Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Technika używania przyśpieszacza zapłonu K-750
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian




Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:14, 02 Kwi 2014    Temat postu:

Oki, dopasuje coś i sprawdzę jak działa. Dzięki serdeczne za pomoc!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jany




Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Wto 7:31, 15 Kwi 2014    Temat postu:

Witam
panowie mam delikatny problem z przyśpieszaczem,dokładnie chodzi o to że jak przyśpieszę delikatnie zapłon w czasie jazdy ,to w cylindrze słychać spalanie stukowe ,natomiast gdy dam na opóźniony to stukanie znika ,ale zamiast tego jest przymulony,w czym szukać przyczyny w gaźnikach czy może w aparacie zapłonowym (przerwa na stykach przerywacza 0,4mm)
dodam że gaźniki chinole PZ-28 ,a zapłon tradycyjny,moto K-750


Ostatnio zmieniony przez jany dnia Wto 7:33, 15 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:09, 15 Kwi 2014    Temat postu:

W źle ustawionym zapłonie. Zakres pracy zapłonu trzeba ustawić a nie kombinować z dźwignią opóźniacza. Tak na prawdę to się normalnie używa jedynie do odpalania bo ręczne mapowanie zapłonu to bzdura.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 15:56, 15 Kwi 2014    Temat postu:

"Zakres pracy zapłonu trzeba ustawić a nie kombinować z dźwignią opóźniacza."
Nie rozumiem.. A zakres pracy to nie jest właśnie to machanie dźwignią? Przecież jeśli nie będę machał dźwignią przyśpieszacza to nie ma żadnego zakresu pracy - jedno położenie dźwigni, jeden stały kąt. Coś źle rozumuje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 16:21, 15 Kwi 2014    Temat postu:

Zapłon ustawia się na aparacie zapłonowym a nie dźwigni opóźniacza. Motocykl może wcale nie mieć tej dźwigni i ma normalnie jeździć o ile ma poprawnie ustawiony zapłon. Jedyną wadą braku dźwigni jest trudniejszy rozruch > czasami odbija kopnik. Zapłon ustawia się przy pomocy śrubki z mimośrodem a nie dźwigni opóźniacza. Jaśniej nie potrafię.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 16:26, 15 Kwi 2014    Temat postu:

Jeszcze jedno. Zmiana wielkości przerwy powoduje zmianę ustawienia zapłonu. Tego wielu nie może pojąć, wtedy doradzam aby przyjąć to jako dogmat.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 16:57, 15 Kwi 2014    Temat postu:

Oki, rozumiem i wszystko się zgadza co napisałeś o wielkości przerwy ale wtedy ustawię sobie pewien stały i niezmienny kąt zapłonu a Ty piszesz o zakresie... Zakres rozumiem właśnie poprzez zmianę wartości tego kąta a do tego służy dźwignia. Choć zgadzam się z Tobą że trafienie sobie w odpowiedni punkt przy danych obrotach jest delikatnie mówiąc ciężkie.. Radzisz więc ustawić po prostu odpowiednią przerwę i dać spokój z ręcznym mapowaniem? Choć z drugiej strony różnica w mocy silnika jest zauważalna jak się czasem ud trafić odpowiednio. Czy stała wartość kąta wyprzedzenia ma jakiś negatywny wpływ na silnik czy tylko osiągi są nie najlepsze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 17:34, 15 Kwi 2014    Temat postu:

Zakres działania dźwigni ma się zawierać pomiędzy dwoma precyzyjnie ustawionymi punktami. Max przyśpieszony dla obrotów mocy i max opóźniony do odpalania. Jeżeli da się ten zakres przy pomocy dźwigni przekroczyć, lub jest on nie pełny należy poprawnie ustawić oba punkty zapłonu. Dopiero wtedy można kombinować z kiwaniem dźwignią podczas jazdy co praktycznie nic nie daje. Można jedynie usiłować opóźnić zapłon do obrotów w zakresie niskich i średnich, co i tak nie ma większego znaczenia. Z uwagi na fiasko takich działań wymyślono zapłon sterowany podciśnieniowo lub elektronicznie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
progress




Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Wto 17:11, 23 Lut 2016    Temat postu:

Prince napisał:
Marian napisał:
Zaś podkładka sprężysta.. Zwyczajna czy jakaś nietypowa ta podkładka ma być?


Taka jak Ci się zmieści i będzie działać. Najczęściej najzwyklejsza sprężysta chyba pod śrubkę m6. Albo m5 - (chyba bo nie pamiętam )



może mi ktos dac schemat albo narysowac ten przyspieszacz w ktorym miejscu ma byc ta podkladka sprezysta pod lebkiem srubki czy w srodku w przyspieszaczu za chiny nie moge ogarnac..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
progress




Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Wto 17:43, 23 Lut 2016    Temat postu:

jak daje podkladke sprezynowa pod srobke tzn pod lebek dociskajacy wajche to jak rusze 2 razy i sie znowu luzuje bo srobka sie odkreca
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 21:52, 23 Lut 2016    Temat postu:

NA dzwigni ma byc podkladka falista sprezynowa:)))))).

Zaplon jak ustawic masz tu moj temat:
http://www.kolyaska.fora.pl/mechanika,7/ustawienie-zaplonu-m72-k750-dniepr-mt12-dolniak,4784.html

NA aparacie masz srubki do ktorych dobija delko z przerywaczem i tam ustawiasz.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 21:56, 23 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
pączek




Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:32, 27 Lut 2016    Temat postu:

Sprawdzony sposób to: przy odpalaniu manetka do siebie na max potem ustawiasz na środek i latasz jak lecisz na maxa to na max od siebie . Sprawdzone wielokrotnie . Zapłon i gaźniki muszą być dobrze wyregulowane
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mk91




Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:51, 11 Lis 2017    Temat postu:

Czesc,
Mam nastepujace pytanie dotyczace k750. Dobrze chyba rozumiem, ze na opoznionym zaplonie (manetka do tylu) na postoju obroty silnika spadaja. Natomiast po przyspieszeniu zaplonu (manetka do przodu) obroty rosna. U mnie, rzecz dziwna, jest odwrotnie. Przerwa ustawiona na 0,5. Co moze byc zle? Jak daje wczesniejszy zaplon to obroty spadaja az silnik gasnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzinx2




Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Sob 23:14, 11 Lis 2017    Temat postu:

A kopajka odbija na maksymalnie opuźnionym ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mk91




Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:14, 12 Lis 2017    Temat postu:

Dokladnie tak. Zapalam na maksymalnie opoznionym, a kopka i tak odbije.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin