Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Azotowanie , UTWARDZANIE CYLINDRA;
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 17:21, 02 Lut 2013    Temat postu:

Adam M. napisał:

Tak tylko pytanie jest czy to jest to co mu warsztat powiedzial, czy sam mierzyl.
Mysle ze gdyby sam mierzyl to by podal wiecej danych, np jaka jest beczka czy stozek w cylindrze po tej obrobce. Podanie samego "pasowania" wyglada na czyste odjecie wymiaru tloka od wymiaru tulei ktora podal mu warsztat.
Kolega z listy junakowej sprawdzil kiedys wlasnorecznie cylinder po szlifie ktory dostal z warsztatu z jednym wymiarem ( wlasciwym ) po czym po jego wlasnych pomiarach roznice byly dosc pokazne.


No i moje pomierzyli. Dzięki herno za przyrząd !. Szału w wymiarach nie ma. Dwie setki róznic w różnych punktach na obróbce. Sprawa wygląda tak, ze jedne cylinder jest tulejowany. I na tym tulejowanym sa większe odchyłki. Nie zrzucałbym tu winy na żadną ze szlifierni. Wydaje mi sie możliwe ze tuleja po szlifie w trakcie azotowania została trochę "rzucona". Myślę ze będzie żyć. A ściślej mówiąc - w dupiemamto. Zamierzam założyć bo odchyłki sa na plusie. ja wiem - pierścienie. Trudno- nikt im nie obiecywał, ze będzie "letko" Wink


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 20:55, 02 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:05, 02 Lut 2013    Temat postu:

Dzieki za zmierzenie i opisanie wrazen.
Jakich pierscieni zamierzasz uzyc ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Pią 20:10, 03 Sty 2014    Temat postu:

Cylindry po azotowaniu i honowaniu diamentowym w firmie JURGAL,robota hius-a.Przebieg 1400km pierścienie olejowe jeden zwykły podcięcie z jednej strony drugi ze sprężynka ścięty z jednej strony
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 20:15, 03 Sty 2014    Temat postu:

Adam M. napisał:
Dzieki za zmierzenie i opisanie wrazen.
Jakich pierscieni zamierzasz uzyc ?

Dopiero teraz zauważyłem brak odpowiedzi. Oryginalnych Poloneza.


profss napisał:
Cylindry po azotowaniu i honowaniu diamentowym w firmie JURGAL,robota hius-a.Przebieg 1400km pierścienie olejowe jeden zwykły podcięcie z jednej strony drugi ze sprężynka ścięty z jednej strony
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ja wiem. Ale dla innych pasiloby napisać jakie pasowanie.
I przyczyny demontażu głowicy- ciekawość?
I że pierścionki nie były z zestawu.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 20:22, 03 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 20:18, 03 Sty 2014    Temat postu:

Muszą być twarde skoro tak wybłyszczyło
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Pią 20:21, 03 Sty 2014    Temat postu:

princu pasowanie było 8 setek
powód demontażu głowicy to wymiana na inna
a pierścienie TOM RING
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 20:25, 03 Sty 2014    Temat postu:

Hius napisał:
Muszą być twarde skoro tak wybłyszczyło


Grunt, że siatka została. W rusku tez by sie błyszczało ale siatka honownicza została tylko we wspomnieniach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 18:08, 04 Sty 2014    Temat postu:

Dla mnie rewelacja. W moich tulejach po 500km, nie ma takich śladów honownicy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 19:22, 04 Sty 2014    Temat postu:

Panowie trzy lata prób i błędów chyba kończy się wreszcie powodzeniem,następny sprawdzian to chyba 5.000 tyś ciekawe jak będzie,a tak zapytam docieranie skończone czy turlać do 2000 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 19:35, 04 Sty 2014    Temat postu:

Turlać to puste butelki, Urala czas przegonić po lesie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 19:36, 05 Sty 2014    Temat postu:

klapek napisał:
Urala czas przegonić po lesie Smile

klapek a po co?lepiej się dotrze?czy tylko dla zabawy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:02, 05 Sty 2014    Temat postu:

I jedno i drugie.
Turlaniem nie dotrzesz silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Pon 9:34, 06 Sty 2014    Temat postu:

myślę ze niekonieczne są szarże po lesie,ja swojego docieram w normalnych warunkach przez pierwsze parę km(tj około 10km) spokojnie 40km/h później wystygniecie i znowu kilka km ale już szybciej ok60km/h (oczywiście z kolaską) od czasu do czasu odkręcam mu więcej gazu do 70-80 km/h na odcinku około 1kilometra i zwalniam do tych 60km/h,po przebiegu od remontu jakichś 300km na krótkich odcinkach nawet do max go kręciłem,oczywiście warunki ku temu były sprzyjające chłodno na dworze nawet jak było trochę na - to mykałem sobie w ten sposób także przegrzać raczej trudno,reasumując pierwsze 10 km spokojnie następne km 60 do 70km/h z odcinkami około 1km na prawie max obrotach i zejście spowrotem do wcześniejszej szybkości,jak widać na zdjęciach wszystko ładnie cie dociera nic nie przyłapało ani nic podobnego się nie stało,niedawno stuknęło 1400km od remontu i ładnie silniczek chodzi,zapomniałem dodać ze po jakichś 500km od czasu do czasu jeździłem z pasażerem w przyczepce z prędkością około 60-70km/h.pewnie powiecie ze niedobrze docierałem ale myślę ze jest ok,oleju z silnika nie ubywa,na początku oczywiście częste wymiany maścidła 1 wymiana po jakich 50km później 100km kolejna 200itd łącznie przez te 1400km ok 7 zmian oliwy było oczywiście z magnesem w korku spustowym na którym za każdym razem zbierał się jeżyk z opiłek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 12:20, 06 Sty 2014    Temat postu:

Słowo TURLAĆ można interpretować na wiele sposobów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pon 13:22, 06 Sty 2014    Temat postu:

A tłoki od czego? Jakoś nie doczytałem :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin