Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tulejowanie cylidrów w ruskach
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 0:18, 23 Mar 2013    Temat postu: Tulejowanie cylidrów w ruskach

Princu zarzucił mi dyrdymolenie w sprawie niemożności tulejowania cylindrów rusków, zacząłem kopać i jednak "sie" to robi. Moje pytanie:
1)jaka grubość jest takiej tulei, bo tam za bardzo nie ma miejsca
2)kto to robi
3)czy skoro (jak mysle)tuleja jest cienka nie obraca się podczas obróbki czy ostrego zagrzania, lub pracując "łapie" tłok
4)czy wpływa to na trwałośc samego cylindra
5) czy robi sie tulejowanie cylindrów do cwajtaktów(do niedawna nikt tego nie robił albo jestem zacofany))
Odpowiedzi-tak-nie-wszyscy- mnie nie zadowalają, jesli ktoś wie cos konkretnie(a takich jest kilku) i jeszcze bedzie chciało sie im mnie oswiecic to chętnie poczytam, Dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 0:27, 23 Mar 2013    Temat postu:

Gdzie widzisz problem? I w dwusuwach sie robi i nie ma problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 0:36, 23 Mar 2013    Temat postu:

Ja mam znajomego co mi wstawia tuleje na malucha pod tloki 77mm.
Moze wstawic cala tuleje i masz szlify maluchowskie wszystkie dostepne a pozniej mozesz przejsc na 78 ruska.Albo radziecka tuleja wytaczana i wciskana dorobiona pod malucha tloki.Tuleje sa zakupione w Krotoszynie lub Kraków.Od gory jest oczywiscie robiony zamek bo bez tego nie da rady jak wiadomo,na dole faza.Robilem w ciagu roku 5 kompletów na malucha.Luz montazowy 0.09mm.Za komplet 400zl.A jeden komplecik mam na zapas:))).Oczywiscie pisze o dolniaku.
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 14:29, 23 Mar 2013    Temat postu:

Od Malca tuleje są za krótkie, kiedyś tak się robiło i wstawiało 1 i 1,2 tulei. Dzielona tuleja w prawdzie działa ale lepiej specjalną z jednego kawałka. W cwajtakcie trzeba po wstawieniu tulei wyciąć okna co zwykle podnosi cenę usługi. Na koniec można jeszcze dać nikasil ale to kolejne 600zł od garka. Wstawiana tuleja do cylindra gdzie nie było to przewidzane zwykle powoduje gorsze odprowadzanie ciepła, jedyny minus mogący mieć wpływ na trwałość.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 16:37, 23 Mar 2013    Temat postu:

Tuleje są toczone z polfabrykatu od nowa a nie od malca..........i chodzi to pieknie i nic sie nie dzieje.....Smile))
Powrót do góry
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Sob 18:13, 23 Mar 2013    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Od Malca tuleje są za krótkie, kiedyś tak się robiło i wstawiało 1 i 1,2 tulei. Dzielona tuleja w prawdzie działa ale lepiej specjalną z jednego kawałka. W cwajtakcie trzeba po wstawieniu tulei wyciąć okna co zwykle podnosi cenę usługi. Na koniec można jeszcze dać nikasil ale to kolejne 600zł od garka. Wstawiana tuleja do cylindra gdzie nie było to przewidzane zwykle powoduje gorsze odprowadzanie ciepła, jedyny minus mogący mieć wpływ na trwałość.
Wojtek

Cyro, Dawidowi chodziło o wymiar tulei pod tłoki malca, nie o malcowe tuleje, w ten sposób masz tyle szlifów, że życia nie starczy by je wszystkie zjechać Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Sob 18:33, 23 Mar 2013    Temat postu:

Cyrograf ale nikasil daje sie bezposrednio na alu, nie na tulejowane cylindry..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 23:19, 23 Mar 2013    Temat postu:

ok. ale nie w uralu panowie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 6:06, 24 Mar 2013    Temat postu:

W mojej pierwszej K 750 właśnie miałem wciśniętą taką grubą tuleję pod tłok malucha. Gdzieś mam taki cylinder w garażu, ma pękniętą część korpusu w miejscy gdzie się go przykręca do bloku (powypadkowy). Niestety nie wiem gdzie takie tuleje wciskają, motocykl kupiłem w jednostce wojskowej i grube tuleje już tam zastałem. Później jak robiłem tulejowanie w innych cylindrach to nie wciskali już takich grubych tulei tylko cienkie, jak odwróciłem cylinder do góry mocowaniem do bloku to widać było wyraźnie że z cylindra wystają dwie tuleje jedna oryginalna i nowa wciśnięta w starą. W pękniętym cylindrze widać tylko jedną grubą tuleje. Wydaje mi się, że pierwsze przypadku czyli gruba tuleja cylindra lepiej oddawała ciepło, ale pewnie dla szlifierza bezpieczniejsze jest wciśnięcie cienkiej tulei. Obecnie w mojej m72 mam zrobiony ostatni szlif na tłokach z Almotu, przy następnym remoncie chciałbym właśnie takie grube tuleje po tłoki malucha. Dobrej jakości tuleja + fabryczne tłoki od malucha moim zdaniem to najbardziej racjonalne rozwiązanie pod względem długości przebiegów między naprawczych. Podajcie proszę namiary na firmę, która takie tuleje wciska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 15:44, 24 Mar 2013    Temat postu:

Austringer jak chcesz to przez zime opanujemy temat razem z zaworami -jezeli masz w miare dobre prowadnice:)))tylko tloki od 126p sobie zalatw:).Pierscienie Primy i wloskie sworznie sa na allleeee:))

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 15:47, 24 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 17:55, 24 Mar 2013    Temat postu:

mi tuleje wciskali w Małej Nieszawce k/Torunia. tylko musiałem mieć tłok żeby wiedzieli jaki wymiar tulei zamówić. Zawory też porobili. Generalnie jest tam kierownik warsztatu który się na tym zna. Zapłaciłem coś ok.600 zł tulejowanie, wymiana zaworów i doszlifowanie ich, honowanie, planowanie przylgni. Dodam że gniazda i prowadnice zaworowe były dobre więc tego nie robili ale powiedział że gdybym chciał to nie ma najmniejszego problemu. Trochę dali ciała z rozwiązaniem tego wcięcia od komory spalania co się rozszerza w kierunku zaworów bo po wciśnięciu tulei zeszlifowali to szlifierką ale nie powinno to stanowić żadnego problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 18:05, 24 Mar 2013    Temat postu:

Wicher napisał:
mi tuleje wciskali w Małej Nieszawce k/Torunia. tylko musiałem mieć tłok żeby wiedzieli jaki wymiar tulei zamówić. Zawory też porobili. Generalnie jest tam kierownik warsztatu który się na tym zna. Zapłaciłem coś ok.600 zł tulejowanie, wymiana zaworów i doszlifowanie ich, honowanie, planowanie przylgni. Dodam że gniazda i prowadnice zaworowe były dobre więc tego nie robili ale powiedział że gdybym chciał to nie ma najmniejszego problemu. Trochę dali ciała z rozwiązaniem tego wcięcia od komory spalania co się rozszerza w kierunku zaworów bo po wciśnięciu tulei zeszlifowali to szlifierką ale nie powinno to stanowić żadnego problemu.

Dlaczego twierdzisz że dali ciała z tym wcięciem? Przecież to normalne że po wciśnięciu tulei trzeba się tego pozbyć, a chciałbyś żeby to robili przed wciśnięciem? Ja to sam robiłem, flexem z grubą tarczą, tak jak otworki do smarowania, też trzeba wywiercić Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 18:11, 24 Mar 2013    Temat postu:

z tym wcięciem chodziło mi o to że trochę nierówno to zrobili a nie że w ogóle zrobili. sam bym to chyba lepiej zeszlifował. dziurki też przewiercili. wyobraźcie sobie że w starej tulei nie było wcale dziurek wywierconych także nie wiem jak to chodziło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:47, 24 Mar 2013    Temat postu:

Fajnie juz wiem wszystko, teraz tak, juz to gdzies było ale co tam, tłoki:Almot, Poldek czy PF126?Wady i zalety?Ktos jest w stanie porównac?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 19:14, 24 Mar 2013    Temat postu:

jedni jeżdżą na poldkach drudzy na maluchowskich a większość na almotach i każdy sobie chwali
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin