Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytanie przed zakupem dniepra
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:12, 17 Lis 2009    Temat postu:

Hej Kolego.

Powiem tak, sam niedawno zaczynałem przygodę z radzieckimi 4T. Do tej pory różne 2T i współczesne.
Tutaj koledzy są raczej doświadczeni i patrzą na to wszystko trochę inaczej.
Moim zdaniem powinieneś kupić jakiegoś dolniaka.
Te motocykle są kapryśne, części gównianej jakości. Jeżeli zabrniesz w ciężki temat (górnozaworowy na panewce) to jest duża szansa że porzucisz remont...

Przykładowo:
remont iżowego pieca - 400-500zł
remont eMkowego dolniaka - 1500-2000zł
remont górnego dniepra - nie mam pojęcia
(to są moje koszty, może da się taniej)

Ps. Boisz się przyśpieszacza - proste wyjście kup sobie elektroniczny zapłon prameti, problemy się skończą a i pozbędziesz się bądź co bądź zajebistego gadżetu Wink
Elektryka? jeżeli dopuszczasz przeróbki załóż prądnicę od malca i po problemie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:35, 17 Lis 2009    Temat postu:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi
Kasa to nie jest dla mnie taki duży problem. Nie wiem skąd takie przekonanie w postach. Po prostu z doświadczenia wiem, że nie warto wydawać na takie moto dużej kasy jeśli i tak się skończy generalnym remontem. Warto kupić coś co będzie dobrą bazą do remontu.
O kosztach tez mam jakieś pojęcie. Rozmawiałem kiedyś na ten temat (przy okazji wizyty z wałem) z Markiem Olachowskim z firmy DOR-MAR.


Jedno już przynajmniej wiem - użycie elektroniki wyeliminuje problem z zapłonem.
Wiem też, że nie do każdego karteru da się założyć alternator.

Nie dowiedziałem się jeszcze co myślicie o takich ofertach jak poniżej

[link widoczny dla zalogowanych]

Skoro Szanowni Państwo w sposób pozytywny nie potrafią jednoznacznie polecić wymarzonego pojazdu potraktujmy temat w sposób negatywny

Czego, zatem nie kupować by nie trafić na minę
Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 12:57, 17 Lis 2009    Temat postu:

Nie jestem pewny czy kupisz za 3000zł kompletny motocykl z polskim dowodem rejestracyjnym a z Ukraińskim bywają problemy... Ja osobiście szukałem motocykla w miarę kompletnego, zarejestrowanego w PL i taki udało mi się znaleźć ale było to dość trudne... Gdzie te czasy gdy sprzedałem w 2000r kompletne K-750 z dokumentami od M-72 za 1400zł Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Dziś same dokumenty są więcej warte...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 13:19, 17 Lis 2009    Temat postu:

Ja też sie czegoś dowiedziałem. Ze długość ramy ma kluczowe znaczenie dla drogi hamowania. Jakby ją jeszcze z metr do tyłu pociągnęli to pewnie tarczówki mógłby sie schować ;P Wink
Brzytwa- omnia pytał jakie inne modele? Cool

omnia2005- wciąż mało wiemy o tym co chcesz osiągnąć. Czy ma to byc motocykl z koszem. Czy pociąga cie weteranski klimat czy może chcesz zrobić jakiś krążownik z duzą ilością chromu i klasycznie- ile wazy jaskółka w locie bez obciążenia?
W ogłoszeniu które podałeś przyda ci sie słowniczek tego co mówi handlarz i myśli sprzedający :

- Silnik chodzi bez zarzutu. - czyt. Nie wiem co jest w środku i wole nie wiedzieć

- Brak akumulatora. czyt. I co z tego że nie ma ładowania? / Iskra na pewno gdzieś jest. Przynajmniej kiedyś gdzieś była.

-To MW z jednostki wojskowej czyt. Nie odchodź, nie zostawiaj mnie z tym !! naprawdę chce sie tego pozbyć.

- Motorek jest rakieta. czyt. Nie da sie ustawić niskich obrotów wiec jeździliśmy na takich. Pali 15 litrów na 50km z czego prawie połowa trafiała do cylindrów

- Mam mnówsto zaprzęgów. Na pewno coś wybierzesz czyt. Wpadaj śmiało a ja ci już nawinę tego dniepra co leży juz dwa lata pod płotem.

- Dostarczę po kosztach transportu. czyt Pewnie zaliczka cie przekona do brnięcia w to co ci przywiozę.

- To wczesny model. czyt. "Cziczing" - stawka właśnie skoczyła dwa razy. Tylko sie nie obracaj na piecie bo będę musiał zejść z ceny trzy razy.

-Stan igła. czyt. walnęliśmy tam dwie puchy towotu żeby cichutko chodził.

I żeby nie było żem święty. Sam będę na dniach wystawiał motocykl na sprzedaż. Nie mam akumulatora bo mi ktoś buchnął spod bloku ^^


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 13:34, 17 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:52, 17 Lis 2009    Temat postu:

Zatem powtarzam jeszcze raz Moto solo w klimacie weterana. Ewentualne usprawnienia mają nie wpływać za bardzo na odbiór wizualny motocykla.

[link widoczny dla zalogowanych]

Ma to wyglądać mniej więcej tak jak powyżej. Oczywiście ładnie odremontowany. Przy okazji co to za model? Kto wie? Jest na alledrogo wystawiony.

Lub może tak

[link widoczny dla zalogowanych]

W tym wykonaniu bardzo razi mnie tylna lampa i liczniki

lub tak

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieję, że teraz przekaz jest jasny...

Wink


PS. Ta jaskółka afrykańska czy europejska?


Ostatnio zmieniony przez omnia2005 dnia Wto 13:55, 17 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 14:23, 17 Lis 2009    Temat postu:

Prince nie wyciągaj pochopnych wniosków jak "ruskie naukowce". Przeczytaj jeszcze raz post Brzytwy. Może i jest w nim za duży skrót, ale tak inteligentny facet jak ty powinien dać sobie z nim radę. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:36, 17 Lis 2009    Temat postu:

ja nie daje, zjebka wyszła w sensie formalnym, co do moto, skoro twierdzisz ze kasa to nie roblem polece ci sprawdzona metode dzieki której nigdy nie powiesz nic złego na kolegów z forum:)Kupujesz dniepra, wywalasz ten obrzydliwy piec, wstawiasz piecyk od motocykla BMW najlepiej starszej wersji(dobrze sprawdzic jak pyka) i
a)motorek pieknie wygląda
b)jezdzi bezawaryjnie długie lata
c)nie musisz go remontować
d)i tak nie jest weteranem wiec o co chodzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:45, 17 Lis 2009    Temat postu:

Jakbym chciał BMW to bym na tym forum nie siedział.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 16:25, 17 Lis 2009    Temat postu:

I brawa dla tego Pana.

w_brat- ta czesc posta była z przymrożeniem oka. Też trochę tylko bo co za sprawa przerobić hamulec na krótkiej ramie? (A nawiasem mówiąc mój bez przeróbek blokuje koło i nie jest to żadna filozofia tak go ustawić).
granat też by nie zamienił silnika swojego urala za nic....










..no moze nie za dniepra Rolling Eyes

Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:14, 17 Lis 2009    Temat postu:

Taaaa, pewnie, za nic to bym nie zamienił, ale za cokolwiek to chetnie:)A co do pieca z beemy, to przeciez dalej bedzie ten sam wieprz:)Śliczny, ze swoimi wadami tylko serce bedzie w nim biło "ludzkie"SmileI tak chcesz go przerobic, wiec o co chodzi???Widze ze chcesz przezyc naprawde extremalne doznania, tak mysle ze skoro ja przy uralu srednio 3 razy w tygodniu po odkryciu nowych schodów rzucałem kluczami o sciane to ty po tygodniu zburzysz garażSmile Ooooczywiwscie żaruje, piec z Dniepra to piekny ewenement...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:07, 17 Lis 2009    Temat postu:

Spoko mam czas i chęci. Mi się nigdzie nie spieszy. A co kupię zobaczymy. Może dolniaka może dniepra czy urala. W końcu na forum jest pewnie kilku właścicieli dnieprów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 18:50, 17 Lis 2009    Temat postu:

Sporo ruskich motorków to mix dostępnych części. Jak kupisz np dniepra a nie zależy Ci na oryginalności zawsze możesz sprzedać silnik i kupić np dolniaka.
Podstawa moim zdaniem to papiery - jak kupisz i bez problemu zarejestrujesz to od razu chce się robić przy maszynie, a jak się okaże, że brak jakiegoś b. ważnego papierka to masz maszynę do roboty i trochę papierów na pamiątkę......
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 18:54, 17 Lis 2009    Temat postu:

Kup sobie późnego uralca m-67, urodą nie grzeszą, ale dobrze zrobiony lata, rama jak drabina, wszędzie wjedziesz:) a części też wszystkie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 19:13, 17 Lis 2009    Temat postu:

Moim zdaniem kup k 750 to bedzie dobry zakup
ten motor wybacza wiele błedów które popełnia się przy remoncie,
natomiast ural nie.
W uralu robisz wszystko a i tak zawsze dasz ciała.
A to właśnie mój cudak czyt. ural M-63
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:00, 17 Lis 2009    Temat postu:

Nikogo nie słuchaj, kup co chcesz, zrób jak chcesz i ciesz sie muchami w zebach wiatrem we włosach, nie słuchaj tych starych pryków bo kazdy chwali swoje smieci, co nie oznacza "lepszy wybór" bo nie ma "dobrych"radzieckich motocykli,to trupy i złomy na dwóch lub czasem na 3 kołach, tylko jedna złota rada, jak pojedziesz po motor dogadaj sie z kims kto ma taki pojazd, nawet mu zapłac i niech sprawdzi maszyne na miejscu a nie w garazu,to sie nie zdziwisz i mimo poniesionych kosztów(waha, flacha itd)bedziesz do przodu wiele szelestów.Buziaki.
PS:O wielki Manitou czuwajacy nad nami grzesznymi, mozesz zamknąć ta dyskusje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin