Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

k-750 2 w 1
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borys




Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 9:08, 31 Maj 2013    Temat postu:

Taki mam zamiar- żadnych militarnych pojazdów. Chromowanie- ok, rozumiem-te różne drobne elementy. A jeżeli chodzi o ocynk?Po piaskowaniu?Całość? Co warto ocynkować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 10:37, 31 Maj 2013    Temat postu:

śrubki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Borys




Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 11:07, 31 Maj 2013    Temat postu:

klapek1328 napisał:
śrubki Wink
dzięki! O to mi chodziło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ygor




Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: prace duże

PostWysłany: Pią 14:36, 31 Maj 2013    Temat postu:

śrubki... to warto kupić nowe Very Happy a cynkować: ośki, wałek napędowy w zakresie od skrzyni aż do przegubu, szpilki mocowania silnika, sporo elementów układu hamulcowego (cięgna, dźwignie, rozpieraki), drobniejsze elementy amortyzatorów, bolec podstawki centralnej Very Happy , końcówki drążków mocowania kosza. To tyle co sobie przypominam z moich półek garażowych. Ogólnie to co nietypowe i za co na allegro trzeba płacić jak za zboże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią 14:40, 31 Maj 2013    Temat postu:

Śrubki też jaknajbardziej warto, współczesne rzucają się w oczy, te stare często z wklęsłymi łbami, mają zupełnie inny wygląd, no i klimat Wink Co royginał to oryginał, ale fakt że czasem gwinty nie do uratowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ygor




Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: prace duże

PostWysłany: Pią 14:56, 31 Maj 2013    Temat postu:

to może być, że za czas jakiś będę miał do sprzedania trochę tych klimatycznych śrubek Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Borys




Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 16:15, 31 Maj 2013    Temat postu:

ygor napisał:
śrubki... to warto kupić nowe Very Happy a cynkować: ośki, wałek napędowy w zakresie od skrzyni aż do przegubu, szpilki mocowania silnika, sporo elementów układu hamulcowego (cięgna, dźwignie, rozpieraki), drobniejsze elementy amortyzatorów, bolec podstawki centralnej Very Happy , końcówki drążków mocowania kosza. To tyle co sobie przypominam z moich półek garażowych. Ogólnie to co nietypowe i za co na allegro trzeba płacić jak za zboże.

Dziękuje. Jak coś jeszcze przypomnisz to pisz.
A co z malowaniem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ygor




Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: prace duże

PostWysłany: Pią 21:49, 31 Maj 2013    Temat postu:

z malowaniem to jest tak, że trzeba wziąć i pomalować. Ja dokonałem wyboru lakierowania proszkowego dla ram i innych elementów rurowych jak wahacze i ta nieszczęsna podstawka centralna plus parę drobiazgów czyli skorupę lampy sobie też zrobiłem w proszku. Reszta będzie malowana natryskowo, jak dobrze pójdzie to samodzielnie. Nic tak nie wk...ia jak cmokanie fachowca... a to że trudno, że nietypowe... o za to pincet a za to drugie pincet. Chciałem nawet oddać stare obręcze, golenie zawieszenia i kierownicę do chromu, ale jak zobaczyłem skrzywioną gębę i usłyszałem cenę z dupy za chromowanie ramki reflektora to sobie odpuściłem. Na niektórych detalach zostanie oryginalny ukraiński błysk. Mam czarny półmat i mnóstwo drobiazgu na którym się mogę uczyć, a nie mam potrzeby posiadania błyszczącego lakieru, to pewnie mi łatwiej Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 17:05, 01 Cze 2013    Temat postu:

ygor napisał:
. Chciałem nawet oddać stare obręcze, golenie zawieszenia i kierownicę do chromu, ale jak zobaczyłem skrzywioną gębę i usłyszałem cenę z dupy za chromowanie ramki reflektora to sobie odpuściłem. Very Happy

Zawsze możesz przygotować element do chromowania sam np. obręcz pochromują ci w każdej chromowni za pare złotych, ale po samodzielnym przygotowaniu każdego elementu stwierdzisz że wcale nie dużo chcieli Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ygor




Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: prace duże

PostWysłany: Sob 19:27, 01 Cze 2013    Temat postu:

owszem pochromują, jak dostaną surowy element ale gdy widzą starą ruską obręcz ze starym ruskim chromem to bledną... a usunąć tą warstwę samodzielnie to wcale nie łatwa sprawa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 20:10, 01 Cze 2013    Temat postu:

Nie chromuj ruskich obręczy bo to sie nie opłaca.

ygor napisał:
. Na niektórych detalach zostanie oryginalny ukraiński błysk. Mam czarny półmat i mnóstwo drobiazgu na którym się mogę uczyć, a nie mam potrzeby posiadania błyszczącego lakieru, to pewnie mi łatwiej Very Happy


I bardzo dobrze. Coraz więcej ludzi docenia nie ruszane z lakieru i innych powłok detale. Najlepiej cały motocykl- ale to najwyższa półka.

Sam poprosiłem lakiernika żeby za bardzo nie przykładał sie do szpachlowania niektórych nierówności ( np zgrzew i pofalowania od tłoczenia baku) wychodząc z założenia, ze to element historii i wyrównywanie tego według współczesnych standardów byłoby błędem.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 20:16, 01 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 20:12, 01 Cze 2013    Temat postu:

ygor napisał:
owszem pochromują, jak dostaną surowy element ale gdy widzą starą ruską obręcz ze starym ruskim chromem to bledną... a usunąć tą warstwę samodzielnie to wcale nie łatwa sprawa...

Dlatego takie ceny, samo chromowanie to tylko "kropka nad i" cała robota to przygotowanie elementu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ygor




Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: prace duże

PostWysłany: Nie 21:38, 02 Cze 2013    Temat postu:

Ja "nie mam nerw do czytania". Ćwiczyłem ściąganie chromu z kierownicy... i gdyby to była ostatnia kierownica na świecie to pewnie bym skończył, ale w moim przypadku koszty byłyby niewspółmierne do efektu. Masz rację Prince w temacie obręczy, to się nie opłaca... dlatego są już w czarnym proszku. Bębny za to są jak z epoki Very Happy zero tokarki. PeeReLowskim pilnikiem podrównałem tylko ślady po glinianych formach... taki mój custom, teoretycznie możliwy gdzieś tam kiedyś nawet w Kijowie. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wilku




Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 7:44, 03 Cze 2013    Temat postu:

dziubek25077 napisał:
ygor napisał:
. Chciałem nawet oddać stare obręcze, golenie zawieszenia i kierownicę do chromu, ale jak zobaczyłem skrzywioną gębę i usłyszałem cenę z dupy za chromowanie ramki reflektora to sobie odpuściłem. Very Happy

Zawsze możesz przygotować element do chromowania sam np. obręcz pochromują ci w każdej chromowni za pare złotych, ale po samodzielnym przygotowaniu każdego elementu stwierdzisz że wcale nie dużo chcieli Smile


Ile powiedzieli za ramkę? Jak ja parę lat temu zaczynałem wozić swoje graty do chromu to jeszcze ceny były do przełknięcia. Za obręcze płaciłem po 100 - 120 pln z przygotowaniem. Jakby miał odpaść to już by pewnie odpadł...

Prince napisał:
Sam poprosiłem lakiernika żeby za bardzo nie przykładał sie do szpachlowania niektórych nierówności ( np zgrzew i pofalowania od tłoczenia baku) wychodząc z założenia, ze to element historii i wyrównywanie tego według współczesnych standardów byłoby błędem.

Baku nie mogłem zostawić, bo za bardzo zniszczony, ale wózek mam właśnie zrobiony jak mówisz. Tylko ile ja się muszę zawsze natłumaczyć, że to tak ma być i to, że się lakier nie błyszczy to też zamierzone...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Borys




Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 13:25, 09 Cze 2013    Temat postu:

Dzięki za dyskusję, szczególnie za "Sam poprosiłem lakiernika żeby za bardzo nie przykładał sie do szpachlowania niektórych nierówności" Smile Poszukuję uszczelki do silnika i skrzyni biegów-proszę podpowiedz u kogo można kupić i dobrej jakości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin