Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tuning silników
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HansKlos




Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Sob 23:59, 29 Gru 2012    Temat postu: tuning silników

Witam czy ktoś z forum ma urala albo dniepra po tuningu silnika.Bo kiedyś wydziałem dniepra z napędem na kosz i był po przerabiany silnik doprężony wałek rozrządu sportowy.To mi powiedział że ma zrobione a co jeszcze to nie wiem.Jeździł po piachu to sie dziwłem co ten koleś wyprawia był też dniepr z napędem z silnikiem od bmw r80 ale silnik był już skatowany to facet z dniepra sie nie dawał
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 16:49, 30 Gru 2012    Temat postu:

Lekki tuning (ale powtarzam: lekki, bez fanaberii) będzie cię kosztował tyle, co używany silnik od BMW. Wchodzisz w temat? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 23:03, 30 Gru 2012    Temat postu:

A jaki to jest Dniepr jak miał silnik od BMW !!! skundlone moto z mocnym piecem nic więcej.Dniepr to jest Dniepr,albo piec górnozaworowy albo dolny jak w MT12 i tyle ,a nie jakieś BMW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patryko k750




Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Śro 19:22, 18 Lut 2015    Temat postu:

Witam,
Jezeli chodzi o tuning znalazlem fajna strone tam gosciu własnie opisał co zrobil w jego motorach. Na gorze po prawej stronie jest mozliwosc na angielski lub rosyjski
Metric Custom.de nazywa sie ta strona
warto zagladnanc i poczytac!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:12, 18 Lut 2015    Temat postu:

Ale chodzi ci o tuning tuning, czy raczej o tuning w rozumieniu usprawnień silnika i doprowadzeniu go do używalności? Bo wiadomo, że ten silnik wymaga dużo pracy, by w ogóle doprowadzić go do stanu poprawnej pracy. A tuning to już wysokie progi dla niego.
Popatrz sobie, co tutaj człowiek zrobił z tym silnikiem
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 8:15, 19 Lut 2015    Temat postu:

Tak jak Brzytwa pisze ze taka zabawa jest droga Smile))).Spokojnie można taki silnik zrobić ale jak robisz z oryginalu to na same części trzeba polozyc kolo 3500zl lub duzo wiecej bo pomysłów moze byc sporo:))).Inny walek,tloki,gazniki,zawory ,polerki,zaplon,ważenie całego okładu korbowego co do grama,odciążenie ukladu korbowego,polerka i zalamanie wszystkich ostrych krawędzi w ukladzie korbowym,kolo zamachowe odciążyc ale zalezy gdzie tym będziesz śmigał wiec z kołem można odpuscic a z tym dopręzeniem to tez nie można przesadzić bo jak przesadzisz uzyskasz bardzo grzejęcy sie silnik i spalanie stukowe co znacznie zmniejsza sprawnosc silnika.Dopręzanie silnika sie robi pod konkretny wałek rozrządu i rożnie to wychodzi.
Cena wiele od tego zależy ile masz sam umiejętności i jakie posiadasz maszyny i urządzenia.
Swojego czasu na rajdach startowala taka zaloga na ladzie samarze zza wschodniej granicy,ojciec z synem i wymiatali na maxa wszystkich i z tego co mi znajomy opowiadał mieli w domu cale laboratorium i park maszynowy i wiadomo ze konkretna wiedzę.

I UWAGA Smile))) .Po takim konkretnym wykreceniu takiego silnika licz sie z tym ze jego żywotność możne sie skrócić nawet o 70% hahahahha a urwana korba czy zawór to raczej nic dziwnego w takim silniku.
Frajda jest jak wymiatasz pozniej wszystkich poruszajacych sie podobna materią z bananem na twarzy ale niestety to droga zabawa .Decyzja nalezy do Ciebie Smile.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 8:30, 19 Lut 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 8:33, 19 Lut 2015    Temat postu:

Mnie interesuje wyłącznie tuning Dniepra. Dolniak się do wysokich obrotów słabo nadaje; zresztą czołowy tuner Fritz Egli wyjął z dolnego silnika tylko 33 KM.
Ural to ślepa uliczka, z tym wałem nic się nie zrobi. Jedynym ruskim silnikiem, przed którym jest jakaś perspektywa jest Dniepr. Zakres zmian do przeprowadzenia tak, żeby wykręcił 7000 obr/min jest porażający. Koszty również - i nie jest to wartość silnika BMW, tylko raczej kilku silników.
Do tej pory dobrze podkręcony silnik Dniepra był w Polsce jeden - zrobił go Andrzej z Andrychowa, ale zakres zmian nie był duży w porównaniu do tego, co należy zrobić w tym silniku, żeby móc się na nim np ścigać.
Póki co znam niewielu ludzi, którzy potrafią wytłumaczyć skomplikowane zależności pomiędzy czasem podniesiena zaworu, średnicą gniazda, średnicą kanałów dolotowych, doborem gaźnika, srednicą tłoka itp itd. A ilu znacie ludzi, którzy oprócz wiedzy potrafią jeszcze to zrobić (tzn przerobić głowice, dobrać czasy otwarcia zaworów i zrobić wałek rozrządu, dobrać tłok)? Jak tego się nie kuma, to ingerując w silnik możesz z turystyka zrobić traktor, a nie ścigacza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Czw 10:13, 19 Lut 2015    Temat postu:

Zawsze można pokusić się o samodzielną produkcję silnika od podstaw Laughing

https://www.youtube.com/watch?v=XIcJnpdEs84
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 11:48, 19 Lut 2015    Temat postu:

Hmmmm troszkę malo z dolniaka 33KM szkoda ze wiecej ciezko.
Pisze tak dlatego ze maluchy bylo mozna zrobic z 24 na 50KM i wiecej .Wiadomo ze taki silnik długo w porownaniu do oryginału nie wytrzymał ale to kilka tys przebiegał.
Oczywiście wal na łożysku tocznym i ślizgowym tez inna bajka .

Jeszcze oprócz wszelkich wyliczeń są warunki doświadczalne bardzo pracochłonne i kosztowne hihi Smile)) Wówczas jak juz wszystko zamiata robi sie przepis według którego wykonuje sie nastepne silniki.

Niedlugo podzialam cos w tym kierunku z silnikiem dniepra i zobaczymy co stworze Smile))) bo wlozyc BMW to najbardziej optymalne rozwiazanie ale to nie to samo:)))
Powrót do góry
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 12:19, 19 Lut 2015    Temat postu:

brzytwa napisał:
Mnie interesuje wyłącznie tuning Dniepra. Dolniak się do wysokich obrotów słabo nadaje; zresztą czołowy tuner Fritz Egli wyjął z dolnego silnika tylko 33 KM.
Ural to ślepa uliczka, z tym wałem nic się nie zrobi. Jedynym ruskim silnikiem, przed którym jest jakaś perspektywa jest Dniepr. Zakres zmian do przeprowadzenia tak, żeby wykręcił 7000 obr/min jest porażający. Koszty również - i nie jest to wartość silnika BMW, tylko raczej kilku silników.
Do tej pory dobrze podkręcony silnik Dniepra był w Polsce jeden - zrobił go Andrzej z Andrychowa, ale zakres zmian nie był duży w porównaniu do tego, co należy zrobić w tym silniku, żeby móc się na nim np ścigać.
Póki co znam niewielu ludzi, którzy potrafią wytłumaczyć skomplikowane zależności pomiędzy czasem podniesiena zaworu, średnicą gniazda, średnicą kanałów dolotowych, doborem gaźnika, srednicą tłoka itp itd. A ilu znacie ludzi, którzy oprócz wiedzy potrafią jeszcze to zrobić (tzn przerobić głowice, dobrać czasy otwarcia zaworów i zrobić wałek rozrządu, dobrać tłok)? Jak tego się nie kuma, to ingerując w silnik możesz z turystyka zrobić traktor, a nie ścigacza.


I znów sie naraże....
Pytanie czy mówimy o tuningu , czy o TUNINGU....
Z Twojego punktu widzenia Brzytwa zgadzam sie z Toba zupełnie...Dobrze przygotowac silnik do sportu to trzeba miec bardzo duże doswiadczenie , dostep do maszyn i wyczucie materiałów , dużo czasu i kupe kasy....tylko czy do normalnego użytkowego motocykla warto isc w ta strone?
Ruski motocykl jest pod tym wzgledem wredny...nawet w stanie agonalnym bedzie jezdził....znaczy robił masa huku....Samo doprowadzenie go do poprawnego stanu technicznego , czyli prowadnice zaworowe , zawory , układ zapłonowy i gaźniki powodują rewolucje w odczuciach , a dołożyć do tego np. wałek od Swiątka i już jest rewelacja...
Przykład Dawid i jego dolniak którego miałem okazje widziec w Cieszynie...Niejeden zapuszczony Dniepr zostawał z tyłu...
Jeśli ktoś nie miał doświadczenia z normalnie zrobionym sovietem to taki własnie normalnie zrobiony motocykl bedzie dla niego rewelacja...
A jesli chodzi o dniepra to do listy rzeczy które musza byc w nim doprowadzone do normalnosci trzeba dopisac kanały ssace i wydechowe w głowicach...I nie mówie o ich jakims ekstremalnym powiekszaniu a tylko o usunieciu niepotrzebnych nadlewów , juz motor bedzie inaczje odjerzdzał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 13:12, 19 Lut 2015    Temat postu:

Marcin-organizator napisał:

dołożyć do tego np. wałek od Swiątka i już jest rewelacja...

Lech Świątek robi wałki rozrządu tzw sportowe. Do Dniepra też robi. Ale do jakiego Dniepra? Ze starym typem głowic? Czy z nowym? Tłok wypukły MT10-36 czy standard MT11? Do jakiego stopnia sprężania? Pytań jest więcej. Rzecz jasna, kupując u niego wałek może akurat trafisz, że przypasuje i maszyna będzie miała lepsze osiągi, ale normalnie firma Świątek oferuje udział w loterii na twój koszt.
Tak więc informacja p.t. "Mam wałek od Świątka" oznacza, że kupiłeś zwykły, w miarę zrobiony wałek, może leciutko usprawniony w stosunku do oryginału (tzn prosty, a nie krzywy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:08, 19 Lut 2015    Temat postu:

Są silniki "odporne" na "rasowanie", do takich można zaliczyć dolnika czy junakowski. Koszty > opłacalność to osobny problem. Jak kogoś nie trzyma regulamin sportowy lub inne przepisy tylko motor chce mocniejszy to się nie tuninguje tylko kupuje mocniejszy motocykl. Tak jest taniej i lepiej.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 19:08, 19 Lut 2015    Temat postu:

brzytwa napisał:
Marcin-organizator napisał:

dołożyć do tego np. wałek od Swiątka i już jest rewelacja...

Lech Świątek robi wałki rozrządu tzw sportowe. Do Dniepra też robi. Ale do jakiego Dniepra? Ze starym typem głowic? Czy z nowym? Tłok wypukły MT10-36 czy standard MT11? Do jakiego stopnia sprężania? Pytań jest więcej. Rzecz jasna, kupując u niego wałek może akurat trafisz, że przypasuje i maszyna będzie miała lepsze osiągi, ale normalnie firma Świątek oferuje udział w loterii na twój koszt.
Tak więc informacja p.t. "Mam wałek od Świątka" oznacza, że kupiłeś zwykły, w miarę zrobiony wałek, może leciutko usprawniony w stosunku do oryginału (tzn prosty, a nie krzywy).


Piszac wałek od Swiatka miałem na mysli tzw.walek GT...
To co Ty piszesz to juz jest TUNING , a ja cały czas pisze o normalnym doprowadzeniu do poprawnego technicznego stanu, ewentualnie poprawieniu błedów i niedoróbek fabrycznych silnika....
Jesli ktos miał tylko doczynienia z parchatymi dnieprami które robiły tylko masa huku a zobaczył czy przejechał sie własnie takim poprawionym dnieprem to od razu odczuwal róznice i mogło sie wydawac ze silnik jest po "tuningu".
Tuning do sportu to tak jak piszesz wyzsza szkoła jazdy...
Konczac temat Swiatka , z moich kontaktów z Panem Swiatkiem wiem że jest to bardzo komunikatywny facet i jesli bedzie taka mozliwosc to podpowie jaki typ wałka , o jakim wzniosie i o jakich czasach bedzie potrzebny wałek do sportu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:05, 19 Lut 2015    Temat postu:

No i znowu wracamy do pytania, co rozumieć pod pojęciem tuningu tego silnika. Bo są dostępne oprócz wymienionych już wałków pochodzących nie od pierwotnego producenta także korbowody o przekroju H, cylindry i tłoki z Almotu, łożyska i uszczelniacze wyższej klasy niż oryginał, itd... Czyli niemal jak Harley - można mieć pięknego dniepra, w którym będzie masa gratów od innych producentów Very Happy I teraz - czy to rozumieć, jako tuning, czy jako poprawienie producenta, czy wręcz poprawianie braków/niedoróbek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 22:07, 19 Lut 2015    Temat postu:

JA mam w silniku tylko skorupy zewnetrzne oryginalne hahahahahha i dzieki temu robie tysiace km bez problemów z silnikiem:)))).
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin