Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GJGW72
Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Nie 12:41, 02 Sie 2009 Temat postu: Zapłon elektroniczny Prameti |
|
|
Witam
Jak ustawić zapłon Prameti? Chodzi mi ze w instrukcji jest napisane że dioda powinna gasnąć 2 stopnie przed GMP, czyli w jakiej odległości powinien być tłok w stosunku do górnego martwego punktu w mm ? (silnik M-72, tłoki Polonez)
Ostatnio zmieniony przez GJGW72 dnia Nie 12:42, 02 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 18:43, 02 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Siemka, również mam ten zapłon, jednak moto jest nadal w proszku - czy mógłbyś podesłać mi schemat elektryczny tego zapłonu?
Pozdro all |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:36, 04 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Jak macie zapłon od Potomka to przecież wysyła on dokładne instrukcje , chyba że się coś zmieniło .
Moja rada , ustawcie jak w instrukcji , a później troszeczkę poprzestawiajcie dla uzyskania dobrej mapy zapłonu do waszego sprzętu .
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 935 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Wto 13:00, 04 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Niestety, Potomek ma spieprzone instrukcje i mimo zwracanej przeze mnie uwagi na jego stronie jeszcze niedawno funkcjonował błędny opis. Mam w domu formułę przesłaną przez Potomka do obliczania odległości i jak będę miał chwilę, to podeślę. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 21:11, 06 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
W uralu M-63 to 1.7 mm może być lekki błąd na grubości uszczelki |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 5:41, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Myślę, że uszczelka nie wpływa na kąt wyprzedzenia ale na stopień kompresji, choć pewnie jedno z drugim też się jakoś wiąże i np.: celowo zmieniając ten parametr prawdopodobnie należałoby też skorygować moment zapłonu.
Mierząc np.: czujnikiem, zero ustawiamy w GMP i od tego miejsca odmierzamy wyprzedzenie.
Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Pią 5:47, 07 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:11, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Gobert , grubość uszczelki pod głowica pośrednio również wpływa na kąt wyprzedzenia zapłonu , dla przykładu jeżeli splanujemy głowicę i damy dość cienką uszczelkę , będzie wyższe ciśnienie sprężania , co za tym idzie może dochodzić do spalania stukowego , trzeba skorygowac wyprzedzenie zapłonu .
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 7:23, 10 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Nie chce sie czepiac, ale prawdziwe jest stwierdzenie ze grubosc uszczelki nie wplywa na wielkosc wyprzedzenia zaplonu. To co opisujesz blady606 to tez prawda, ale nie mozna mowic ze uszczelka wplywa na wyprzedzenie tylko ze wyprzedzenie trzeba zmienic w przypadku zmniejszenia uszczelki. Chodzi o to ze wartosc wyprzedzenia bedzie taka sama dla roznych grubosci uszczelek, a gdy uszczelka bedzie bardzo cienka lub wlasnie splanowana glowica to ta wartosc po prostu trzeba zmienic (najczesciej doswiadczalnie)
Ale to tylko kwestia nazewnictwa, mam nadzieje ze wszyscy wiedza o co mi chodzilo;) |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Wto 21:40, 01 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam,to wyprzedzenie zapłonu ustawia sie na podstawie połozenia tłoka, a uszczelka nie ma na to wpływu.Natomiast kąt wyprzedzenia zapłonu uzależniony jest od wielu czynników m.in. od ilości oktan w paliwie(im wiecej oktan, tym większe wyprzedzenie)ciśnienie w komorze spalania(im większe tym większe wyprzedzenie)Sama uszczelka nie ma wpływu na spalanie stukowe,tylko złe ustawienie.Brak ołowiu w paliwie też ma wpływ na takie spalanie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Olenek
Dołączył: 03 Gru 2015 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:42, 14 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Witam,
a co sądzicie o takim zapłonie?
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Olenek
Ostatnio zmieniony przez Olenek dnia Pon 21:43, 14 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|