Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Azotowanie , UTWARDZANIE CYLINDRA;
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 21:52, 29 Gru 2012    Temat postu: Azotowanie , UTWARDZANIE CYLINDRA;

Temat znany , nie wszystkim ale
zakupiłem nowe nominalne cylindry daję do DOBREGO warsztatu na zrobienie pierwszego szlifu z uwzględnienienim dodatkowego honowania diamentowego no a teraz proszę się wypowiadać sensownie za lub przeciw nadmieniam że po wstępnym szlifie i azotowaniu będzie robione honowanie diamentowe dlatego że uzyskana twardość materiału uniemożliwi honowanie zwykłymi osełkami.
Kol PRINCU ZWOLNIONY Z ODPOWIEDZI
No i niech się coś tu dzieje


Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Sob 21:55, 29 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 22:02, 29 Gru 2012    Temat postu:

A jeszcze dla nie kumatych pytających o kolor farby itd.
twardość żeliwa wzrasta po po azotowaniu o min 100% na głębokości od
0.05 do 0.20 w głąb materiału reszta bez zmian zależy jak długo w piecu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Sob 22:23, 29 Gru 2012    Temat postu:

Hius napisał:
A jeszcze dla nie kumatych pytających o kolor farby itd.

Znaczy się od zewnątrz też będą azotowane i utwardzone na głębokość 0.05 do 0.20 Shocked
Tylko po co? Wink Nie lepiej od zewnątrz pomalować? Laughing I właśnie teraz nastąpi pytanie o kolor farby Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 22:27, 29 Gru 2012    Temat postu:

Różowa bedzie najlepiej odprowadzać ciepło ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Sob 22:48, 29 Gru 2012    Temat postu:

Japoni nigdy z tego nie zrobicie!,co z tego ze gary uszczęśliwiacie na siłe ,jak zaraz wał ducha wyzionie ,bo smarowanie nie takie,i wiele jeszcze innych niedoróbek.Czy to będzie kolor taki czy sraki ? to wiem napewno ,że będziecie mieli mniej kasy w portfelu a efektów mini mini.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 23:06, 29 Gru 2012    Temat postu:

No właśnie niekoniecznie. Ruskie żeliwo z jakiego wykonane sa cylindry to dramat. Sprawę ratuje trochę tulejowanie. Ale i tuleje nie dorównują tulejom utwardzonym. Gdy nie robią sie przedmuchy, wióry i ten cały syf jaki trafia z komory spalania to i wał ma lżej. Bo w odrzutnikach nie gromadzi sie juz tyle syfu. Tyle z teorii myślenia życzeniowego ;]

Wczoraj odebrałem azotowane cylindry po honowaniu. Ujmę to tak- jeśli szlifierz nie jest waszym dobrym przyjacielem to dostaniecie takim cylindrem w głowę. Ponoć nie nadążali wymieniać osełek zanim pokazały sie pierwsze rysy ;D
No chyba ze tak jak Hius odda sie do szlifierza zajmującego sie nikasilami i innymi pierdołami.

Pierwsze wrażania- twarda tuleja powoduje to ze tłok z pierścionkami pięknie sie ślizga. Jak składałem na ruskich tulejach to zawsze miałem wrażenie ze zanim zdążę wyciągnąć z pudełka pierścienie to juz honowanie zacznie znikać. Drugie wrażenie - kurna, wygląda ze to będzie nie do zdarcia. Trzecie wrażenie - czy to w ogóle ma szanse sie kiedyś dotrzeć ?

To tyle. Efekty najwcześniej w lecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Sob 23:28, 29 Gru 2012    Temat postu:

j35 napisał:
Japoni nigdy z tego nie zrobicie!,co z tego ze gary uszczęśliwiacie na siłe ,jak zaraz wał ducha wyzionie ,bo smarowanie nie takie,i wiele jeszcze innych niedoróbek.Czy to będzie kolor taki czy sraki ? to wiem napewno ,że będziecie mieli mniej kasy w portfelu a efektów mini mini.

co złego w udoskonalaniu? każdy pomysł zdający egzamin jest na wagę złota, nie krytykuj dziś kolega poprawi cylindry, być może za jakiś czas komuś uda się to z wałem etc...
Jeżeli zda to egzamin i przedłuży okres między naprawczy to wielki szacun za to że można ominąć kolejny szlif i mozolne docieranie i dłużej cieszyć się jazdą.
Zastosował bym do tego powłokę przeciwtarciową na płaszczu tłoka i chromowane wszystkie pierścienie lub olejowe czteroelementowe.
Z kolei ciekaw jestem jak to się będzie zachowywać podczas docierania, czy nie lepiej zastosować delikatne honowanie zamiast ostrego. Słyszałem że przy bardzo twardych powłokach cylindra (chrom) stosuje się polerowanie gładzi zamiast ostrego honowania. Mogę się mylić, wówczas mnie poprawcie.
ciekawy temat Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 23:49, 29 Gru 2012    Temat postu:

Hius to mi chyba zasugerował zebym trzymał dziób. Ale co tam. Ostatnio mnie unika wiec może nie dostane zjebki. Twisted Evil

Powłokę molibdenowomegasuperprzeciwtarciowa na tłokach sobie podarowałem- umyślnie. Struktura metalu po azotowanie właśnie spełnia tą funkcję.
Ktoś może powiedzieć ze teraz pierścienie będą znikać. Wój z tym- wole żeby znikały pierścienie niz tuleja. Pierścionki mam samochodowe- nie jakieś rzemiosło, wiec możliwe ze dadzą rade a kosztują piec razy mniej niż tłok ze szlifem.

Co do szlifowania delikatnego zamiast ostrego. Przy utwardzanych tulejach np pokrywanych nicsasliogównem stosuje sie podwójne honowanie. Pierwsze robi sie diamentem - wychodzi ostre. A następnie wygładza sie co by za bardzo zadziorne dla pierścieni nie było.

Małe off top. Co do walki o usprawnienie wału - był temacik- można zastosować łożyska igłowe. Zrobiłem ale pojazd nie nabija kilometrów. Myślę ze życie wału przedłuży właśnie usuniecie przedmuchów i szlamu z tulei.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 23:56, 29 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 0:36, 30 Gru 2012    Temat postu:

Princu prosiłem.
Oj oj jutro niedziela przyjedzie kol. Granat z kol. Profsem i świetujemy do srody
Mamy zamiar składac właśnie silnik na azot. cylindrach ale się bardzo obawiam czy damy radę coś zrobić czarno widzę Nowy Rok
A tak na marginesie to tłoki też mam zrobione, pokryte grafitem koszt 100 zł sztuka i proszę nie pisać że drogo.
Zrobimy zdjęcia przed montażem chyba że nie damy rady
A malować to niczym nie będziemy zostawiamy takie jakie są ,ot taki mój mały wybryk a co niech rdzewieją
I WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO ŻYCZĘ
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 0:48, 30 Gru 2012    Temat postu:

Hius napisał:

A tak na marginesie to tłoki też mam zrobione, pokryte grafitem koszt 100 zł sztuka i proszę nie pisać że drogo.


Oj drogo. A to taka raczej gruba warstwa czy taka jakby ktoś szprejem poleciał? No i nie wiem czy mówiłem już ze drogo Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 15:12, 30 Gru 2012    Temat postu:

Niestety są napylane,bo nikt nie podejmie się zrobienia 2 szt. metodą tampomowania ,sitodruku czy jakoś tak. Owszem ale koszt takiego zrobiena to jakoś 1500 zeta
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 15:14, 30 Gru 2012    Temat postu:

A co myślicie o zardzewiałych cylindrach będą urokliwe czy nie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 15:19, 30 Gru 2012    Temat postu:

Na pewno będą urokliwe, widzę to po swoich, tylko ja mam dolniaka to może inny urok Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 15:37, 30 Gru 2012    Temat postu:

będziesz miał lepsze chłodzenie, rdza to dodatkowy radiator o ile nie jest gruba Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 19:34, 30 Gru 2012    Temat postu:

Hius - a czy można najpierw honować a potem azotować? Jaka jest różnica dla pracy tłoka i pierścieni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin