Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Srednica trzonka zawora Dniepr
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Śro 19:05, 26 Lut 2014    Temat postu: Srednica trzonka zawora Dniepr

Witam...kolejne pytanie za 1000pkt....Jaka jest nominalna srednica trzonka zaworowego w Dnieprze? 7,9mm czy 8,0mm?
Kupilem prowadnice na srednice trzonka 8,0mm i potem kupilem zawory ktore sie okazały ze srednica 7,9 i zbaraniałem....co jest złe?prowadnice czy zawory?
Nigdzie nie moge znalesc info jaka powinna byc prawidłowa srednica trzonka
Zaczołem od prowadnic, bo sie bałem ze jak cos pojdzie nie tak to trza bedzie dorabiac zawory , ale ze prowadnice osiadły prawidłowo to kupilem standartowe zawory od Dniepra...no i zonk....
Pytanie pochodne...jaki powinien byc luz miedzy trzonkiem zaworowym a prowadnicą w Dnieprze?
Tyle co znalazłem informacje o luzie to jedni pisza 0,07 do 0,08mm...inni krzycza że za mało...wiec niewiem....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 19:16, 26 Lut 2014    Temat postu:

Te nowe prowadnice/zawory to syf totalny. Też kupiłem taki komplet - stare prowadnice w głowicach przed remontem, miały mniejszy luz, niż te nowe...
Zawór ma się wślizgiwać - nie wpadać w prowadnicę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Śro 20:16, 26 Lut 2014    Temat postu:

prowadnice kupowalem polskie,uniwersalne pod srednice trzonka 8,0mm z załozeniem ze bede dorabial potem zawory , ale ze sie okazało ze wszystko gra z osadzeniem prawdnic i gniazd zaworowych to zamowilem orginalne sowieckie zawory....no i wyszedł zonk....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:56, 27 Lut 2014    Temat postu:

Jaki zonk ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 9:13, 27 Lut 2014    Temat postu:

ze prowadnice sa pod srednice trzonka 8,00mm a zawory przyszły o srednicy 7,9mm , niby orginalne od dniepra....to co jest zle? zle zawory czy zle zrobilem prowadnice?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 9:20, 27 Lut 2014    Temat postu:

Zadzwoń do Paradowskich i zapytaj o grubość ich produktu.
Tanie nie są ~63pln sztuka ale nie będziesz żałował. Brałem u Nich do Urala.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 10:26, 27 Lut 2014    Temat postu:

Marcin-organizator napisał:
ze prowadnice sa pod srednice trzonka 8,00mm a zawory przyszły o srednicy 7,9mm , niby orginalne od dniepra....to co jest zle? zle zawory czy zle zrobilem prowadnice?


To ze pisze 8 to nie znaczy ze jest idealnie 8mm.
W dolniaku jest niby 9mm a w rzeczywistosci ma 8,93 i co ze niby zly????Smile
I radzieckie oryginalne i z t25 innej produkcji maja tyle samo.

Druga sprawa czym to mierzyles???? mikrometrem??? suwmiarka elektroniczna co do setki czy z czujnikiem zegarowym co do setki???
Bo jak zwykła co do 0,05mm to kiepski pomiar:))).
Prawidlowy luz w prowadnicy na ssacym 0,05mm a wydech 0,07mm ale w ruskim zawsze jest wiecej bo te typy tak maja:))).
Zmierzyles prowadnice po wcisnieciu srednicówk dwupunktową albo mikrometryczna???
Skad wiesz czy juz nie miales wyrobionych siedzen pod prowadnice w glowicy???? Bo po kilkukrotnej wymianie wcisk montażowy sie juz mógł zmniejszyc:))).


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 10:34, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 15:48, 27 Lut 2014    Temat postu:

Ok.zadam inaczej pytanie...
Ma ktos dostep do porzadnej serwisowki Dniepra,o ile taka istnieje, jaka powinna byc prawidłowa srednica trzonka zaworu w Dnieprze?
Ma ktos może wiedze praktyczna ile to wynosi?
Szukałem i tu na forum i na google i nie znalazłem....wszedzie podaja tylko luz miedzy trzonkiem a prowadnica, ale srednicy trzonka nie podaja..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:36, 27 Lut 2014    Temat postu:

Średnica trzonka jest jaka się uda. Istotny jest luz bo rozwierca się prowadnicę pod wymiar posiadanego trzonka.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Pią 15:47, 28 Lut 2014    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Średnica trzonka jest jaka się uda. Istotny jest luz bo rozwierca się prowadnicę pod wymiar posiadanego trzonka.
Wojtek

Tyle tylko ze nie mam co rozwiercac bo zawór ma jak w morde jak bym go nie mierzył i czym bym go nie mierzył 7,9mm a prowadnice kupilem pod zawór o srednicy trzonka 8mm
Co mam wymienic?oddac zawory jako złe czy szykac prowadnic pod srednice trzonka 7,9mm?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 18:24, 28 Lut 2014    Temat postu:

Trudno powiedzieć, ja toczyłem całe nowe prowadnice pod zawory.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Wto 8:23, 04 Mar 2014    Temat postu:

Wzwiazku z tym ze musialem cos z tym poczac, to pojechalem do Ojca i odszukałem swoja literature z poczatku lat 90-tych....
Według ksiażki "Ремонт и Зксплуатация Тяжелых Мотоциклов Урал и Днепр " nominalna srednica trzonka zaworu Dniepr powinna wynosic 8,00 mm z dopuszczalna odchylka -0,035 do -0,060 a ninimalna srednica zuzytego zaworu to 7,9mm.
Dla mnie jest to o tyle wazne ze wiem teraz na bank ze zawory które kupilem nadaja sie tylko i jedynie do mocnego płotu jako gwozdzie....ida jako zwrot do sprzedawcy, a ja juz namierzylem cos podobnego z samochodówki....jak zagra to napisze....
A teraz wracajac do tego co pisał Klapek o prawdnicach i zaworach, to podejrzewam ze jeden producent gdzies tam produkuje prowadnice tak jak powinno byc na trzonek 8,00mm a inny produkuje zwory tyle tylko ze zeby nie miec reklamacji ze sie zacieraja i urywaja to tak ciut zmienil wymiar trzonka na 7,9mm ( wszytkie cztery zawory które miałem miały jeden wymiar 7,9mm wiec to raczej nie był bład) ....i stad jak kupujesz "orginal" to jak napisał Klapek :"
Te nowe prowadnice/zawory to syf totalny. Też kupiłem taki komplet - stare prowadnice w głowicach przed remontem, miały mniejszy luz, niż te nowe... "


Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Wto 8:24, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Wto 18:41, 04 Mar 2014    Temat postu:

pierwszy raz umieszczam zdjecia na jakimkolwiek forum, wiec nie krzyczecz na mnie za bardzo....
Głowica od góry:
[link widoczny dla zalogowanych]
Prowadnica od strony wydechu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Prowadnica od strony gaznika, widac tez przy okazji ile wybralismy miesa w głowicy dla lepszege przekpływu, sprawdzone , działa, motocykl sie lepiej zbiera:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zawory wydechowe, Volvo FL 108 KW kod zaworu 4565IRCR:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zawory ssace, Renault Laguna I 66 KW kod zaworu 4874IS
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Potem zrobie zdjecia jak bedzie gotowa głowica.
Oczywiscie zeby nie było za łatwo to zawory ssace były zamawiane w Intercarsie, ale z oddziałów i jakis baran zle zapakował , czyli czekam teraz na wymiane jednego zaworu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 11:06, 05 Mar 2014    Temat postu:

Marcin-organizator napisał:
Prowadnica od strony gaznika, widac tez przy okazji ile wybralismy miesa w głowicy dla lepszege przekpływu, sprawdzone , działa, motocykl sie lepiej zbiera


No to wam powiem w ramach ciekawostki, że do głowic Junaka wstawiają wypełniacze kanału ssącego (np. wklejanki z masy epoksydowej), aby zmniejszyć jego przekrój w krytycznych, źle zaprojektowanych miejscach a tym samym zwiększyć prędkość przepływu mieszanki ... i w efekcie poprawić efektywność (moc) silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]

Czyli na odwrót jak opisano w tym wątku Wink. Ja by nie zabierał się za "zbieranie mięsa" w kanale ssącym bez wcześniejszego przemyślenia.


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Śro 11:14, 05 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 11:43, 05 Mar 2014    Temat postu:

Dlatego, dorabiając u siebie króćce ssące, zrobiłem próg 1mm, który co prawda nieznacznie zmniejsza średnicę, ale za to mocno zawirowuje mieszankę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin