Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik Ural z wałem M72 cylindry i głowice od cymbał KS600
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 13:37, 21 Lut 2013    Temat postu: Silnik Ural z wałem M72 cylindry i głowice od cymbał KS600

Wiem, że kiedyś konstruowano coś podobnego.
Nurtuje mnie pytanie, co to dawało w porównaniu do
normalnego silnika od Urala.
Mnie akurat bardzo podobają się głowice od ks600,
ale pewnie nie o względy wizualne tu chodziło Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 13:47, 21 Lut 2013    Temat postu:

Zwiększy się skok a za tym pojemność i moment. Adam coś o tym wspominał "głębiej" - na pewno coś tu skrobnie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 19:10, 21 Lut 2013    Temat postu:

Witek Kokot, (ten od części > Sowiet-Moto) poskładał takie coś wiele lat temu. Z tego co wiem ma to do tej pory.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 20:56, 21 Lut 2013    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Witek Kokot, (ten od części > Sowiet-Moto) poskładał takie coś wiele lat temu. Z tego co wiem ma to do tej pory.
Wojtek


Ma ale blok dniepra a cylindry od sahary z beemki. Ale od lat to leży, a wcześniej też nie duzo pojeździło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 1:37, 04 Mar 2013    Temat postu:

Mielismy takie 2 przerobki w Scorpionie, wal z M72 dawal lepszy moment na niskich obrotach, glowice byly od BMW r75.
Ja osobiscie wolalem caly silnik BMW, bo jakosc czesci byla wyzsza o niebo od rosyjskich i nie mialem problemow, oprocz jednego - wal siadal co sezon bo obrotow nie wytrzymywal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pon 21:04, 04 Mar 2013    Temat postu:

jest jeszcze emka czoper z cylindrami i głowicami od KS 750 - posiada (-ł?) ją mój kolega z miejscowości Mirsk pod Świeradowem Zdrój. Emka śmigała od początku lat 90-tych do na pewno 2005 roku u niego, bo wtedy z nim ostatni raz rozmawiałem. Bywał na wielu zlotach np.: legendarne zloty w Szklarskiej Porębie na początku lat 90-tych - czerwony zbiornik z ładną głową indianina z jednej a po drugiej mało poprawne politycznie hasło....

Szklarska w tamtych latach była wyjątkowa, ponieważ był to największy zlot w kraju - zjeżdżało się np 600 - 1000 motocykli w tym 50 sztuk japońskich, reszta to różnej maści weterany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 23:54, 04 Mar 2013    Temat postu:

Coś Kolegę poniosło z tą Szklarską, byłem 93,94 i 96. Zdecydowana większość to były Japonie. 93 to był V zlot w Szklarskiej, pojechałem pożyczoną XS400 Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 7:49, 05 Mar 2013    Temat postu:

Mam silnik Urala z częścią wału od Urala (korbowody) i K-750 (reszta). Głowice od Urala, a tłoki od Łady. Dopóki jeździł, to naprawdę czułem, że ma moc. Ale niestety się rozpierdzielił, bo sposób złożenia np wału korbowego albo wykonanie przeróbki tłoków to była masakra. Kupiłem go jako zrobiony, gotowy do jazdy w Kijowie i zostałem wyr...ny.
W tym miesiącu Pipcyk go wrzuca na warsztat, a jak go poskłada na nowych flakach (porządnie zrobiony wał, wyczynowy wałek rozrządu, nowe tłoki, zregenerowane głowice), to wypróbujemy go na wyścigach.
Mam kumpla, który twierdzi, że kiedyś widział ruska z głowicami i cylindrami od cięzarówki IFA. Podobno był tak szeroki (a może niski), że przy parkowaniu opierany był o głowicę. Jedna z głowic była zamontowana odwrotnie (czyli wydech z tyłu, a gaźnik z przodu), więc chyba całość była z jakiejś rzędówki chłodzonej powietrzem. Może to i lipa jest, choć koleś przysięga, że widział to na własne oczy. Za komuny co prawda w sklepach były tylko półki, ale za to było dojście do maszyn i fachowców, którzy za flaszkę robili różne rzeczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Wto 8:19, 05 Mar 2013    Temat postu:

Twój kolega prawdę mówi, ja też toto widziałem, było to na jakimś Hubalu, tylko o ile pamiętam to były cylindry od Robura, reszta się zgadza, strasznie długie były Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:46, 05 Mar 2013    Temat postu:

Do dolniaków zakładano głowice od Janów i Awosów. Jedna musiała być odwrotnie, ale wtedy było straszne parcie na górniaka.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Nie 19:18, 10 Mar 2013    Temat postu:

co do szklarskich to bawilismy się w takim razie razem Smile ja tam bywałem od 89 do 95 roku. To był ten przełom gdzie zloty stały się z weterańskich - japońskie. Na jednem ze zlotów grał czeski zespół trashmetalowy i darli się " tera bede satan pryhodił!!!" mieliśmy niezły ubaw, ale potem okazało się, że zaje.iście grają covery Slayera, Sepultury itp - zabawa do białego rana - kilkugodzinny heavy metalowy koncert życzeń.

Rusek z głowicami i cylindrami od Robura to był sławny sprzęt - pojawiał się też w połowie lat 90 na fajnych zlotach w Gnieźnie.

Na Gniezno chyba w 95 "prawie" dojechał Junak V-twin -taki żółty paszteto-czepor. Spotkaliśmy go na trasie usmażonego ze 20km od Gniezna. Zatarty na amen, cały w oleju. Teraz ten żólty wynalazek jest przerobiony z powrotem na oryginała i zyskał drugie (trzecie) życie za sprawą niejakiego Urlicha:
https://www.youtube.com/user/urlich1973/videos


Ostatnio zmieniony przez szable dnia Nie 21:33, 10 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:45, 10 Mar 2013    Temat postu:

Pod ksywka Urlich kryje sie kolega Krzysiek Nadrowski, od lat zajmujacy sie odbudowa i tuningiem Junakow. Jest czescia kilkuosobowej grupy z forum SFM Junak, ktora interesuja te klimaty. Ja tez troche czasami tam pomagam.
Krzysiek ma duza praktyke w sprawach silnikowych, dlatego wydaje mi sie ze jest to osoba, ktora by mogla pomoc przy twoim silniku uralowskim. Teraz rozniez sprawy obrobki mechanicznej zostaly rozwiazane jako ze do grupy dolaczyl czlowiek majacy warsztat mechaniczny na b. wysokim poziomie.
Pytanie jak u niego z czasem.
Co do Junaka widlaka to chodzil ladnie ale znowu cos tam padlo, tym razem z powodu wady materialowej. Oryginalnie to byla straszna kaszana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 7:07, 11 Mar 2013    Temat postu:

Tych Janów V było kilka. Jednocześnie widziałem 2 lub 3 nawet, właśnie na zlocie pod Gnieznem. To było wcześniej, prawdopodobnie 1990r.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pon 7:24, 11 Mar 2013    Temat postu:

Gdzieś w połowie lat 80 na,, Widlaka'' do Ldzania jeden zajechał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 7:03, 12 Mar 2013    Temat postu:

Adam M. napisał:
Krzysiek ma duza praktyke w sprawach silnikowych, dlatego wydaje mi sie ze jest to osoba, ktora by mogla pomoc przy twoim silniku uralowskim. .

U Krzyśka są już dwa moje silniki Dniepra (na wypadek, jakby się jeden rozleciał). Jedynym ograniczeniem przeróbek jest kasa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin