Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytanie przed zakupem dniepra
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:42, 15 Lis 2009    Temat postu: Pytanie przed zakupem dniepra

Witam zamierzam kupić dniepra. Pewnie będzie to padlina z widokiem na długi remont. Efektem ma być piękna solówka z dopracowanymi szczegółami.
Najbardziej podoba mi się dniepr MT-9 ze względu na tradycyjny, wręcz kultowy wygląd. Przeraża mnie jedynie wizja słabego ładowania oraz ręczna zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Czy można jakoś zaradzić tym problemom. Mam jakąś wiedzę na temat elektryki ale z wyprzedzeniem zapłonu to już dla mnie zagadka
pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 6:51, 16 Lis 2009    Temat postu:

Witaj. Masz jakąś wizje motocykla. Chciałbym sie przekonać jak to ma wyglądać. MT-9 czy k 650 nie jest raczej (w. mnie) szczęśliwym wyborem. Tanim- owszem. Ale proporcje motocykla, jakość wykonania no i silnik o niezbyt ładnym kształcie , bardzo mizernie wykonany nie wróży sukcesu. Dlatego chętnie zobaczyłbym jakieś fotki co mniej-więcej chwiałbyś osiągnąć/na czym sie wzorować. Wszystkie wyroby dniepropodobne to przede wszystkim niewielkie koszty i dostępność części. W poście mówisz o "dopracowanych szczegółach".- wydaje mi sie że wizja mniej skupia się na mechanice a bardziej na wyglądzie. Wierz mi ze z dnieprem a zwłaszcza z nowymi do niego częściami musisz poznać wiele zagadnień z dziedziny obróbki skrawaniem, materiałoznawstwa i ziołolecznictwa ( z naciskiem na stany lekowe i wszelkiego rodzaju nerwice). Jednak mimo wszystko czy mógłbyś pokazać w jakim kierunku chcesz wykonać motocykl zewnętrznie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:50, 16 Lis 2009    Temat postu:

Jakoś mi się tak dniepr wyśnił ze względu właśnie na klasyczny wygląd. Doświadczenie z częściami mam. Remontowałem już jawkę i WSK. Z tego względu mam wydeptane ścieżki do różnych tokarzy, zakładów galwanizacyjnych etc. Rusek to mój debiut w świecie 4-taktów. W kwestii mechaniki mam też dobre kontakty. Sam skupiam się na pieszczeniu różnego rodzaju detali. Lubię sobie szlifować, polerować. Słowem robić coś własnymi rękami. Traktuje to raczej jako hobby i nie mam ciśnienia by wyjechać na wiosnę nowym sprzętem. Będzie gotowy to wyjadę. Jakbym chciał szybko to bym kupił japońca.
Co do własnej wizji...
Czarny lakier, chromy gdzie trzeba, gdzie trzeba polerka alu. Raczej klasyczny wygląd, Oczywiście pojedyncze siedzenia. Nie jestem purystą - nie ma dla mnie wielkiego znaczenia czy część pochodzi od danego modelu. Oczywiście lampy w stylu krzyża maltańskiego raczej bym nie użył. Wszystko ma "pasować" do siebie.
Ewentualne usprawnienia to właściwie poprawienie fabryki po przez usunięcie wad fabrycznych czy lepszą elektrykę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:09, 16 Lis 2009    Temat postu:

Omnia , jak moge coś doradzić to daj se spokój z Dnieprem , kiedyś słyszłem takie ciekawe zdanie cytuję :

" zakup Dniepra jest równoznaczny że strzałem z kartacza w nieosłonięte niczemu niewinne .... krocze "

Nie wiele odbiega od rzeczywistosci .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 20:17, 16 Lis 2009    Temat postu:

omnia2005 napisał:
Lubię sobie szlifować, polerować. Słowem robić coś własnymi rękami.

Szlifować na pewno będziesz ale polerować to tam nie ma co za bardzo... Silnik ruska po polerce wygląda strasznie kiczowato, odsłania się straszne niedoskonałości stopu i wg mnie to tylko szkiełkowanie lub piaskowanie. Wujek Hius chyba jest jedynym na tej planecie któremu udało się uzyskać ładny wygląd ale Ty pewnie nie masz 10.000zł na "pieszczenie" i on uzyskał to na Uralu Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 20:33, 16 Lis 2009    Temat postu:

Klapek ma rację w 100% a ile nerwów, wypitej melisany jak sugeruje kolega Princu . No panowie ale mój to ural nie mylić z dnieprem broń boże,bo o ile m 72
zasluguje na miano księżniczki to ural jest już księciem
No a dniepr to cos jakby pospólstwo. [ Barachło]
No i kolega blady też dał doskonałe porównanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 20:37, 16 Lis 2009    Temat postu:

Zresztą nie wolno nikomu nic na siłę tłumaczyć tak jak to było w moim przypadku , bo jednemu podoba sie córka a drugiemu teściowa
Niemniej jednak powodzenia życzę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 20:44, 16 Lis 2009    Temat postu:

Można kupić taniego i łatwo dostępnego dniepra mt 10-36 z alternatorem i bez ręcznej regulacji k. wyprz. zaplonu - problem, który Cię nurtuje masz z głowy.
Motorek można usprawniać i bawić się nim do oporu.
Swoją drogą ciekawe jest dla mnie delikatnie ujmując "sceptyczne" podejście do dnieprów. Sam przypadkowo kupiłem dniepra i nie czuję się z tego powodu jakiś nieszczęśliwy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIAŁYSTOK

PostWysłany: Pon 22:02, 16 Lis 2009    Temat postu:

MT-9 nie ma recznego przsypieszenia, a juz odsrodkowy, K-650 owszem- reczny. To jedna z roznic tych praktycznie bliźniaczych maszyn.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:27, 16 Lis 2009    Temat postu:

klapek napisał:
omnia2005 napisał:
Lubię sobie szlifować, polerować. Słowem robić coś własnymi rękami.

Szlifować na pewno będziesz ale polerować to tam nie ma co za bardzo... Silnik ruska po polerce wygląda strasznie kiczowato, odsłania się straszne niedoskonałości stopu i wg mnie to tylko szkiełkowanie lub piaskowanie. Wujek Hius chyba jest jedynym na tej planecie któremu udało się uzyskać ładny wygląd ale Ty pewnie nie masz 10.000zł na "pieszczenie" i on uzyskał to na Uralu Razz


A gdzie można zobaczyć dzieło wujka Hiusa?
Ja jestem bardzo cierpliwym człowiekiem, lubię "pieszczenie" metalu


"Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu - ręczna, przerywacz-rozdzielacz typu PM-05 (później - automatyczna, regulator odśrodkowy PM302)" - skopiowałem to z strony. Stąd czerpię całą swoją wiedzę.

Zatem, co kilka głów to nie jedna. Chętnie posłucham opinii. Dodam tylko, że M-72 odpada. Raz, że drogo, dwa, że bałbym się jednak skundlić.
Jestem otwarty, a dniepr po prostu mi się spodobał
Motocykl ma być do jazdy, a nie do gabloty dlatego też brałem pod uwagę w miarę "nowsze" rozwiązania technologiczne


Ostatnio zmieniony przez omnia2005 dnia Pon 23:28, 16 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 0:17, 17 Lis 2009    Temat postu:

Ural zwłaszcza wczesny ładny umie byc bardzo.
Z dnieprem jest tak, że kasę i tak wyłożysz taką samą jak w inne, kawał czasu a przy ewentualnej sprzedaży kasy z prawie całkowitą pewnością nie odzyskasz w małej części. Dniepr nigdy nie był poważaną konstrukcją. Mimo, że teoretycznie/techniczne powinien byc najlepszy. Są dniepry cacuszka ale sami ich właściciele mówią, ze gdyby wiedzieli to samo co teraz, zainwestowaliby już teraz w cos innego. K650- MT9 Trzymają jeszcze klasyczne linie. Zwłaszcza jeśli są na krótkich ramach. Takie drobne szczegóły zaczynają byc widoczne dopiero po chwili obcowania z radzieckimi bokserami i jest ich trochę. Np wczesne klamki, błotniki na zawiasie czy siedzenia, tłumiki to rzeczy które budują klimat klasyki. Ale za te duperele zapłacisz nie mało a wiele spośród sprzedawanych starych górnozaworowców z kijowa jest już ograbiona przez handlarzy właśnie z tych elementów. Zapłon i prądotwórcze agregaty których się obawiasz jak napisał Łukasz,nawet jeśli ci się zdarzą i tak pewnie zamienisz na elektronikę i 12V. Zatem tu akurat bez strachu Wink


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 1:42, 17 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 0:35, 17 Lis 2009    Temat postu:

No dobra ok. A jakiś dolniak, z zastrzeżeniem jak wyżej?

Co myślicie o takich ofertach jak poniżej

[link widoczny dla zalogowanych]

Zauważyłem, że jest przynajmniej kilku tego typu sprzedawców (handlarzy)
Z Siedlec i Białegostoku też widziałem podobne oferty ale nie mogę teraz nic znaleźć.

Czy w uralu z falbanami da się przerobić hamulec na hydraulikę tak jak jest to pokazane na stronie w dziale warsztat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 2:03, 17 Lis 2009    Temat postu:

to i ja sie włacze, ruskie pojazdy to nie to samo co fajne dwusuwy, tu jak kupisz nowa czesc na pewno nie bedzie pasowac, ale kupic dniepra mozesz, nauczysz sie niejednego, na dopieszczenie silnika nie masz pieniedzy, to wydatek żedu 1000zł wersja podstawowa czyli zwykła naprawa a juz dopracowanie idzie niewiarygodnie w góre, bo wszystkie czesci orginalne musisz wywalic i wstawic zrobione porzadnie, ogólnie chodzi o to ze dniepry sa bardzo słabej jakosci, bedzie to jezdzic na pewno, chyba ze trafisz na wybrakowany pojazd, to szanse ok, 80%, i nie bedzie to jezdzic. Zakup kaski to bedzie to, bo ural tez ma swoje fanaberie, jednak musisz sie liczyc z tym ze na remont kazdego z rusów wydasz naprawde duzo szelestów i teraz musisz zestawic czy cie na to stac, jak nie, kup najtanszego dniepra zrób tylko blache i zasuwaj na nim dopuki sie nie rozpadnie piec czy dyfer bo skrzynka na pewno wydoli:), potem zakup inny na chodzie i tak dozgonnie:)nie ma sensu pakowac w to wieksza kase.A jak ci sie spodoba to kupisz prawdziwy motocykl z rosjii, czyli kaczke:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 7:15, 17 Lis 2009    Temat postu:

Kolega Omnia 2005 pyta w poście o Dniepra. Konkretnie o zapłon i ładowanie. Odpowiedzi w stylu "kup sobie Urala, bo lepszy" nadają się do chrzanu. Ja np mogę napisać "kup sobie Yamahę, daj sobie spokój z Dnieprem" - to ten sam styl.
Moja rada jest taka: Kupuj Dniepra z alternatorem, w długiej ramie ze skrzynią ze wstecznym. Ten typ ma już automatyczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, a odpada wieczny problem z prądnicą 6V i z dziadowską skrzynią starego typu. Dodatkowo nie ma jaj podczas hamowania, jak w modelach z krótką ramą (chodzi o konstrukcję hamulca). Jak zależy ci na klasycznym wyglądzie, to bierz MT-10 albo późne MT-11 ze skrzynią z kominem. Bak wymienisz na starszego typu, dasz podwójne wydechy i już masz prawie to, co chciałeś. Ważne: nie kupuj maszyny z przeżartymi blachami, bo naprawy blacharskie to jednak droga sprawa. Jeżeli jednak uprzesz się na MT-9, to żeby to wszystko chodziło proponuję wymianę karteru silnika na taki z wyjściem na alternator, montaż skrzyni ze wstecznym (czyli lekka przeróbka wałka kardana) i montaż mechanizmu wyrównującego pracę dźwigni hamulca tylnego.


Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Wto 7:23, 17 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 8:47, 17 Lis 2009    Temat postu:

Kolega Omnia2005 nie jest pewny co chce kupić i sam to potwierdził. Żaden z Nas nie atakuje ani tym bardziej nie "wciska" innej marki. Opisujemy natomiast problemy z jakimi się spotkaliśmy wcześniej i dziwię Ci się kolego brzytwa że atakujesz Nas. Kolega zadał pytanie w "dyskusjach ogólnych" a nie w "mechanice" i myślę że każdy może napisać cokolwiek wie w tym temacie. Oczywiści są tutaj ludzie wiedzący więcej i mniej (ja wiem mniej...) ale właśnie po to jest forum aby dowiedzieć się więcej. Krytykowanie a tym bardziej usuwanie postów w tak małej "rodzinie" nie powinno mieć miejsca, jeszcze nie teraz...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin