Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ural m 67 zapłon, skrzynia i inne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 11:38, 21 Kwi 2013    Temat postu:

No wlasnie. Kable WN, ale przede wszystkim powinien sprawdzic swiece-od tego zawsze przeciez nalezy zaczac grzebanie w zaplonie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spider60




Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki

PostWysłany: Śro 17:13, 24 Kwi 2013    Temat postu:

Zrobiłem, cewka o dziwo też była strzelona i nie dawała iskry na 1 gar, po wymianie iskra pojawiała się na dwóch cylindrach ale dalej nie wchodził na obroty, w końcu podałem prosto z aku masę na silnik (doświadczenie z uaza Smile) i chodzi jak zegarek Smile Pozostało wymienić wysprzęlglik - pytanie jak? Czy muszę rozkręcać skrzynię ? oraz nie ma łądowania pewnie alternator do roboty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Śro 19:52, 24 Kwi 2013    Temat postu:

Skrzyni nie musisz rozbierać, jednak od silnika musisz odpiąć, i przekręcić w bok , bo inaczej nie wyjmiesz popychacza, chyba że popychacz masz dobry, to wtedy łożysko i grzybek da radę wymienić bez nikakich, a co do ''łądowania'' to trudno cośkolwiek powiedzieć na odległość, za mało danych. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 7:11, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Z tym ładowaniem zacząłbym od bezpiecznika Very Happy Nastepnie sprawdziłbym czy któryś z kabli się nie odkręcił, dopiero potem podmiana reglera, a na końcu altek...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spider60




Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki

PostWysłany: Czw 8:27, 25 Kwi 2013    Temat postu:

zależy mi na wymianie popychacza, grzybek i łożysko wyjąłem. Skrzynię trzeba odpiąć zeby wybić ten popychacz od strony sprzęgła czy jak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 9:38, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Popychacz od strony sprzęgła jest zakończony kwadratem, który siedzi w analogicznym otworze w tarczy, jak nie odepniesz skrzyni to:
Po pierwsze primo - nie wyjmiesz go, no bo jak ułapisz.
Po drugie primo - dobrze jest przy montażu osadzić kwadrat na właściwym miejscu, bo zdarza się że jak nie wskoczy, to obrobi siebie i otwór na okrągło.
Po trzecie primo - nawet jak jakimś cudem udało by Ci się popychacz uchycić, to nie wyjmiesz bo błotnik owadza.
Prawie wszystko masz tutaj, wystarczy poszukać.
http://www.kolyaska.fora.pl/mechanika,7/sprzeglo,2095.html


Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Czw 9:54, 25 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:36, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Widywałem Ruski z otworkiem w błotniku. Może nie jest to rozwiązanie najdoskonalsze ale da się i tak.
Wojtek


Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Czw 15:36, 25 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 15:48, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Ale to trzeba do tego pręta z magnesem, i nie zawsze tak lekko chce kwadrat z tarczy wyleźć, zwłaszcza jak jest lekko wcięty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 16:46, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Pręt z magnesem jest dla prostaków co muszą za wszystko słono zapłacić bo się źle czują. Zdecydowanie wygodniejsze i tańsze rozwiązanie jest wsadzenie neodyma do igielitu (wężyk paliwowy). Nie sztywne i nie wiotkie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 17:00, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Na jedno wychodzi Laughing Ja tego pręta tak tylko przykładowo podałem, ''Makgajweryzm''nie jest mi obcy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spider60




Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki

PostWysłany: Czw 20:07, 23 Maj 2013    Temat postu:

motorek już cyka, przerywacz, kondensator , patent Hiusa i jest gitara! dzięki Panowie. Pojawił się niestety problem, po właczeniu swiateł, te rozbłysneły wyjątkowo jasno, i zgasły. Okazało się, że spalone żarówki, po odkręcaniu zbiornika lampy i przeszukaniu całego motocykla okazało się, ze nie ma nigdzie regulatora napięcia (82r) zatem powodem było nadmieny prąd z alternatora jak sądzę, znalazłem tylko dwa odcięte kable być moze idące do regulatora, teraz pytanie - czy regul. jest wbudowany w alternator czy jednak powinien być oddzielnie?, jeszcze jedno, z alternatora ktos się pozbył jednego zacisku, wychodzą tylko dwa przewody a nie trzy, na obu nie ma żadnego prądu (wskazania miernika prąd stały?). nie bardzo wiem od czego zacząc czy coś się popaliło się w alternatorze i jak łopatologicznie wytłumaczyć gdzie mam podłączyć 3 zaciski od regulatora? mam wrażenie ze jak odpaliłem motocykl po raz pierwszy to było ładowanie - gasła kontrolka i rozbłyskały swiatła?
dzięki za podpowiedz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 21:06, 23 Maj 2013    Temat postu:

Orginalny alternator musi mieć zewnętrzny regulator. W dolniaku mam alternator z Japoni gdzie jest wbudowany regulator i wychodzą właśnie tylko dwa kabelki. Wzbudzenie i ładowanie, masa na obudowie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 7:11, 24 Maj 2013    Temat postu:

Może ten altek, jest już przerobiony na 9 diod..?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spider60




Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki

PostWysłany: Pią 7:13, 24 Maj 2013    Temat postu:

moze bo wygląda to na działanie swiadome, nie bradzo wiem jak to oznać może wykręcić i jakie s foto podesłać? ale tak czy inaczej regul powinien byćzewnętrzny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 7:19, 24 Maj 2013    Temat postu:

w oryginale tak - musi być. Sprawdź czy alternator dostaje prąd wzbudzenia. Jeśli nie, to przyczyny szukaj gdzie indziej. W Uralu prąd ze stacyjki idzie do bezpieczników pod lampą, stamtąd powinien iść na alternator. Sprawdź czy tak się dzieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin