Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik Ural z wałem M72 cylindry i głowice od cymbał KS600
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
basmanek




Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 18:37, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Witajcie drodzy koledzy, własnie sie natknąłem na to forum i natychmiast zarejestrowałem, na razie nie bede sie rozpisywał na temat mojej historii z m72 ale po kilku latach traktowania po macoszemu stwierdziłem, że tak mało jeżdżę że czas sie pozbyć japoni i moze poskładać emę która od kilku ładnych lat leży u znajomego w kącie garażu. Powoli dochodzimy do sedna sprawy. Kiedys jako młody motonita chcąc emkę zrobic pojazdem uzykowym, mocniejszym itd wymieniłem silnik na uralowski... od tamtego momentu miałem z tym sprzetem same kłopoty (przez to szybko przesiadłem sie na japonię). Ponieważ i tak jest troszke skundlona to chyba zostanę przy tym silniku, ale ponieważ jest rozebrany to pomyślałem aby własnie zrobić strokera, wsadzić wał od M72 lub kaśki, podwyższyć cylindry, dłuższe laski popychaczy i ogień do przodu! Wink Z tego co widzę zdaje sie ze ktoś juz cos takiego zrobił. Co o tym sądzicie? Widzicie jakieś przeszkody?
Pozdrawiam
Bas
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Śro 19:15, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Wszystko można zrobić, pytanie tylko ...po co, tyle Urali jeździ i dają radę, zadaj sobie zapytanie dlaczego Twój nie chce. Laughing Co do głowic i cylindrów od cymbała 600 to nie wiem czy wiesz w co się chcesz wpakować, koszt nabycia dobrych głowic i cylindrów przekroczy cenę dobrze zrobionego silnika od urala, a pewności nie ma czy to się zechce dograć, jeśli dobrze pamiętam to w cymbałach cylindry były pod lekkim skosem do góry, ale nie jestem pewny czy w 600 też, bo w 750 na pewno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
basmanek




Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 21:51, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Moj nie chciał bo pewnie go źle poskładałem albo miałem pecha. A co do wału to poprostu chodzi chodzi mi o możliwośc zwiekszenia momentu. Wydaje mi sie ze taki tuning nie jest zbyt kosztowny, a moze byc wymierny w odczuciach. Tak wiec jesli mam mozliwośc lekkiego dłubniecia to mysle ze warto to wykorzystać... Zastanawiam sie tylko skoro wygląda to tak banalnie, to czemu tak mało informacji na ten temat. A co do cymbała to chyba nie do mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 22:14, 17 Kwi 2013    Temat postu:

cymbał to nie epitet Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:22, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Zundapp KS600 byl bokserem, 750 - V2.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buba1340




Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 22:30, 17 Kwi 2013    Temat postu:

basmanek napisał:
... A co do cymbała to chyba nie do mnie.


Cymbał = Zundapp to tak jak enes, dykta, beema Wink)
pzdr Piotrek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:50, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Jak się okazuje to mało kto potrafi dobrze poskładać orginalny ruski silnik. Tuningowy będzie zdecydowanie trudniej wybudować. Trzeba samemu wystrugać kryzy pod cylindry, szklanki popychaczy jak i same popychacze. Do tego dobrać/dopasować/podciąć/wyważyć tłoki. Z dwóch typów wałów jeden poskładać. Zmienić czasy rozrządu, znaczy zrobić wałek bo na orginalnym słabo to działa. Do tego przerobić głowice, zwiększyć zawory/gniazda i wzmocnić sprężyny. Do tego trzeba mieć dobre zaplecze maszynowe i umiejętność posługiwania się owym. Oczywiście można to wszystko zlecić, tyle że taniej wyjdzie kupić nie silnik a całą Bawarę.
Wojtek

PS
Spotkałem Urala na głowicach 3 zaworowych, fajny patent i kolejny punkt aby się konstrukcyjnie wykazać.


Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Śro 22:52, 17 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 5:39, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Adam M. napisał:
Zundapp KS600 byl bokserem, 750 - V2.

Właśnie tego nie byłem pewien w momencie pisania posta, potem zaskoczyłem, mieliśmy kiedyś zagwozdkę przy składaniu silnika 750, jedna głowica była niby 750 ( zgadzała się ilość żeberek) ale inny był kąt kanałów na laski popychaczy i laski tarły o ścianki, kąt był zgodny z kątem w 600, podfrezowaliśmy i poszło, ale to było do niemcowni więc nie miałem obiekcji Laughing
Basmanek Cyrograf wyraził dobitnie to co chciałem Ci delikatnie przekazać, weź to pod uwagę Laughing


Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Pią 7:57, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pią 8:02, 19 Kwi 2013    Temat postu:

basmanek napisał:

A co do cymbała to chyba nie do mnie.
Nie do Ciebie, tylko w nawiązaniu do tytułu posta Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 8:48, 19 Kwi 2013    Temat postu:

basmanek napisał:
Moj nie chciał bo pewnie go źle poskładałem albo miałem pecha. A co do wału to poprostu chodzi chodzi mi o możliwośc zwiekszenia momentu. Wydaje mi sie ze taki tuning nie jest zbyt kosztowny, a moze byc wymierny w odczuciach. Tak wiec jesli mam mozliwośc lekkiego dłubniecia to mysle ze warto to wykorzystać... Zastanawiam sie tylko skoro wygląda to tak banalnie, to czemu tak mało informacji na ten temat. A co do cymbała to chyba nie do mnie.


Porządny remont silnika Urala to 3000zł, za 3800 masz silnik z BMW. Ty chcesz kupić za jakieś 2000 głowice do cymbała, zregenerować je za jakiś 1000, wpuścić ok 2k w remont silnika.
Przepraszam, że tak prosto z mostu, ale czy na pewno dobrze się czujesz..?
No ok, może masz maszynkę do robienia pieniędzy - nie wnikam. Ale zastanówmy się co dalej. Wpuścisz w "tuning" 4-5 tyś zł, a za jakieś 4-5k km, będziesz to rozbierał i remontował od nowa.

Nie no super, czemu nie paranoid


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pią 8:51, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
basmanek




Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 9:19, 19 Kwi 2013    Temat postu:

To moze wyjasnie. Post z gratami od cymbala nie jest moj, ja sie ino podłączyłem do wątku. Nie zamierzam uzywać cymbałowych gratów, ani ich regenerować. Mam poprostu rozłożony silnik urala (wał od emy przypadkiem też mam) i pomyslalem by zafundować mu wiekszę wykorbienie, co by może troche lepiej smigał i tyle. A propo silnika BMW myslałem o tym kiedyś, ale nie wiem czy jest sens. A tak przy okazji klapek, moja ema pochodzi z Kwidzyna Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 9:21, 19 Kwi 2013    Temat postu:

Tak, temat nie był Twój, ale zauważ że przeróbki takie miały miejsce pod koniec lat 80tych a początek 90tych. Na dzień dzisiejszy nie ma jakiejkolwiek przesłanki aby to robić. Włożysz wał od emy i zrobisz na nim 2.000km - jaki widzisz w tym sens..?

Daj zdjęcie a powiem od kogo Wink


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pią 9:23, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
basmanek




Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 10:08, 19 Kwi 2013    Temat postu:

Kłiz Wink [link widoczny dla zalogowanych]
Na 2000 sensu brak. Własnie pozbywam sie motocykla 100konnego i chyba stad pogoń za każdym możliwym koniem Wink Jak widać nastepuje powrót do przeszlości stad i pomysły rodem z zeszłego wieku Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 10:24, 19 Kwi 2013    Temat postu:

To byłą eMa Kapcia, Ktoś silnik wymienił bo u niego była w oryginale Wink To się zaraz zdziwi Wink
Błotnik robił własnoręcznie hehe
Potem w 1996 kupił ją Melon (celnik) i pierdolnął nią w drzewo. Kolejny pewnie byłeś ty hehe.


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pią 10:34, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
basmanek




Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 10:40, 19 Kwi 2013    Temat postu:

wszystko sie zgadza, silnik wymieniałem ja (nie potrzebnie no ale cóż, błędy młodości).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin