Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Srednica trzonka zawora Dniepr
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 12:12, 05 Mar 2014    Temat postu:

Nie do konca tak.W junaku chodzilo raczej o poprawe ksztaltu kanalu zeby ksztalt kanalu byl lagodniejszy i mieszanka spokojniej przeplywala bez kolizyjnego przeplywu spowodowanego zlym ksztaltem kanalu.Mozna tez zastosowac inne kola rozrzadu ktore do junaka sa dostepne i wydluzyc czasy otwarcia i zamykania zaworów ssacych i wydechowych.Zalezy co sie chce osiagnac.Albo robimy taki walek ze bedziemy miec duzy moment obrotowy od samego dolu ale gory juz poteznej nie osiagniemy albo robimy taki walek ze dol mamy przymulony ale gore potezna ze kreci sie jak szalony i predkosc napewno wzrosnie.Tak jak w rusku dolniaku krzywki maja 37mm typowe i mozemy zastosowac szersza krzywke na wzniosie i bedzie wiekszy gorny zakres obrotow albo walki emkowskie 36mm maja mniejsza gore ale moment lepszy lub pod bmw 35mm i juz ciagnie przyzwoicie od samego dolu z wysokiego biegu.Zalezy jaka sie chce charakterystyke silnika osiagnac i gdzie ma byc uzywany.Mozna sterowac wzniosem krzywki i czasami otwarcia.Pisze w mega skrócie bo to trzeba zrozumiec co i jak sie dzieje w danym silniku.
Ogolnie jak przerabialem silniki w 126p kilkanascie lat temu to w kanalach ssacych robilo sie poprzeczne rysy zeby paliwo tam osiadalo i odparowywalo i niwelowalo sie wszelkie progi i ostre zakonczenia w obu kanalach i ssacym i wyedechowym a w wydechach usuwalo wystajace do kanalu prowadnice.
Natomiast polerowalo sie kanaly wydechowe na lustro w celu dobrego odprowadzenia spalin i na takiej polerowanej powierzchni nie osadzaja sie nagary.
Tak samo sie poleruje denka tloka w celu unikniecia samozaplonów żarzeniowych.Tak samo sie polerowalo zawory ssace i wydechowe ale na lustro.

ALE ZAMOTAŁEM HIHIHI Smile))


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 12:14, 05 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Śro 15:24, 05 Mar 2014    Temat postu:

Spiker napisał:
Marcin-organizator napisał:
Prowadnica od strony gaznika, widac tez przy okazji ile wybralismy miesa w głowicy dla lepszege przekpływu, sprawdzone , działa, motocykl sie lepiej zbiera


No to wam powiem w ramach ciekawostki, że do głowic Junaka wstawiają wypełniacze kanału ssącego (np. wklejanki z masy epoksydowej), aby zmniejszyć jego przekrój w krytycznych, źle zaprojektowanych miejscach a tym samym zwiększyć prędkość przepływu mieszanki ... i w efekcie poprawić efektywność (moc) silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]

Czyli na odwrót jak opisano w tym wątku Wink. Ja by nie zabierał się za "zbieranie mięsa" w kanale ssącym bez wcześniejszego przemyślenia.


Akurat to zebranie miejsca mialo miejsce juz pare lat temu , przy okazji pofabrycznego przegladu motocykla, i jest to sprawdzone , juz pare osob na paru rajdach mnie zaczepialo co mam zrobione z silnikem ze tak sie zbiera....Orginalny odlew głowicy znacznie ogranicza przekrój kanału ssacego....Jak by to nie bylo sprawdzone to bym nie pisał...postaram sie jutro zrobic zdjecie orginalnej głowicy to wtedy bedzie widac róznice.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 20:54, 06 Mar 2014    Temat postu:

Dzisiaj zrobilem zdjecia standartowej głowicy, tyle juz sa wybite prowadnice....to co widac włożone na sztuke , tylko pogladowo...:

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu zdjecie całej głowicy bez prowadnic:

[link widoczny dla zalogowanych]

i tu z tego samego ujecia moja głowica:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mysle ze teraz widac gdzie i ile wybrac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
IrbitM63




Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prabuty

PostWysłany: Śro 11:19, 10 Sty 2018    Temat postu:

Witam

Marcinie
Gratuluje Tobie udanej korekty głowicy.
Tak się wpatruje w twe zdjęcia i chcę się doszukać zmian.
Czy w kanale ssącym od Junaka chodzi o wypełnienie podcięć które widać na drugim zdjęciu? Czy coś trzeba wybrać?

pozdrawiam Jacek


Ostatnio zmieniony przez IrbitM63 dnia Śro 11:22, 10 Sty 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin