Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura cylindrów i regulacja gaźników Ural
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:49, 15 Paź 2023    Temat postu:

Model Urala to M67-36 i takie są chyba głowice w silniku. Faktycznie gaźnik, jeśli miałbym zmieniać to na taki sam K301 ale spróbuje jeszcze wyczyścić te otwory od śruby składu mieszanki. Czy do czyszczenia filtra powietrza użyć benzyny i później go czymś nasączyć, prysnąć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 17:42, 15 Paź 2023    Temat postu:

Zamontuj nowe K-68, K-301 są za małe do tego silnika. Jaki masz wkład w filtrze ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:47, 16 Paź 2023    Temat postu:

Dlaczego za małe te K301? Wkład w filtrze powietrza to taka siatka, jakby żyłka zwinięta w garnku a na dnie trochę oleju. Nie wiem czy to ma znaczenie ale uszczelka na dnie filtra powietrza w tym oleju jest przerwana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 7:42, 17 Paź 2023    Temat postu:

...

Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Wto 7:54, 17 Paź 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 7:53, 17 Paź 2023    Temat postu:

Ten zwitek żyłki myjesz w benzynie, na rękę nalewasz troszkę gęstego oleju i wycierasz w zwitek. Niedużo tego oleju. Cząsteczki oleju który wlewasz do filtra na bieżąco to nasączają. Do filtra jakikolwiek olej może być, zwykle lałem silnikowy. K 68 dają pełną moc w górnym zakresie obrotów. K 301 mają za małe przekroje aby wykarmić ten silnik mieszanką, są przewidziane do starszych o mocy 28 KM, a Ty masz mieć 36 KM.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:40, 17 Paź 2023    Temat postu:

Fajnie, dziękuję za informacje. Gaźniki K68 już mam, wymienię i zobaczymy jak będzie silnik śmigał i czy zmieni się kolor lewej świecy. Chociaż teraz muszę uważać z obrotami, bo silnik na dotarciu. Słyszałem też przy dzisiejszych paliwach dobrze jest zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu. Teraz mam ustawiony przeskok iskry na pierwszy znak na kole zamachowym. To co przesunąć go jeszcze wcześniej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:57, 17 Paź 2023    Temat postu:

Mocno wczesny zapłon powoduje kłopoty z uruchamianiem silnika i brak wolnych obrotów. Zalecam umiar w zmianach zaleceń fabrycznych.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:25, 18 Paź 2023    Temat postu:

Trzeba pamiętać ze jeśli cokolwiek budzi nasze wątpliwości co do sprawności to trzeba do tego zajrzeć wymienić lub naprawić. Pisałeś że masz zniszczoną gumę pod filtrem więc ja też wymień bo może ciągnąć lewe powietrze . Gaźnik świece fajki przewody zawory zaplon itd. Trzeba przejrzeć i to ma byc wszystko sprawne . Tu niema drogi na skróty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:58, 21 Paź 2023    Temat postu:

Założyłem te gaźniki K68, ale po odpaleniu nie ma wolnych obrotów. Muszę trzymać cały czas na gazie, żeby nie zgasł. Dokręcanie śruby wolnych obrotów na gaźniku nic nie daje. Czy w tym gaźniku reguluje się poziom paliwa w komorze pływakowej, może tam jest za niski? Czy lepiej podnieść iglicę? I tak się trochę silnik tłucze tzn tak stuka. Przy starych gaźnikach K301 tak nie było. Podpowiedzcie proszę, jak dobrze wyregulować te K68?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:20, 21 Paź 2023    Temat postu:

Coś źle robisz, te śruby do regulacji obrotów mają bardzo duży zakres pracy, naprawdę sporo podnoszą przepustnice. Iglice na środek, składy na 1,5 obrotu. Wywal doloty od filtra i patrz ile tak na prawdę podnoszą przepustnice śruby regulacyjne. Jak dalej będzie źle to przykręć składy o pół obrotu.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:23, 21 Paź 2023    Temat postu:

Jak kupiłeś chińczyki to mogą być całkowicie nie do ustawienia. I takie się trafiają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:02, 22 Paź 2023    Temat postu:

Chyba znalazłem przyczynę. Jutro odpalę, bo już noc. Ktoś zamienił przepustnicę, z lewego dał do prawego gaźnika i na odwrót. 🧐
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:55, 22 Paź 2023    Temat postu:

Mam tę moc 🤓. Ural chodzi na gaźniczkach k68 jak ta lala. Wiadomo trzeba jeszcze podregulować, ale jest Ok. Zastanawiam się czy gość od którego odkupiłem te gaźniki sam zamienił przez przypadek te przepustnice, czy kupił z zamienionymi i nie zauważył. Może tak je błednie składają. Temperatura na cylindrach też wyrównana około 100 st. C na obu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 9:07, 22 Paź 2023    Temat postu:

To teraz jeździć, ustawić tak żeby dobrze jechał i doregulować na kolor świec.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 19
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:43, 22 Paź 2023    Temat postu:

Dzięki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin