Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura cylindrów i regulacja gaźników Ural
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:22, 11 Paź 2023    Temat postu: Temperatura cylindrów i regulacja gaźników Ural

Witam. Mam taki problem na prawym cylindrze w Uralu mam temperaturę około 125st. C , a na lewym 80 st.C. po przejechaniu około 20km. Świeca lewa czarna, prawa ładnie wypalona. Mam założony moduł zapłonowy Sovek z diodą, przewody i świece nowe. Świece już wymieniałem, cały czas to samo. Czy pozostaje do regulacji gaźnik (K301)i jak to dobrze zrobić? Czy można założyć jeden gaźnik inny np. PZ28? Były też wymieniane tłoki i był szlif na cylindrach. Czy to ma wpływ na nierówną temperaturę na cylindrach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:21, 11 Paź 2023    Temat postu:

Lewy nie pracuje, trzeba szukać przyczyny. Wykręć skład 1/2 obrotu i po jeździe zobacz na kolor świecy.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 50
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:20, 11 Paź 2023    Temat postu:

A robiłeś coś Takiego jak synchronizację gaźników?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:05, 12 Paź 2023    Temat postu:

No właśnie nie robiłem synchronizacji gaźników. Mam prośbę o info jak dobrze wyregulować te gaźniki. Czy przy ustawianiu np. lewego wykręcam świece z prawego, czy zdejmuje tylko fajkę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:42, 13 Paź 2023    Temat postu:

O regulacji było nawet kilka postów wcześniej. Nie pal na zdjetej pustej fajce tylko załóż byle jaką świece
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:58, 13 Paź 2023    Temat postu:

A żeby wyregulowac linki to poluzuj je trochę na gaznikach i przelrecajac manetke i szybko puszcajac musi być słychać jeden dźwięk jak przepustnice spadają na dno dolotu jednocześnie. Musisz też skorygować czy się podnasza też jednocześnie . Po kilku chwilach dojdziesz do wprawy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:00, 13 Paź 2023    Temat postu:

A ogólnie to spróbuj na początek odpalić go N jednym cylindrze na tym N którym jest czarna świeca

Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Pią 15:02, 13 Paź 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:20, 13 Paź 2023    Temat postu:

Dolas1234 napisał:
O regulacji było nawet kilka postów wcześniej. Nie pal na zdjetej pustej fajce tylko załóż byle jaką świece


Spawanie na podłączonym aku. Wiadomo,że nie powinno się.Dlaczego nie polecasz palić na pustej fajce? ma to coś związanego z zapłonem mechanicznym czy elektronicznym?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:36, 13 Paź 2023    Temat postu:

Przy cewkach dwubiegunowych muszą być zapięte obie świece, zamknięty obwód. Powstała iskra musi gdzieś przeskoczyć, jak nie zrobi tego na elektrodach świecy to wcześniej lub później zrobi to do rdzenia cewki, znaczy cewka dostanie przebicia. Jeżeli przebicie pójdzie na uzwojenie pierwotne to jeszcze moduł zapłonu spali. Ja tam wolę kupić krzynkę piwa jak kolejny zapłon, ale co kto lubi.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:16, 14 Paź 2023    Temat postu:

A jaki zapłon daje podwyższona temp. ??? Bo szczerze mówiąc to zawsze ustawiam na słuch i jazda testowa i zawsze jest ok
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:06, 14 Paź 2023    Temat postu:

Odpaliłem na jednym lewym cylindrze. Odpalił bez problemu, dziwne bo podczas regulacji gaźnika wykręciłem śrubę składu mieszanki prawie całkiem i silnik nie zgasł. Nie wiem czy jeszcze nie opuścić iglicy. Jest już na czwartym ząbku od dołu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 19:51, 14 Paź 2023    Temat postu:

Zacznij od czyszczenia gaźników, wygląda tak jak by skład był przytkany.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:40, 14 Paź 2023    Temat postu:

W sumie to ten lewy gaźnik czyściłem i nawet powymieniałem kilka rzeczy. Użyłem zestawu naprawczego do gaźnika K301. Zastanawiam się czy nie kupić i wymienić lewy gaźnik. Tylko czy musi być taki sam model?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:44, 14 Paź 2023    Temat postu:

Może faktycznie wykręce śrubę składu mieszanki i dmuchnę kompresorem w gaźnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 1:35, 15 Paź 2023    Temat postu:

Co to masz za gaźniki założone, co chcesz zakładać i jaki zestaw naprawczy do czego montować? Zsynchronizować dwa różne typy gaźników w pełnym zakresie obrotów jest nierealne. Od którego uralowskiego silnika masz głowice?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin