Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chwalę się choć nie ma czym
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robinx




Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno

PostWysłany: Pią 18:39, 04 Cze 2010    Temat postu: Chwalę się choć nie ma czym

Moto ściągnąłem z Medyki od Ukraińca i jestem w trakcie clenia. Już ustalono, że wprowadziłem motocykl nielegalnie na terytorium RP. Brak tzw. przekazówki z granicy. Rolling Eyes Ciekawe jak się to skończy? Zapewnili mnie, ze oclą ale będzie jakiś mandat Evil or Very Mad
Póki co zamieszczam kilka zdjęć i proszę o szczere, rzetelne komentarze i opinie. Wiem, że to totalna padlina i nie zrażą mnie żadne słowa krytyki.
Przynajmniej ukierunkują trochę mój tok myślenia i poszukiwania konkretnych części. Jestem szczęśliwy bo to mój sprzęt i sam go sobie wyremontuję.
Co ważne moto odpala z pierwszego kopa i mimo fatalnego stanu odbyłem krótką jazdę próbną. Prawdopodobnie Ukraińcy przejeżdżają
przez granicę na motocyklach o własnych siłach i możliwe, ze go w tym celu jakoś podszykowali. Na razie kompletuję różne części i powoli będę zabierał się do remontu. Zauważyłem, że po rozgrzaniu dymi prawy cylinder i śmierdzi jak by palił olej. I mam pytanko: co to za skrzynia? Dniepr, Ural?? Nie wiem nawet czy ma wsteczny. Ta wajcha z prawej wcale nie działa. Jaka może być przyczyna?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 22:02, 04 Cze 2010    Temat postu:

Ładny materiał - podoba mi się.
Skrzynia Dnieprowska z wstecznym. Brak obudowy filtra ~30zł na tą chwile najkorzystniejsza kupa alu i stali Wink Osobiście marzy mi się Uralowska z wstecznym ale droga, także też zrobiłem sobie Dnieprowską. Gaźniki K302(?) warto wymienić na K68 (nie ukraińskie) i będzie lepiej. Zajrzyj do zapłonu, jak mechaniczny to kup sobie od razu elektroniczny - będzie z bani Wink Głowice nie połamane - kurcze bardzo mi się podoba Twoja kupa złomu Smile
a ostatnim zdjęciu klejony kartek skrzyni poxiliną czy tylko mi się tak wydaje? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robinx




Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno

PostWysłany: Sob 9:46, 05 Cze 2010    Temat postu:

Trochę ręce mi opadły jak zacząłem go rozbierać bo praktycznie wszystko jest do poprawy, wymiany. Ale jestem dobrej myśli. Zapłon elektroniczny już czeka (Promoto), prądnica od malca z kryzą też jest już gotowa. Niestety musiałem wyjechać na 6 tyg. do pracy więc prace wstrzymane. Aż mnie ściska z żalu, że moto zostało w garażu. Warto ratować popękane, lekko podgnite błotniki czy raczej szukać innych? Posiadam migomat i mogę to zrobić we własnym zakresie. To na karterku nie poxlina tylko taki syf niedomyty Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 16:24, 05 Cze 2010    Temat postu:

Nie uda zrobić się remontu za w kilka dni. Albo bedziesz wiązał go drutem i toczył sie w tym sezonie albo wyjedziesz w przyszłym roku niesprawdzonym motocyklem po remontach. Co się da naprawiaj sam, trudno jest kupić częsci dobrej jakości. Pamiętaj że nowe w tym wypadku nie znaczy dobre.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 21:46, 05 Cze 2010    Temat postu:

I to mi się podoba ten optymizm ten zapał..
Radzę blachy kupić jakieś inne bo szkoda na nie czasu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:18, 07 Cze 2010    Temat postu:

Eeee, załóż silnik od BMW, pomaluj w seledyn-metalic, siedzenie długie, i lampe od H+diody led, wyciagnij zawieszenie o 1,5m oczywiscie podcinajac rame, bo jak inaczej i troche frendzli na kiere bedzie ładnie, nie słuchaj ortodoksów ze zabytek czy takie tam pierdoły, rób ekscentrycznie nikt takiego nie bedzie miał:]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 10:39, 07 Cze 2010    Temat postu:

A serio to zatroszcz sie o dystansowanie gumo(gówno)-sprzegiełka. Dawało rade przy jeździe do 20-30 km. Mi właśnie w piątek po 60km padało od cyklicznego tarcia o wahacz ramy- Nie dokładne dystansowanie przez zbyt długie amortyzatory nowego typu. Ale przy zwykłych też by mi poleciało tylko trochę dalej. Krótkie ramy są pikne, ale o ten punkt trzeba zadbać bo wymiana na trasie jest kłopotliwa ( delikatnie mówiąc).

W tym miejscu chciałbym podziękować dobrym ludziom w Jędrzejowie bez pomocy których byłbym w ciemnej pupie. Dziękuję pięknie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gemini-ah




Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań-Swarzędz

PostWysłany: Pon 20:31, 07 Cze 2010    Temat postu:

Twoja "Kaśka" bardzo mi się podoba. Który to rocznik?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robinx




Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno

PostWysłany: Wto 10:10, 08 Cze 2010    Temat postu:

Moto jest z 1967 roku. Kosztował mnie 2 tyś. Cena taka w miarę jak na moje rozeznanie w tym temacie. Długo szukałem i taniej nie szło nic wyrwać.
Cytat:
atroszcz sie o dystansowanie gumo(gówno)-sprzegiełka

Jak można zadbać o to sprzęgło? Obserwacja, częstsza wymiana? Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Amory planuje od malucha. Jaki będą miały na to wpływ?
Cytat:
pomaluj w seledyn-metalic, siedzenie długie, i lampe od H+diody led, wyciagnij zawieszenie o 1,5m oczywiscie podcinajac rame, bo jak inaczej i troche frendzli na kiere bedzie ładnie

Ha ha...Aż takim ekscentrykiem nie jestem. Frędzli nie mam nawet przy chopperze. Kacha będzie klasyczna; czarna ze szparunkami. Żadnego tuningu. Taka mi się podoba. Wiem, że w tej dziedzinie pośpiech jest niewskazany. Dlatego planuję wyjechać dopiero na następny sezon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 13:27, 08 Cze 2010    Temat postu:

Cytat:
Jak można zadbać o to sprzęgło? Obserwacja, częstsza wymiana? Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Amory planuje od malucha. Jaki będą miały na to wpływ?

Przy układzie długa skrzynia ( Dniepr ze wstekiem) i krótka rama zostaje nie wiele miejsca by oblukać pierścień zabezpieczający ruch belki kardana ( lub jak kto woli widełek sprzęgiełka gumowego). Długość zmienia sie przy obciążeniu motocykla lub jak to się stało w moim przypadku przez dłuższe amortyzatory. Nie dopilnowałem sobie jak to sie układa i czy nie zrzuci ogranicznika. Amortyzatory malucha są najlepszym rozwiązaniem- nie wiem co mnie podkusiło na te chromolone współczesne skurczysynstwa Rolling Eyes
Tak to wyglada u mnie.
[link widoczny dla zalogowanych]

Blachy jak najbardziej do uratowania- tylny błotnik z zawiasem jest droższy i bardziej skomplikowany niż mękowski. Przedni już łatwiej dostać, ale często są przerabiane z dnieprowych.
Czekam na rozwój wydarzeń i proszę opisz jak sie toczy procedura opłat i rejestracji.
No i w ogóle gratuluję nabytku Wink


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 13:34, 08 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robinx




Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno

PostWysłany: Wto 19:09, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Jestem przy regeneracji przednich amorów i mam mały problem z tym okrągłym oringiem jak na tej aukcji: [link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem gdzie go wsadzić. Nigdzie mi nie pasuje a przy rozbiórce nie było takowych.
Może ktoś pomoże?
Aaaa...Procedury celne zakończone. Opisze w wolnej chwili.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:40, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Na fotce widze tylko dwa oringi (dwie sztuki). One idą pomiędzy goleń a kołnierz górnej tuleji lagi. Nakładasz na górną tuleje przed wsadzeniem w goleń.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robinx




Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno

PostWysłany: Wto 20:39, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Dziękuję za odzew.
Czyli jak rozumiem oring ma tylko dobić do górnej krawędzi goleni.
Myślałem, że ma się wcisnąć w środek a jest na to za gruby Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:00, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Tam powinna być delikatna fazka w goleni. Nie zawsze jest, lub jest za mała. U siebie poprawiałem ręcznie skrobakiem. Dwa sezony mam zrobione i jak narazie nie cieknie i działa takie zawieszenie, znaczy da się to opanować Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robinx




Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno

PostWysłany: Śro 19:35, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Dziwna sprawa z tymi oringami. U mnie golenie nie maja żadnej fazy i za nic nie idzie ich wcisnąć. Żeby spełniły swoje zadanie trzeba by powiększyć rowek w tulei albo rozejrzeć się za innymi oringami. Chyba tak zrobię bo inaczej to będzie ciekło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin