Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapłon elektroniczny Prameti

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GJGW72




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Nie 12:41, 02 Sie 2009    Temat postu: Zapłon elektroniczny Prameti

Witam
Jak ustawić zapłon Prameti? Chodzi mi ze w instrukcji jest napisane że dioda powinna gasnąć 2 stopnie przed GMP, czyli w jakiej odległości powinien być tłok w stosunku do górnego martwego punktu w mm ? (silnik M-72, tłoki Polonez)


Ostatnio zmieniony przez GJGW72 dnia Nie 12:42, 02 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 18:43, 02 Sie 2009    Temat postu:

Siemka, również mam ten zapłon, jednak moto jest nadal w proszku - czy mógłbyś podesłać mi schemat elektryczny tego zapłonu?

Pozdro all
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:36, 04 Sie 2009    Temat postu:

Jak macie zapłon od Potomka to przecież wysyła on dokładne instrukcje , chyba że się coś zmieniło .
Moja rada , ustawcie jak w instrukcji , a później troszeczkę poprzestawiajcie dla uzyskania dobrej mapy zapłonu do waszego sprzętu .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 13:00, 04 Sie 2009    Temat postu:

Niestety, Potomek ma spieprzone instrukcje i mimo zwracanej przeze mnie uwagi na jego stronie jeszcze niedawno funkcjonował błędny opis. Mam w domu formułę przesłaną przez Potomka do obliczania odległości i jak będę miał chwilę, to podeślę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 21:11, 06 Sie 2009    Temat postu:

W uralu M-63 to 1.7 mm może być lekki błąd na grubości uszczelki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 5:41, 07 Sie 2009    Temat postu:

Myślę, że uszczelka nie wpływa na kąt wyprzedzenia ale na stopień kompresji, choć pewnie jedno z drugim też się jakoś wiąże i np.: celowo zmieniając ten parametr prawdopodobnie należałoby też skorygować moment zapłonu.
Mierząc np.: czujnikiem, zero ustawiamy w GMP i od tego miejsca odmierzamy wyprzedzenie.


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Pią 5:47, 07 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:11, 07 Sie 2009    Temat postu:

Gobert , grubość uszczelki pod głowica pośrednio również wpływa na kąt wyprzedzenia zapłonu , dla przykładu jeżeli splanujemy głowicę i damy dość cienką uszczelkę , będzie wyższe ciśnienie sprężania , co za tym idzie może dochodzić do spalania stukowego , trzeba skorygowac wyprzedzenie zapłonu .
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 7:23, 10 Sie 2009    Temat postu:

Nie chce sie czepiac, ale prawdziwe jest stwierdzenie ze grubosc uszczelki nie wplywa na wielkosc wyprzedzenia zaplonu. To co opisujesz blady606 to tez prawda, ale nie mozna mowic ze uszczelka wplywa na wyprzedzenie tylko ze wyprzedzenie trzeba zmienic w przypadku zmniejszenia uszczelki. Chodzi o to ze wartosc wyprzedzenia bedzie taka sama dla roznych grubosci uszczelek, a gdy uszczelka bedzie bardzo cienka lub wlasnie splanowana glowica to ta wartosc po prostu trzeba zmienic (najczesciej doswiadczalnie)
Ale to tylko kwestia nazewnictwa, mam nadzieje ze wszyscy wiedza o co mi chodzilo;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Wto 21:40, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Z tego co pamiętam,to wyprzedzenie zapłonu ustawia sie na podstawie połozenia tłoka, a uszczelka nie ma na to wpływu.Natomiast kąt wyprzedzenia zapłonu uzależniony jest od wielu czynników m.in. od ilości oktan w paliwie(im wiecej oktan, tym większe wyprzedzenie)ciśnienie w komorze spalania(im większe tym większe wyprzedzenie)Sama uszczelka nie ma wpływu na spalanie stukowe,tylko złe ustawienie.Brak ołowiu w paliwie też ma wpływ na takie spalanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olenek




Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:42, 14 Lis 2016    Temat postu:

Witam,

a co sądzicie o takim zapłonie?

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Olenek


Ostatnio zmieniony przez Olenek dnia Pon 21:43, 14 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin