Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Technika używania przyśpieszacza zapłonu K-750
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
feldbahn600




Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamojszczyzna

PostWysłany: Pon 21:43, 08 Lip 2013    Temat postu: Technika używania przyśpieszacza zapłonu K-750

Panowie, (tylko proszę się nie śmiać Smile
Jak to jest z używaniem przyśpieszacza zapłonu w Kaśce?
Silnik uruchamia się, kiedy dźwigienka przyśpieszacza jest w "środku", między położeniem dużym i małym. W czasie nagrzewania silnika zapłon powinien być w pozycji "przyśpieszonej". Tak?
A jak to powinno być w trakcie jazdy? Trzeba cały czas dostosowywać przyśpieszacz do charakteru jazdy?
Jaką technikę i politykę stosujecie wobec tego urządzenia podczas jazdy?
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pon 21:57, 08 Lip 2013    Temat postu:

Cytat:
Trzeba cały czas dostosowywać przyśpieszacz do charakteru jazdy?

Tak jak napisałeś, podsumowując to niskie obroty zapłon opóźniony, wysokie przyspieszony, a wraz z ich zmianami adekwatnie operujesz wajchą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pon 21:58, 08 Lip 2013    Temat postu:

przesuwasz do przodu wraz z zwiększaniem obrotów silnika, cofasz analogicznie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
feldbahn600




Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamojszczyzna

PostWysłany: Wto 9:40, 09 Lip 2013    Temat postu:

Dzięki.
Tak myślę, że w ruchu "na trasie" to można dostosowywać położenie przyśpieszacza do obrotów. A jak to robicie w mieście, gdzie na krótkich odcinkach między hamowaniami na światłach i przed pojazdami cały czas zmienia się obroty, też dostosowujecie wówczas cały czas przyśpieszenie czy też macie go w położeniu "neutralnym", np. na środku?
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 17:16, 09 Lip 2013    Temat postu:

Wyczujesz różnicę i jak pojeździsz to zmiany kąta staną sie tak naturalne jak zmiana biegów i kręcenie gazem. Stale i wszędzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
feldbahn600




Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamojszczyzna

PostWysłany: Wto 21:07, 09 Lip 2013    Temat postu:

Właśnie dziś zrobiłem sobie szkolenie. Troszeczkę trzeba pokombinować, lecz myślę że wejdzie to w krew z biegiem czasu (kilometrów).
pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rider41




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Śro 10:36, 10 Lip 2013    Temat postu:

Cytat:
Silnik uruchamia się, kiedy dźwigienka przyśpieszacza jest w "środku", między położeniem dużym i małym


Przy odpalaniu ma być maksymalnie opóźniony zapłon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 8:43, 11 Lip 2013    Temat postu:

Cytat:
Przy odpalaniu ma być maksymalnie opóźniony zapłon.


W instrukcji od kaśki napisane jest że właśnie na środku.
A i tak nie ma się co trzymać książkowych zaleceń, tylko ustawiać tam gdzie najlepiej pali...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
feldbahn600




Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamojszczyzna

PostWysłany: Czw 16:13, 11 Lip 2013    Temat postu:

Właśnie sugerowałem się instrukcją (dźwigienka na środku). Jak na razie u mnie jednak zapala lepiej w pozycji zapłonu opóźnionego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:35, 01 Kwi 2014    Temat postu:

A ja mam inne pytanie związane z tą dźwignią.. Nie chce utrzymywać położenia.. Ściąga ją do położenia maksymalnego przyśpieszenia.. No chyba że skręcę śrubę na maksa ale wtedy nie da się tej dźwigni ruszyć :d
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Wto 23:34, 01 Kwi 2014    Temat postu:

Może sprężynę w aparacie zapłonowym masz kombinowaną?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 6:41, 02 Kwi 2014    Temat postu:

Marian napisał:
A ja mam inne pytanie związane z tą dźwignią.. Nie chce utrzymywać położenia.. Ściąga ją do położenia maksymalnego przyśpieszenia.. No chyba że skręcę śrubę na maksa ale wtedy nie da się tej dźwigni ruszyć :d


Brak podkładki sprężystej w samym środeczku, pod śrubką będąca osią dla dźwigienki przyspieszenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:09, 02 Kwi 2014    Temat postu:

U mnie to jest tak, że ten przyspieszacz mam ustawiony po środku bo jak mam na maxa wysoko to się cholernie grzeje i nie za dobrze chodzi. Teraz jak mam opóźniony tj. na środku to chodzi idealnie i się nie grzeje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:22, 02 Kwi 2014    Temat postu:

Zaś podkładka sprężysta.. Zwyczajna czy jakaś nietypowa ta podkładka ma być?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 19:57, 02 Kwi 2014    Temat postu:

Marian napisał:
Zaś podkładka sprężysta.. Zwyczajna czy jakaś nietypowa ta podkładka ma być?


Taka jak Ci się zmieści i będzie działać. Najczęściej najzwyklejsza sprężysta chyba pod śrubkę m6. Albo m5 - (chyba bo nie pamiętam )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin