Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

bębny,koła
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panmaciek




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin

PostWysłany: Pią 8:13, 17 Wrz 2010    Temat postu: bębny,koła

mam spory dylemat bo regeneruje koła a właściwe to chcę złożyć całkiem nowe bo kupiłem trochę szprych i osobno felgi i nie wiem jakie powinny być bębny a dokładniej czy w dolniaku z rocznika 1974 były bębny z wytoczonymi otworami na kalemitki czy tez nie ,czy ktoś wie może od kiedy w cccp nie wytaczano tych otworów w bębnach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3473
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 15:18, 17 Wrz 2010    Temat postu:

I mamy jeden znak przestankowy ;D

Po mojemu kolejność była taka:

Alu płaski - kalamitka w środku.

Alu wypukły bez smarowniczki.
Alu wypukły- kalamitka na zewnątrz.
Alu bez kalamitki ,wypukły z trzema otworami na obwodzie.

Z obserwacji moto z 73 powinny być kalamitki na zewnątrz, czyli numerek 3.
Mogę sie mylić. To nie wiedza poparta katalogiem a obserwacją tego co na jakich kołach z którego roku przyjeżdżało. Więc gdybanie. Najlepiej by było rzucić okiem do katalogu.

Ale żebym nie był taki całkiem bezużyteczny to powiem, że każdy z tych bębnów miał inna średnice pod szczęki i inne szprychy. Różnice o kilka milimetrów. I nie każdy bęben da sie zapleść na najłatwiej dostępnych dnieprowskich szprychach.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 13:42, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panmaciek




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin

PostWysłany: Pią 19:55, 17 Wrz 2010    Temat postu:

kurde a ja mam nowe bębny luzem -wypukłe bez kalemitek ale można na nie gniazda wytoczyć bo w srodku widac odlew jest wiec tylko dopaść kogos kto te otwory wytoczy ale z kolei na naszej kolyasce jest szkic techniczny mw 750m(w opisie modeli)i na nim widac ,ze kalemitek kola nie maja zwlaszcza te na koszu jest extra widoczne a rysunek jest bardzo szczegółowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panmaciek




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 22:23, 19 Wrz 2010    Temat postu:

dzisiaj polerowałem jeden z nowych bębnów a właściwie zacząłem wyrównywać nierówności i swtepnie go wygładzać i doszedłem do wniosku że to robota na długie jesienne wieczory Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panmaciek




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 22:25, 19 Wrz 2010    Temat postu:

ale temat wciąz zagadkowy i nie wiem czy montowac bębny z kalemitka czy tez nie ;/
mam prośbę może ktos ma w oryginale sprzęta z bębnemi bez kalemitek i by się pochwalił z którego jest rocznika Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:01, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Zapomnij, 99% maszyn ze wschodu przyjezdza bez tabliczek znamionowych ze zmiksowanymi czesciami, wiec jak powiedział Prince, to wszystko opiera sie na gdybaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Pon 8:23, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Pi razy drzwi mam rocznik 73 i kalamitki (koła od kpl. raczej bo ta sama farba i ten sam poziom zdewastowania) Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panmaciek




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin

PostWysłany: Pon 9:08, 20 Wrz 2010    Temat postu:

ja mam 74 rocznik z oryginalna fabryczna tabliczka mw750m ale za to czesci to tak jak mowicie mix-koła to każde z innej parafii w zasadzie oryginalne od papierów to jest sama rama,silnik,zbiornik i przód reszta to zbieranina
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panmaciek




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin

PostWysłany: Pon 9:09, 20 Wrz 2010    Temat postu:

ale w tej chwili jestem na 99%przekonany,ze kalemitki musze mieć czyli trzeba wytoczyć na nie wnęki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panmaciek




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin

PostWysłany: Pon 9:11, 20 Wrz 2010    Temat postu:

ale kto może niechaj pisze:)co wie na ten temat albo z jakiego roczniak ma maszyne i czy sa kalamitki czy tez nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:30, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Mam urala z tabliczka z czego jestem dumny, ale orginalna od tego jest tylko rama, jak kupiłem, było tam wsadzone wszystko tylko nie czesci z urala, i tak jest z kazdym, to miało jezdzic a nie wygladac na "orginał" i tak tez wyglada jak przedmiot uzytkowy a nie kolekcjonerski
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yurko




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:37, 20 Wrz 2010    Temat postu:

"Alu płaski - kalamitka w środku"- a je foto?


"Alu wypukły- kalamitka na zewnątrz"
kolo od mw-750m.


Ostatnio zmieniony przez yurko dnia Pon 16:40, 20 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gemini-ah




Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań-Swarzędz

PostWysłany: Pon 17:51, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Według "Instrukcji o budowie, eksploatacji i obsłudze technicznej K-750W" (Wydawnictwo MON z 1966) bębny z kalimatką na zewnątrz były stosowane od 1962 roku,
wcześniej (1960-61) kalimatki były wewnątrz bębna. O bębnach bez kalimatek instrukcja nic nie wspomina,prawdopodobnie były stosowane później.
Co ciekawe w moim K-750 z 1960 nie mogę ich dowolnie zamieniać.
Pasują te z kalimatką wewnątrz, jak je określił Prince "Alu płaski - kalamitka w środku".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3473
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 22:10, 20 Wrz 2010    Temat postu:

yurko napisał:
"Alu płaski - kalamitka w środku"- a je foto?

Brak. Wraz z formatem dysku poszło sie ... ;}


panmaciek napisał:
dzisiaj polerowałem jeden z nowych bębnów a właściwie zacząłem wyrównywać nierówności i swtepnie go wygładzać i doszedłem do wniosku że to robota na długie jesienne wieczory Smile


Tu masz patent :
http://www.youtube.com/watch?v=AvfY2Fv2noc

Otwór na kalamitkę sie frezuje nie toczy.
Jak masz bez to lepiej wymień z kimś kto ma ze smarowniczką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panmaciek




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin

PostWysłany: Wto 9:15, 21 Wrz 2010    Temat postu:

co do tego masz racje będę to robił frezem 20mm,byłem w castoramie a tam sama chińszczyzna albo frezy tylko do drewna i robota stoi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin