Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lżejsze kolo zamachowe.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszek




Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj.podkarpackie

PostWysłany: Nie 10:43, 13 Lis 2016    Temat postu: Lżejsze kolo zamachowe.

Czy jest sens stoczenia koła zamachowego by bylo lżejsze? Moto bedzie jezdzic naprzemiennie, solo i z wózkiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 11:44, 13 Lis 2016    Temat postu:

Lekkie koło tylko do solówki. Po toczeniu trzeba wyważyć. I można zapomnieć o równych wolnych obrotach. Jak zamach jest bez rantu i wybuchnie sprzęgło to zwykle cały silnik jest do złomu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 12:29, 13 Lis 2016    Temat postu:

Że co?????
Przerabiałem kilkanaście silników w ktorych sie toczyło koła i wolne miały idealne.
Jedynie wolne głupieją jak sie zapoda agresywny wałek rozrzadu gdzie juz na wolnych obrotach występuje współotwarcie zaworów i wtedy wolne idą spać bo chodzi w caly świat ale jak sie doda gazu jest piekło.

JEżeli chodzi o koła zamachowe to na lekkim kole sie szybko nakręca i rozpędza ale jak jedziesz trasą to szybciej wytraca prędkość pod górkę i trzeba taki silnik trzymać na obrotach chyba ze masz duzo mocy to nie odczujesz tego hehehe.

Dla porównania ciężkie kolo a lekkie kolo w silnikach bmw r80 r100 to niebo a ziemia wagowo a wolne obroty maja takie same:))))).


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 13:29, 17 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 17:26, 13 Lis 2016    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Lekkie koło tylko do solówki. I można zapomnieć o równych wolnych obrotach. Jak zamach jest bez rantu i wybuchnie sprzęgło to zwykle cały silnik jest do złomu.
Wojtek


Wiesz to co napisałeś z własnego doświadczenia ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:53, 13 Lis 2016    Temat postu:

Tak, z autopsji. Swego czasu kombinowałem z staczaniem zamachów, kół rozrządu, dokładaniem pierścieni, zwiększaniu zaworów i powiększaniu kanałów. Na koniec tuningów kupiłem Japonię, i to jest jedyna słuszna odpowiedź. Tarcza rozpadła się znajomemu w toczonym zamachu. Wyłupany blok, przestawiony wał a nawet wirnik prądnicy pęknięty. Do odzysku z silnika były głowice i jeden cylinder a przy okazji w skrzyni dwa tryby wygolone.

Dawid, ja piszę o wolnych obrotach w Rusku a nie Bejcy gdzie wolne to 1200.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin