Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K-750 rodzaje bębnów / kół
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wilku




Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 9:47, 30 Lis 2012    Temat postu:

@Rura - też mam jedno takie Smile Może to sportowe? "Wylajtowane" ;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 15:40, 30 Lis 2012    Temat postu:

Ja wiem? Biorąc pod uwagę, że rzecz się stałą w latach 80, to mi to wygląda raczej na jakiś pomysł racjonalizatorski Saszy, czy tam Wani. Czemu toto miało służyć to tylko oni wiedzą. Ani to chłodzenie, ani odchudzenie tego bębna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 22:29, 30 Lis 2012    Temat postu:

A wystarczyłoby pomyśleć o tym jak wycentrować obręcz hamulców i zabierak w odlewanym bębnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 23:10, 30 Lis 2012    Temat postu:

Po co otwory które mogą być skaszanione w stosunku do osi koła? Co da takie centrowanie?
Myślałem o takim czymś, ale wydało mi się to obarczone zbyt wielkim możliwym błędem, dlatego nie dywagowałem dalej Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 20:05, 20 Sty 2013    Temat postu:

Wracając jeszcze do tematu rodzaju kół mam następną zagwostkę.
Mam kaśke na płaskich bębnach ( o mniejszej średnicy o ok 1 cm) i wizulenia sporo płaściejsze do późniejszych produkcji.
Bębny oryginalnie montowane w k-750 w 1959 roki i wszystkie są BEZ KALAMITEK !!!, Natomast na bajzlu w Łodzi co znalazłem płaski bęben to był on z kalamitką. I teraz pytanie kiedy i w czym mogły być montowane płaskie bębny z kamitkami na zewnątrz?
W ostatnich emkach 1958 też były juz pełne bębny płaskie tylko niewiem czy z kalamitkami czy bez?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 20:17, 20 Sty 2013    Temat postu:

Prince napisał:


Najpierw smarowniczka w środku. Później na zewnątrz. Następna to większe bębny o innym profilu z kalamitką zachowaną na zewnątrz. Kolejne ciecie kosztów i rezygnacja ze smarowania bez rozbiórki. I zmiana technologiczna w odlewaniu- bębny z trzema otworami na obwodzie.


Jedną stronę wcześniej ;]

Poszukaj po katalogach części. Mi sie nie chce dokładnie ustalać ale jak znajdziesz to podziel sie na forum.

Proponuje zmianę tematu na "Bębny , Koła KMZ " Albo osobny temat. Bo koła k-750 najwcześniejszej wersji to jednocześnie koła ostatniej produkowanej emki w KMZ. lata produkcji szacuje na podstawie motocykli które widziałem. Jeśli pomyliłem w datowaniu rok w tą czy w tą to prostujcie. Byłoby jednak fajnie jakby to było popartem katalogiem, zdjęciami czy czymś. Ostatnio spotkałem takiego bajarza od rusków, ze mam dość. Pozdrawiam Pana od emki którą zrzucano na spadochronie Wink
1 Pierwszy model.

Bęben tzw płaski( niski ) Smarowniczka w środku. Produkcja od 57( 58? ) do 60 roku. Brak podtoczenia przy przylgni mostu. Inne wymiary oski, szprych i szczek hamulcowych.






2 Bęben plaski wszystko jak wyżej jedynie smarowniczka na zewnątrz bębna. Od 60r do około 65 roku

Zdjęcia niebawem

3 Bęben wypukły od 65r ( do kiedy nie wiem ). Smarownicza na zewnątrz. Podtoczenie do nowy typ korpusu mostu. Większa średnica od poprzedniego i wysokość. Już zamienne z bębnami dniepra.




4 Bęben jak wyżej. bez smarowniczki ( zgaduje ze oszczędności lat 70tych )



5 Bęben dniepr. Trzy charakterystyczne otwory technologiczne ( stawiam, ze centrowały pierścień pod szczeki hamulcowe w formie. Chyba był cieńszy - oszczędności na materiałach na całego). Centrowanie mało wyeliminować drogą obróbkę. Brak smarowniczki.



Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 22:05, 11 Mar 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 22:47, 11 Mar 2013    Temat postu:

IMHO ten ostatni typ to lata 80. A ten wcześniejszy to 70.
Tak jakoś widziałem w różnych materiałach o Dnieprach/MW. Oczywiście mogę się mylić.

EDYTA: Kurczaki mam wszystkie 3 od końca u siebie Wink.


Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Pon 22:48, 11 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spluszka




Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:37, 27 Sie 2017    Temat postu: Koło na przod z wahaczem

temat stary, ale dopadł mnie nieoczekiwanie, i nie chodzi o oryginalność czy zrobienie pod katalog. Składam k750 z 1960, oczywiście problem był z oryginalnymi ładnymi bębnami, w zasadzie został mi tylko jeden oryginalny, reszta tak zakatowana że nie nadają się tylko na ścianę. 3 pozostałe wiec są z kalamitkami na zewnątrz, olałem juz czy katalogowe z rocznika..
Jak się okazuje u mnie nie ma szans zamontować bębna z kalamitka na przód z wahaczem!! bęben ociera o wahacz.
Musiałem zamontować egzemplarz płaski, wcześniej nie wiedziałem o tym, bo wydawało mi się że widziałem egzemplarze kombinowane z dowolnymi bębnami z przodu na wahaczu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 22:16, 27 Sie 2017    Temat postu:

Da się aczkolwiek miejsca jest na wypukłym bębnie naprawdę mało, i nie polecam, do tego minimalny luz na tulejach zawieszenia od razu robi się problem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin