Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tuning silników
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 23:18, 19 Lut 2015    Temat postu:

Cytat:
JA mam w silniku tylko skorupy zewnetrzne oryginalne


ta jasne

-nie chce być mocno uszczypliwy, ale nieoświadczeni też tu czytają i mogą potraktować to dosłownie...

a odnośnie tunningów dolniaka to moim zdaniem najbardziej znacząca jest poj cylindra i zamontowanie zapłonu który jest dokładny Wink, na wałku gt od świątka największą różnice zanotowałem w spalaniu, chciałem jeszcze zamontować takie głowice jak od tego niemca (nie wiem kto przeglądał tą stronę ale goś całkiem sensownie swe modyfikacje opisuje)-niby lepsza komprecha (mam nawet pospawane i wstępnie obrobione), założyć zawory ssące o większym grzybku ( też mam kupionne) ale nie mam czasu na eksperymenty, a idzie sezon (nie to żebym nie jeździł zimą!) to se na łatwizne poszedłem i też bmw kupiłem.


Ostatnio zmieniony przez Michal_ dnia Czw 23:19, 19 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pią 7:04, 20 Lut 2015    Temat postu:

Michal_ napisał:
Cytat:
JA mam w silniku tylko skorupy zewnetrzne oryginalne

ta jasne
-nie chce być mocno uszczypliwy, ale nieoświadczeni też tu czytają i mogą potraktować to dosłownie...

Tak z ciekawości - masz wał zrobiony (frezowany) od podstaw? Z czego dobrałeś korbowody? Bo jeśli tylko karter został ci oryginalny... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 8:06, 20 Lut 2015    Temat postu:

Hhahaha wiecie o co chodzi a sie nabijacie.Wal ma w korbach wcisniete tuleje lozyskowe na dolnym czopie wiec juz nie oryginal,tulejki na korbie pod sworzen 20mm z innego brązu i tez nie oryginal,lozysko rolkowe na wale od strony kola i nie oryginal,walek Swiatka z innymi fazami nie oryginal,tloki maluch pierscienie prima tuleje w cylindrach Krotoszyn ,zawory od t25 Paradowskich,pradnica maluch nie gadac ze nie daje rady bo od 3 lat akumy nie wyciagalem ,zaplon od Potomka,gazniki k68PEKAR oryginal ale nie w dolnym,filtr powietrza przerobiony na wkladzie nie z papieru nooooooo rozrzad oryginalny i kolo zamachowe ze spreglem na zalewanych tarczach bo to w rusku sie nawet sprawdza ale niedlugo tarcze metalowe sprzegla dorobie z odpowiedniego materialu i odpowiednio proste.
Korby moge dorobic kute ale kwestia kasy bo 2 sztuk mi nie odkują .Kute korby w samochodach z bardzo wysilonym silnikiem sa robione ze stali 40HM.Waly korbowe tez mozna dorobic od podstaw ale tak samo kasa.NArazie ciezej jest z dostepem do maszyn ale kwestia czasu.
Powrót do góry
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pią 8:50, 20 Lut 2015    Temat postu:

Ile twoi tajemniczy znajomi biorą w takim razie za dorobienie wału do Dniepra? Myślę o takiej technologii:
https://www.youtube.com/watch?v=81UjjSH2iFw
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 12:54, 20 Lut 2015    Temat postu:

Takie cos na centrum obróbcze.Podzwon po firmach i moze Ci zrobią .Ale za program wykasuja tez sporo.
Korby mozna zapytac czy odkują w bumarze ale tam 2 sztuk napewno nie zrobią.
Powrót do góry
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pią 19:34, 20 Lut 2015    Temat postu:

Korbowody to już mam. Myslałem, że masz dojścia do takiego "centrum obróbczego".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 20:34, 20 Lut 2015    Temat postu:

Jest duzo firm z takimi centrami wiec jak pisalem tylko many i sie dzieje Smile))
Powrót do góry
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Pią 20:41, 20 Lut 2015    Temat postu:

brzytwa napisał:
Ile twoi tajemniczy znajomi biorą w takim razie za dorobienie wału do Dniepra? Myślę o takiej technologii:
https://www.youtube.com/watch?v=81UjjSH2iFw


Pytanie z czystej ciekawości....wiem ze dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają...itp...itd....ale tak mniej więcej o jakiej wielkości rzędu pieniądzach mówimy przy takiej technologi wykonania wału?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pią 22:15, 20 Lut 2015    Temat postu:

Będzie to chyba równowartość silnika od BMW Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:47, 20 Lut 2015    Temat postu:

1. A czy wał nie byłby lepszy kuty?
2. Kiedyś ktoś sprzedawał kute korbowody o przekroju H do dniepra. Ja podejrzewam, że zostały one dobrane po wymiarach z katalogowych.
Ale idąc w takie hardcory, to trzeba by odlać od nowa blok z porządnego materiału i obrobić go osiowo po wstępnym złożeniu. Pewnie po drodze wyjdzie, że trzeba wprowadzić kilka poprawek i przeróbek i tak cena wzrośnie do ceny limuzyny przyzwoitej klasy Very Happy
Nie twierdzę, że nie jest to możliwe (choćby na youtube są filmiki prezentujące różne indywidualne konstrukcje - silnik gwiazdowy na elementach z boksera vw, silnik V z dwóch cylindrów od silnika lotniczego, etc...), ale albo ma się bardzo dużo pieniędzy, albo park maszynowy wysokiej klasy (na jedno wychodzi). No i wiedzę i praktykę, i czas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 1:20, 21 Lut 2015    Temat postu:

Jak se ruskie robiły wydumiki (np eskorta) to też sie nie spuszczali tylko zrobili wał składany i na rolkach. A z kosztami to się nie musieli aż tak certolić. Ja rozumiem sport, wyniki, obroty i panew byłaby lepsza. Ale na pewno jest potrzeba? Na autostradzie trzymam sobie Ténéré na 6-7tyś - tam wał na rokach jakoś lata setki tys km i o jego awariach nie słyszałem. Czyli to nie sam problem łożyskowania, a okolic- czyli materiału i smarowania jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Sob 15:50, 21 Lut 2015    Temat postu:

Błażej napisał:

Kiedyś ktoś sprzedawał kute korbowody o przekroju H do dniepra. Ja podejrzewam, że zostały one dobrane po wymiarach z katalogowych.

Myślałeś o tych? [link widoczny dla zalogowanych]
Do wzięcia od ręki u Szymka. Trzeba było je zrobić, bo nie można dostać obecnie prostych oryginalnych.
Co do wału - na przesłanym przeze mnie filmiku widać, że wał nie jest kuty, a tak się robi wały do niektórych tuningowych maszyn. Wałów do Eskorta w sprzedaży obecnie nie ma i nie wiadomo, czy jeszcze się taki biały kruk pojawi. Ale ja akurat rolek na wale nie chcę. Antoniuk z KMZ zaprojektował taki wał, bo wtedy oleje były słabej jakości, a maszyna musiała być niezawodna. Dziś z olejami problemu nie ma. Jeżdżę na Castrolu - silnik został po ostatnim katowaniu w Brannej rozebrany i wszystko wygląda elegancko - tj bez śladów zużycia.
Karter podszedł mi od wersji z popychaczami typu uralowskiego - są lżejsze od oryginalnych o 1/3 wagi.
Co z tego wyjdzie, to się zobaczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 16:18, 21 Lut 2015    Temat postu:

W temacie wałów korbowych - nie myślal ktoś owałach od BMW - kilka widziałem na alledrogo ( z korbowodami zresztą)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:37, 23 Lut 2015    Temat postu:

Tak, dokładnie o tych korbowodach. One są zamawiane na wymiar, czy dobrane z katalogu produktów?
A nie będzie tak, że pomijając koszty, wsadzi się takie korbowody, kute tłoki, mocny wał, poskłada to do kupy i po odpaleniu rozerwie blok, albo w najlepszym przypadku powyrywa z niego szpilki i wytłucze gniazda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 7:04, 24 Lut 2015    Temat postu:

Są robione pod wymiar. Samochodowe mają za wąską stopę pod panewkę.
O całym wale od BMW nie myślałem: jeśli poszedłbym w tę stronę, to wziąłbym raczej skrócony wał od Garbusa (takie przeróbki już widziałem).
Gniazd nie wytłucze, bo są robione nowe. Zakres zmian w głowicy jest bardzo poważny, nie sądzę, żeby tu był problem. Jasne, wszystko może się zdarzyć, ale jeżeli nie spróbuję, to się nie dowiem.
Dlatego właśnie piszę, że rozmawiamy o tuningu mechanicznym, a nie "tuningu optycznym".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin