby zdjąć trochę efektu szkiełka.


Dzięki koledze WESTA78 i jego nadludzkim siłom udało się włożyć silnik nie masakrując przy tym malunków.

Tu już zdjęcia całego zestawu



Czy ten kopniak musi tak odstawać?
Sprężyna naciągnięta o 1X, mechanizm dobrze ustawiony, kopniak odbija że aż strach a jakoś mam wrażenie że jak się będzie siedzieć to będzie przeszkadzać on w jeździe ?


Własnoręcznie zregenerowana prądnica - Ciekawe czy to będzie działać Shocked Włożyłem nowe łożyska, wyczyściłem kumutator, pogłębiłem rowki, Cyklo przewinęło mi stojan bo się kabelek urwał, wjechały nowe szczotki, całość poleżała w ocynku.


Z tuningów będzie jeszcze elektroniczny regulator w mydelniczce, niestety nie posiadam żadnego regulatora który nadawałby się do dalszej pracy lub regeneracji. Jak znajdę kiedyś jakiś piękny rr-31a będzie założony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 14:17, 22 Gru 2012    Temat postu:

Po prawdzie to się dziwę że jeszcze nie było odpału. Ja bym nie wytrzymał i sprawdził czy zagada.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Sob 16:01, 22 Gru 2012    Temat postu:

starter nie powinien przeszkadzać. One tak mają. Prace idą w dobrym kierunku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:30, 22 Gru 2012    Temat postu:

Cyrograf15, emy się chyba nie da odpalić z nasączonej benzyną szmaty Smile
Żeby ją kopnąć brakuje mi gaźników, miałem plan regenerować stare ale po dokładnym obejrzeniu niestety nie ma czego, rozkalibrowane, gwinty pozrywane, stożki poprawiane pilnikiem.

To fakt już bliżej niż dalej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:54, 28 Gru 2012    Temat postu:

Po świętach spędzonych rodzinnie musiałem odseparować się od ludzi Smile
Adres samotni jest jeden!

Została mi do zregenerowania łapka sprzęgła.

Wyszło nie najgorzej, zahartuję jeszcze okolice sworznia.
Pojedzie do ocynku i będzie git.

Ps. Ktoś jeździ z kulką w łapce dzwigni?

Od kilku dni miałem zmontowany wałek kardana, musiałem ustalić jeszcze "głębokość osadzenia widełek" - z pomocą przyszły rysunki techniczne emy - złożyłem na 278mm (wartość średnia z zakresu)
Ustaliło się to tak


Motocykl z tylnym kołem w górze - na stopce centralnej.
Nie ma doświadczenia ale wygląda IMHO nie najgorzej, błotnik nie wadzi Smile Krawędź widełek sięga przegubu gumowego. Po zdjęciu motocykla z centralnych widły prostują się i luz między krzyżakiem jest w okolicach 3-4mm (czy aby nie za dużo)?
Niestety nie zrobiłem zdjęcia - ale zrobię Smile


Na koniec z cyklu śmieszne Smile
- Walczyłem z oplotem na linkach
Versja 1 - sznurowadła z allegro (przyszły chińskie) - efekt bardzo słaby

Versja 2 - sznurowadła polskiej produkcji - 100% bawełna - efekt słaby

Nie zdecydowałem się na zostawienie tego, nie jestem w stanie zdobyć fajnych linek w oplocie więc będzie plastik Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Pią 18:36, 28 Gru 2012    Temat postu:

ten kardan troszke dalej powinien siedziec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 19:05, 28 Gru 2012    Temat postu:

Az kopara opada na widok calosci.. Ale szparunki beda tez na blotnikach tak?
Szacun po raz kolejny..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Pią 19:35, 28 Gru 2012    Temat postu:

Na końcówkach linek daj czarne koszulki termokurczliwe i całe linki w sznurowadłach polakieruj lakierem bezbarwnym parę razy - ja tak zrobiłem i chyba tak zostawię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pią 19:54, 28 Gru 2012    Temat postu:

cyborg napisał:
Az kopara opada na widok calosci.. Ale szparunki beda tez na blotnikach tak?
Szacun po raz kolejny..

Na błotnikach w oryginale nie było szparunków
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:30, 28 Gru 2012    Temat postu:

MrKubek - masz jakieś wartości? jedynie co znalazłem w dokumentacji technicznej to rysunek długości wałka kardana 278-281mm - ustaliłem na 280mm. Trochę się obawiam tego ale zobaczymy...

Cyborg, dzieki w IMZ nie było fabrycznie szparunków na błotnikach, tak wypasione wersje wyjeżdżały z KMZ.

Endrju - pokażesz jak to Ci wyszło?
Pokazywałem paru osobom swoje i każdy stwierdził że kibel. Na pewno po lakierowaniu efekt bliższy oryginałowi. Miałem założone koszulki ale to zdjęcie pokazuje już fazę zdejmowania sznurówki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następny
Strona 20 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin