Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borys
Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 9:08, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Taki mam zamiar- żadnych militarnych pojazdów. Chromowanie- ok, rozumiem-te różne drobne elementy. A jeżeli chodzi o ocynk?Po piaskowaniu?Całość? Co warto ocynkować? |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 10:37, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
śrubki  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Borys
Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 11:07, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
klapek1328 napisał: | śrubki  | dzięki! O to mi chodziło. |
|
Powrót do góry |
|
 |
ygor
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prace duże
|
Wysłany: Pią 14:36, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
śrubki... to warto kupić nowe a cynkować: ośki, wałek napędowy w zakresie od skrzyni aż do przegubu, szpilki mocowania silnika, sporo elementów układu hamulcowego (cięgna, dźwignie, rozpieraki), drobniejsze elementy amortyzatorów, bolec podstawki centralnej , końcówki drążków mocowania kosza. To tyle co sobie przypominam z moich półek garażowych. Ogólnie to co nietypowe i za co na allegro trzeba płacić jak za zboże. |
|
Powrót do góry |
|
 |
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 14:40, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Śrubki też jaknajbardziej warto, współczesne rzucają się w oczy, te stare często z wklęsłymi łbami, mają zupełnie inny wygląd, no i klimat Co royginał to oryginał, ale fakt że czasem gwinty nie do uratowania. |
|
Powrót do góry |
|
 |
ygor
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prace duże
|
Wysłany: Pią 14:56, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
to może być, że za czas jakiś będę miał do sprzedania trochę tych klimatycznych śrubek  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Borys
Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 16:15, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
ygor napisał: | śrubki... to warto kupić nowe a cynkować: ośki, wałek napędowy w zakresie od skrzyni aż do przegubu, szpilki mocowania silnika, sporo elementów układu hamulcowego (cięgna, dźwignie, rozpieraki), drobniejsze elementy amortyzatorów, bolec podstawki centralnej , końcówki drążków mocowania kosza. To tyle co sobie przypominam z moich półek garażowych. Ogólnie to co nietypowe i za co na allegro trzeba płacić jak za zboże. |
Dziękuje. Jak coś jeszcze przypomnisz to pisz.
A co z malowaniem? |
|
Powrót do góry |
|
 |
ygor
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prace duże
|
Wysłany: Pią 21:49, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
z malowaniem to jest tak, że trzeba wziąć i pomalować. Ja dokonałem wyboru lakierowania proszkowego dla ram i innych elementów rurowych jak wahacze i ta nieszczęsna podstawka centralna plus parę drobiazgów czyli skorupę lampy sobie też zrobiłem w proszku. Reszta będzie malowana natryskowo, jak dobrze pójdzie to samodzielnie. Nic tak nie wk...ia jak cmokanie fachowca... a to że trudno, że nietypowe... o za to pincet a za to drugie pincet. Chciałem nawet oddać stare obręcze, golenie zawieszenia i kierownicę do chromu, ale jak zobaczyłem skrzywioną gębę i usłyszałem cenę z dupy za chromowanie ramki reflektora to sobie odpuściłem. Na niektórych detalach zostanie oryginalny ukraiński błysk. Mam czarny półmat i mnóstwo drobiazgu na którym się mogę uczyć, a nie mam potrzeby posiadania błyszczącego lakieru, to pewnie mi łatwiej  |
|
Powrót do góry |
|
 |
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Sob 17:05, 01 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
ygor napisał: | . Chciałem nawet oddać stare obręcze, golenie zawieszenia i kierownicę do chromu, ale jak zobaczyłem skrzywioną gębę i usłyszałem cenę z dupy za chromowanie ramki reflektora to sobie odpuściłem.  |
Zawsze możesz przygotować element do chromowania sam np. obręcz pochromują ci w każdej chromowni za pare złotych, ale po samodzielnym przygotowaniu każdego elementu stwierdzisz że wcale nie dużo chcieli  |
|
Powrót do góry |
|
 |
ygor
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prace duże
|
Wysłany: Sob 19:27, 01 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
owszem pochromują, jak dostaną surowy element ale gdy widzą starą ruską obręcz ze starym ruskim chromem to bledną... a usunąć tą warstwę samodzielnie to wcale nie łatwa sprawa... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:10, 01 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Nie chromuj ruskich obręczy bo to sie nie opłaca.
ygor napisał: | . Na niektórych detalach zostanie oryginalny ukraiński błysk. Mam czarny półmat i mnóstwo drobiazgu na którym się mogę uczyć, a nie mam potrzeby posiadania błyszczącego lakieru, to pewnie mi łatwiej  |
I bardzo dobrze. Coraz więcej ludzi docenia nie ruszane z lakieru i innych powłok detale. Najlepiej cały motocykl- ale to najwyższa półka.
Sam poprosiłem lakiernika żeby za bardzo nie przykładał sie do szpachlowania niektórych nierówności ( np zgrzew i pofalowania od tłoczenia baku) wychodząc z założenia, ze to element historii i wyrównywanie tego według współczesnych standardów byłoby błędem.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 20:16, 01 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Sob 20:12, 01 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
ygor napisał: | owszem pochromują, jak dostaną surowy element ale gdy widzą starą ruską obręcz ze starym ruskim chromem to bledną... a usunąć tą warstwę samodzielnie to wcale nie łatwa sprawa... |
Dlatego takie ceny, samo chromowanie to tylko "kropka nad i" cała robota to przygotowanie elementu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
ygor
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prace duże
|
Wysłany: Nie 21:38, 02 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ja "nie mam nerw do czytania". Ćwiczyłem ściąganie chromu z kierownicy... i gdyby to była ostatnia kierownica na świecie to pewnie bym skończył, ale w moim przypadku koszty byłyby niewspółmierne do efektu. Masz rację Prince w temacie obręczy, to się nie opłaca... dlatego są już w czarnym proszku. Bębny za to są jak z epoki zero tokarki. PeeReLowskim pilnikiem podrównałem tylko ślady po glinianych formach... taki mój custom, teoretycznie możliwy gdzieś tam kiedyś nawet w Kijowie.  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Wilku
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 7:44, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
dziubek25077 napisał: | ygor napisał: | . Chciałem nawet oddać stare obręcze, golenie zawieszenia i kierownicę do chromu, ale jak zobaczyłem skrzywioną gębę i usłyszałem cenę z dupy za chromowanie ramki reflektora to sobie odpuściłem.  |
Zawsze możesz przygotować element do chromowania sam np. obręcz pochromują ci w każdej chromowni za pare złotych, ale po samodzielnym przygotowaniu każdego elementu stwierdzisz że wcale nie dużo chcieli  |
Ile powiedzieli za ramkę? Jak ja parę lat temu zaczynałem wozić swoje graty do chromu to jeszcze ceny były do przełknięcia. Za obręcze płaciłem po 100 - 120 pln z przygotowaniem. Jakby miał odpaść to już by pewnie odpadł...
Prince napisał: | Sam poprosiłem lakiernika żeby za bardzo nie przykładał sie do szpachlowania niektórych nierówności ( np zgrzew i pofalowania od tłoczenia baku) wychodząc z założenia, ze to element historii i wyrównywanie tego według współczesnych standardów byłoby błędem. |
Baku nie mogłem zostawić, bo za bardzo zniszczony, ale wózek mam właśnie zrobiony jak mówisz. Tylko ile ja się muszę zawsze natłumaczyć, że to tak ma być i to, że się lakier nie błyszczy to też zamierzone... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Borys
Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 13:25, 09 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za dyskusję, szczególnie za "Sam poprosiłem lakiernika żeby za bardzo nie przykładał sie do szpachlowania niektórych nierówności" Poszukuję uszczelki do silnika i skrzyni biegów-proszę podpowiedz u kogo można kupić i dobrej jakości. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|