Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kaśka '62
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 13:25, 18 Lis 2012    Temat postu:

a ilu by było chętnych na semihalogen 6v w ruskiej oprawie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 13:39, 18 Lis 2012    Temat postu:

Rura napisał:
Policzmy... ruska żarówka z przodu 21W + 3X5W pozycja + 1,5W w spidometrze i mniej więcej 7,5W zapłon w trakcie jazdy. Alles cirka 44W ile na tym stopie postoisz? 5 min w trakcie godzinnej jazdy?

Policzmy zatem, ale już dokładnie:
przód 21W
3x5W pozostałe oświetlenie
zapłon to jakieś 12-15W, niech będzie dla bezpieczeństwa 15W
Razem daje to 51W. A, zapomniałem jeszcze o świetle STOP Smile
Ale załóżmy, że stopu nie używasz.
Czyli podczas jazdy ciągniesz 51W mocy. Do dyspozycji masz 60W (o ile prądnica jest sprawna). Warunkiem poprawnego działania układu jest, żeby moc prądnicy przewyższała o jakieś 30% sumę mocy wszystkich odbiorników prądu. Powinieneś mieć zatem prądnicę o mocy 66W. A tak układ będzie pracował cały czas "na styk", a wystarczy, że pojeździsz po mieście, użyjesz parę razy hamulca i rozładujesz baterię. Poza tym prądnica te 60W też osiąga przy jakiejś prędkości obrotowej silnika, raczej nie są to obroty bliskie jałowym (jak np stoisz w korku) Smile
Kiedyś, w latach 60-tych to się sprawdzało, bo mało kto jeździł po nocy, a w dzień nie było obowiązku włączania świateł, ale dziś to niestety może rodzić problemy z bilansem instalacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 16:12, 18 Lis 2012    Temat postu:

Teoria mówi, że G414 ma 65 W, czyli dokładnie tyle ile potrzeba. A osiąga je podobno (o ile jest sprawna i regler też) przy jakiś 3500 bodaj obrotów wirnika, ile to jest silnika a? Wink
A jak napisałem wcześniej, ile tego stopu używasz? W ruchu miejskim 5min na 60 min jazdy? No chyba, że nie masz komfortu i latasz z nogą na pedale hamulca, to wówczas może i więcej.
Oczywiście piszemy o sytuacji SPRAWNEGO układu elektrycznego, a nie wynalazkach wujka Wani, czy tam Saszy (choć na upartego można podciągnąć całą konstrukcję układu pod jeden wielki wynalazek Wink ).
Dlatego nie uważam, że założenie 21W na stop spowoduje katastrofę zasilania i trwale unieruchomi zaprzęg. Pewnie, że lepiej mieć więcej prądu niż mniej i dlatego sam rozglądam się za żarówkami ledowymi na pozycję/stop, bo wówczas będę z 10W najmniej do przodu. Ale do czasu jak ich nie znajdę, to będzie jeździła 21W na stopie, bo przynajmniej coś widać w żółwiku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 18:28, 18 Lis 2012    Temat postu:

koltun_m napisał:
nad tym właśnie ostatnio myślę. zostawić 6v przód H4 35W a pozycje na diodach, niestety w temacie lutowanie i tego typu to jestem noga.
Grzehu czy jakiś opis wykonania + kilka fotek był by możliwy ??? może artykuł na głównej ? Smile

a mi zawsze mówili że na zapłon liczyć 11W

Z fotkami to kłopot bo nie przewiduję w najbliższym czasie wykonywania następnych ,,żarówek"" , ale opisać mogę, kupujesz na alledrogo diody led białe o największej jasności i o jak największym kącie świecenia , z reguły jest to jakieś 120/140stopni, najlepiej o świetle zimnym, jak dobrze poszukasz to znajdziesz sprzedawcę który oferuje odpowiednie oporniki do kompletu , na 6 lub 12 V , bierzesz spaloną( lub dobrą) żarówkę o odpowiednim cokole, tłuczesz bańkę wlutowujesz diodę z opornikiem, nie myląc biegunowości( bo to dioda i działa tylko w jedną stronę) opornik chowasz wewnątrz cokołu a dioda ma być zamiast bańki, ja to wszystko ukleiłem poxipolem, nie jest on odporny na temperaturę , ale w tym przypadku nie ma to znaczenia, dioda się nie grzeje, można nawet pistoletem na klej w sztyftach. i cała filozofia. Diody dajmy na to z tej lub podobnej aukcji
[link widoczny dla zalogowanych] na tej aukcji są diody z dużym kątem świecenia, zalecał bym je do oświetlenia posiadającego odbłyśnik, do lampek nie posiadających odbłyśnika , dioda z soczewką
[link widoczny dla zalogowanych] tu co prawda nie oferują oporników, ale to ten sam sprzedawca więc pewnie idzie się dogadać, zresztą wystarczy zasięgnąć rady pierwszego lepszego elektronika i on powie jakie wartości ma mieć rezystor by zbić napięcie z 6 na 3,2 V.
[link widoczny dla zalogowanych] Takie przykładowe zdjęcie żarówki wyjętej z tylnej lampki na wózku ( typowy emowski żółwik), tu z braku diody 10mm zastosowałem 3 soczewkowe 5mm, połączone równolegle do jednego rezystora.


Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Nie 19:16, 18 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:25, 18 Lis 2012    Temat postu:

A nie prościej i lepiej dać takie (3,2V) dwie diody w szereg i nie montować opornika. Wtedy prąd idzie na świecenie a wytraca się w formie ciepła na oporniku.

Wojtek

PS
Ja mam alternator i normalne światła, co jest rozwiązaniem najdoskonalszym Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 19:39, 18 Lis 2012    Temat postu:

Pewnie że można, ale to ogranicza do dwóch diod, ja z reguły dawałem jedną 10 mm i wtedy nie miałem wyboru, musiał być opornik, w tej żarówce już miałem wlutowany opornik w cokół, kiedy okazało się że w pudełeczku już nie ma 10, skorzystałem z okazji i dałem 3 diody 5mm by nie bawić się w wylutowywanie rezystora, i mieć lepszy błysk z tyłu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 21:30, 18 Lis 2012    Temat postu:

Kurczaki, muszę się z lutownicą chyba przeprosić. A dwie w szeregu stykną i wówczas bez opornika?

EDYTA: Cyrograf tja, tyż prowda, tylko mi taniej diody wyrzeźbić, niż altka zakładać i psuć linię pojazdu nader estetycznego Wink.


Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Nie 21:31, 18 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 21:49, 18 Lis 2012    Temat postu:

Jak wybierzesz dosyć mocne diody to powinny styknąć, tylko pamiętaj, przy połączeniu w szereg, gdy trafisz na jakąś wadliwą diodę( a czasami się trafią, jak to przy masowej produkcji) i owa Ci padnie , nie masz światła, a przy połączeniu 2,3,4... równolegle zawsze coś będzie świecić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Nie 22:16, 18 Lis 2012    Temat postu:

Tu są dość obszernie i w miarę prosto wytłumaczone zagadnienia diód, które świecą a mało prądu biorą Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez corsar dnia Nie 22:16, 18 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 22:47, 18 Lis 2012    Temat postu:

Rura ,a co to jest "linia pojazdu nader estetyczna"? ładnie pomalowany ? zrobiony na cudo ala cywil w orginale zgodnie z rocznikiem.O takie cuda cięzko.Jak bym miał gada w cywilu w naprawde kolekcjonerskim stanie to napewno została by oryginalna prądnica,i kombinowałbym ledy,w innym przypadku altek, i luksów w nocy do bólu, na H4 widać jak w dzień.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 23:18, 18 Lis 2012    Temat postu:

Cytat:
Odpala,jedzie !!Nie grzeb bez potrzeby.

Wink
Sam widzisz. A w sumie prawie oryginał MW i wsio działa, to szkoda mi psuć. Za rok, czy tam dwa się pomyśli. A co do estetyki, geszpana dziś oglądałem i jakoś nie mogłem znaleźć na nim miejsca gdzie ewentualnie byłaby jakakolwiek zmiana w stosunku do fabryki. Uwierz jest estetyczny i nie ma wgniota, pęknięcia i grama szpachli.


Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Nie 23:18, 18 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pon 0:14, 19 Lis 2012    Temat postu:

No właśnie ! a co ma estetyka,wgnioty,pęknięcia,szpachel -do oryginalności Smile.Jak piszesz "Prawie oryginał MW "prawie " czyni wielką różnice!SmileA ile Prosiaków po zmianie zbiornika lata jako MW Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 7:50, 19 Lis 2012    Temat postu:

tadzioh napisał:
a ilu by było chętnych na semihalogen 6v w ruskiej oprawie?


Ja, jeśli to 25/25W i pasuje do oryginalnych oprawek na żarówki z kołnierzem. Jaka cena Tadzioh?

Kupiłem wcześniej coś takiego do Junaka (standardowa oprawka Ba20d) i jestem zadowolony. Myślałem właśnie nad czymś podobnym do emki i iża, bo te oryginalne żarówki bez przysłonki żarnika światła mijania budzą wątpliwości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 11:52, 19 Lis 2012    Temat postu:

j35 napisał:
.Jak piszesz "Prawie oryginał MW "prawie " czyni wielką różnice!SmileA ile Prosiaków po zmianie zbiornika lata jako MW Smile.

Widzisz do oryginału brakuje mi na bank tylnego koła, bo jest od wieprza i na upartego można się czepiać tylnego błotnika i uszu, oraz skrzyni. Ach no i nie mam mocowania do kałacha, dziurwy mi tylko zostały po nim w koszu i ślad, że kiedyś było i mam zamiar je nabyć i w mocowanie powędruje replika ersoftowa bo mam. Koniec litanii Wink.
W sumie nie czuję potrzeby wymieniania któregoś ze wspomnianych elementów, jak i nie widzę potrzeby zakładania altka, przy tych prądach które na razie mam.

Dobra ale skończmy rozwodzenie się nad oryginalnością mniejszą czy większą, bo to nie o tym topic mówi, a już takiego offa zapodaliśmy, że można by było dywagacje w sumie wydzielić jako np. "prądy i oryginalność - czyli w okowach radzieckiej myśli technicznej" Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Czw 9:46, 13 Gru 2012    Temat postu:

Wracając do tematu motocykla - Kaśka już rozebrana

[link widoczny dla zalogowanych]

Ramy po piaskowaniu
[link widoczny dla zalogowanych]

Silnik cierpliwie czeka na swoją kolej
[link widoczny dla zalogowanych]

Zawieszenia do remontu - coś się chyba uda złożyć Smile
[link widoczny dla zalogowanych]

Prace na trochę wstrzymane - zimno w drewutni Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin