Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Nie 11:38, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No wlasnie. Kable WN, ale przede wszystkim powinien sprawdzic swiece-od tego zawsze przeciez nalezy zaczac grzebanie w zaplonie |
|
Powrót do góry |
|
|
spider60
Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: Śro 17:13, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem, cewka o dziwo też była strzelona i nie dawała iskry na 1 gar, po wymianie iskra pojawiała się na dwóch cylindrach ale dalej nie wchodził na obroty, w końcu podałem prosto z aku masę na silnik (doświadczenie z uaza ) i chodzi jak zegarek Pozostało wymienić wysprzęlglik - pytanie jak? Czy muszę rozkręcać skrzynię ? oraz nie ma łądowania pewnie alternator do roboty. |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Śro 19:52, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Skrzyni nie musisz rozbierać, jednak od silnika musisz odpiąć, i przekręcić w bok , bo inaczej nie wyjmiesz popychacza, chyba że popychacz masz dobry, to wtedy łożysko i grzybek da radę wymienić bez nikakich, a co do ''łądowania'' to trudno cośkolwiek powiedzieć na odległość, za mało danych. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 7:11, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Z tym ładowaniem zacząłbym od bezpiecznika Nastepnie sprawdziłbym czy któryś z kabli się nie odkręcił, dopiero potem podmiana reglera, a na końcu altek... |
|
Powrót do góry |
|
|
spider60
Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 8:27, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
zależy mi na wymianie popychacza, grzybek i łożysko wyjąłem. Skrzynię trzeba odpiąć zeby wybić ten popychacz od strony sprzęgła czy jak? |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Czw 9:38, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Popychacz od strony sprzęgła jest zakończony kwadratem, który siedzi w analogicznym otworze w tarczy, jak nie odepniesz skrzyni to:
Po pierwsze primo - nie wyjmiesz go, no bo jak ułapisz.
Po drugie primo - dobrze jest przy montażu osadzić kwadrat na właściwym miejscu, bo zdarza się że jak nie wskoczy, to obrobi siebie i otwór na okrągło.
Po trzecie primo - nawet jak jakimś cudem udało by Ci się popychacz uchycić, to nie wyjmiesz bo błotnik owadza.
Prawie wszystko masz tutaj, wystarczy poszukać.
http://www.kolyaska.fora.pl/mechanika,7/sprzeglo,2095.html
Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Czw 9:54, 25 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3941 Przeczytał: 20 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:36, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Widywałem Ruski z otworkiem w błotniku. Może nie jest to rozwiązanie najdoskonalsze ale da się i tak.
Wojtek
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Czw 15:36, 25 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Czw 15:48, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ale to trzeba do tego pręta z magnesem, i nie zawsze tak lekko chce kwadrat z tarczy wyleźć, zwłaszcza jak jest lekko wcięty. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3941 Przeczytał: 20 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16:46, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pręt z magnesem jest dla prostaków co muszą za wszystko słono zapłacić bo się źle czują. Zdecydowanie wygodniejsze i tańsze rozwiązanie jest wsadzenie neodyma do igielitu (wężyk paliwowy). Nie sztywne i nie wiotkie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Czw 17:00, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Na jedno wychodzi Ja tego pręta tak tylko przykładowo podałem, ''Makgajweryzm''nie jest mi obcy |
|
Powrót do góry |
|
|
spider60
Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 20:07, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
motorek już cyka, przerywacz, kondensator , patent Hiusa i jest gitara! dzięki Panowie. Pojawił się niestety problem, po właczeniu swiateł, te rozbłysneły wyjątkowo jasno, i zgasły. Okazało się, że spalone żarówki, po odkręcaniu zbiornika lampy i przeszukaniu całego motocykla okazało się, ze nie ma nigdzie regulatora napięcia (82r) zatem powodem było nadmieny prąd z alternatora jak sądzę, znalazłem tylko dwa odcięte kable być moze idące do regulatora, teraz pytanie - czy regul. jest wbudowany w alternator czy jednak powinien być oddzielnie?, jeszcze jedno, z alternatora ktos się pozbył jednego zacisku, wychodzą tylko dwa przewody a nie trzy, na obu nie ma żadnego prądu (wskazania miernika prąd stały?). nie bardzo wiem od czego zacząc czy coś się popaliło się w alternatorze i jak łopatologicznie wytłumaczyć gdzie mam podłączyć 3 zaciski od regulatora? mam wrażenie ze jak odpaliłem motocykl po raz pierwszy to było ładowanie - gasła kontrolka i rozbłyskały swiatła?
dzięki za podpowiedz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3941 Przeczytał: 20 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21:06, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Orginalny alternator musi mieć zewnętrzny regulator. W dolniaku mam alternator z Japoni gdzie jest wbudowany regulator i wychodzą właśnie tylko dwa kabelki. Wzbudzenie i ładowanie, masa na obudowie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 7:11, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Może ten altek, jest już przerobiony na 9 diod..? |
|
Powrót do góry |
|
|
spider60
Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: Pią 7:13, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
moze bo wygląda to na działanie swiadome, nie bradzo wiem jak to oznać może wykręcić i jakie s foto podesłać? ale tak czy inaczej regul powinien byćzewnętrzny? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 7:19, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
w oryginale tak - musi być. Sprawdź czy alternator dostaje prąd wzbudzenia. Jeśli nie, to przyczyny szukaj gdzie indziej. W Uralu prąd ze stacyjki idzie do bezpieczników pod lampą, stamtąd powinien iść na alternator. Sprawdź czy tak się dzieje. |
|
Powrót do góry |
|
|
|