Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik dolniak-jakie powinno być ciśnienie sprężania?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 12:07, 21 Lut 2011    Temat postu:

melijanek napisał:
Może sie tak zdarzyć po dłuższym czasie eksploatacji , nagar na tłoku zacznie uderzać o głowice,wartość 1 mm było by ok Smile

Nagar się w tym miejscu nie odłoży, zawór nie pozwoli na to. Myślę że warto skręcić, pokopać i jak cisza to próbować odpalić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 13:25, 21 Lut 2011    Temat postu:

klapek napisał:
melijanek napisał:
Może sie tak zdarzyć po dłuższym czasie eksploatacji , nagar na tłoku zacznie uderzać o głowice,wartość 1 mm było by ok Smile

Nagar się w tym miejscu nie odłoży, zawór nie pozwoli na to. Myślę że warto skręcić, pokopać i jak cisza to próbować odpalić.

Klapek słonko- To dolniak. Jak by ci sie miał w górniaku spotkać i jak proponujesz pokopać żeby posłuchać czy sie witają, to już byłaby musztarda po obiedzie. Wał i głowica do roboty.
W dolniaku będzie tylko wał.
W dalszym ciągu utrzymuję - bym sie nie ratował podkładkami.
Tak z ciekawości. Co to za tłoki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 13:47, 21 Lut 2011    Temat postu:

Racja kochanie... Pisałem przed spożyciem kawy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 14:42, 21 Lut 2011    Temat postu:

klapek napisał:
Racja kochanie... Pisałem przed spożyciem kawy Wink


To wprowadźmy zasadę, ze przed spożyciem kawy nie piszemy ;P
A po spożyciu napojów wyskokowych na RM. Bo to ten poziom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 23:51, 21 Lut 2011    Temat postu:

Tu się robi test na plastelinie. Przyklejasz kawałek plasteliny do tłoka montujesz głowice, obracasz silnikiem. Ściągasz głowice i widzisz grubość plasterka plasteliny. To jedyna pewna metoda pomiaru realnej odległości tłoka od głowicy. Wszelkie inne metody pomiarowo obliczeniowe są do d... , znaczy obarczone błędami. Chyba że ktoś ma kryształową kule i wie jak siądzie głowica na uszczelce. Jednak mając ową kule od razu wiadomo czy motocykl będzie dobrze jeździł i jakie liczby padną w kolejnym losowaniu Lotto. Nie ma co zawracać sobie głowy pierdołami Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Wto 9:45, 22 Lut 2011    Temat postu:

Na chłopski rozum ciśnienie i stopień sprężania są od siebie ściśle zależne.
Stopień sprężania jest to stosunek ogólnej objętości (cylindra i komory spalania) do objętości komory spalania.
Jeśli zmniejszymy pojemność komory spalania na wysokość o 1mm (można też wydłużyć korbę o 1mm) to jej pojemność zmniejsza się o 4,7cm sześciennego, a spręż rośnie z 6:1 do 6,33:1.
Jeśli ściśnie się pewną ilość powietrza (masę) do mniejszej objętości to ciśnienie musi być większe.
Ciśnienie i stopień sprężania nie są tym samym ale..........
Jeśli wzorcowe ciśnienie atmosferyczne wynosi 1013hPa = 1,013bar to przy sprężu 6:1 ciśnienie powinno wynieść 6,078bar, ale z reguły jest wyższe ponieważ przy sprężaniu wydziela się ciepło które powoduje zwiększenie ciśnienia.
Stopień sprężania jest wartością stałą, i jest takie samo dla każdego cylindra liczone oddzielnie jak i dla dwóch cylindrów liczonych razem. Stopień sprężania jest niezmienny dla danego silnika niezależnie od szczelności pierścieni, zaworów, ponieważ jest to wartość niemianowana (bez miana). Może zmieniać się jedynie ciśnienie na wejściu do cylindra (sprężarki) wraz ze zmianą wysokości lub "pogody". Sztucznie zwiększamy ciśnienie na wejściu poprzez zastosowanie sprężarki turbinowej.
Nie chcę wchodzić w sprawy masowego lub objętościowego natężenia przepływu bo już sam mało co pamiętam Wink ale są to wartości które wpływają na ciśnienie sprężania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysia
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Wto 13:03, 22 Lut 2011    Temat postu:

Dorzucę jeszcze wycinek z książki p. Cichowskiego, m.in. z wzorem do wyliczania ciśnienia sprężania:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez mysia dnia Wto 13:18, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 16:01, 22 Lut 2011    Temat postu:

Silnik zlozony, odpalony. Nowe gazniki 302 od zawczastiego. Na jeden gar ma tylko male i srednie obroty, a na drugm tylko male. Krece sprawdzam i nic nie pomaga. Tak jakby do jednego gaznika paliwo nie lecialo. Zmieniam na stare brudne, rozklekotane gazniki, nawet dziala. Wiecie co z tymi 302, w ogole powinny dzialac, da sie je jakos ustawic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 16:46, 22 Lut 2011    Temat postu:

Z pewnościa masz chińskie gażniki sprawdz dobże przylgnie tu gdzie się je przykręca
czy nie ciągnie lewego powietrza,ja kupowałem dwie pary nowych i w obu musiałem przetoczyć przylgnie.dlatego dobże jest założyć przekładki z bakielitu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 17:58, 22 Lut 2011    Temat postu:

Wlasnie przylgnie nie sa idealne, ale dalem na silikon, przekladki zalozylem. Jest tak. Jeden gar pracuje dobrze, a drugi na wolnych obrotach ok, ale zero reakcji na podnoszenie przepustnicy. Przytykam dolot do gaznika, cylinder zaczyna reagowac na "dodawanie gazu". Podnioslem iglice na max, silnik pracuje prawie ok, nie jest idealnie ale po kilku minutach w/w cylinder goracy jak cholera, drugi cieplawy. Wiec tak jakby paliwa nie dostawal-tak? Ale cos mi sie wydaje, ze oprocz iglicy,nie mam wiecej mozliwosci regulacji. Dzwonie do sprzedawcy, mowi, zeby przeczyscic gazniki, ale nic to nie pomoglo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 18:00, 22 Lut 2011    Temat postu:

Przelewanie tego gaznika podczas pracy, bez zadnego efektu, wiec podniesienie poziomu paliwa raczej nie pomoze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Wto 19:07, 22 Lut 2011    Temat postu:

To moze zobacz czy masz jednakowe dysze, lub zamien je miejscami. Sprawdz tez zaplon na czuja bo moze tam byc tez bląd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 20:03, 22 Lut 2011    Temat postu:

Może zapomnieli jakiegoś otwora zrobić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 20:13, 22 Lut 2011    Temat postu:

Obadalem ten gaznik, wyglada wporzodku. Jutro zamienie gazniki miejscami, zobaczymy co bedzie, ale cos mi sie wydaje, ze ta sztuka to zlom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:57, 22 Lut 2011    Temat postu:

A jak ustawiales wolne obroty w tym gazniku ?
Przepustnica musi miec skrecona calkowicie regulacje na lince i wykrecona srube regulacji poziomu wolnych.
Po zwolnieniu rollgazu przepustnica powinna uderzyc w dno gaznika.
Dopiero wowczas zapalamy silnik z obrotami i podkrecamy srube podnoszaca przepustnice do poziomu gdzie cylinder normalnie pracuje.
Od tego poziomu ustawiamy wolne regulujac srube mieszanki na wolnych tak zeby cylinder pracowal jak najszybciej i obnizamy przepustnice na srubie regulacyjnej do najnizszych wolnych obrotow.
Potem znowy staramy sie zwiekszyc obroty sruba mieszanki i zmniejszyc je obnizajac przepustnice. Zwykle 2 proby wystarcza.
Potem doregulowujemy regulacje na lince tak aby obie przepustnice ruszaly z miejsca razem ( co jest synchronizacja gaznikow ).
Jak ustawisz wolne na zbyt wysoko umieszczonej przepustnicy to nie bedziesz mial gory obrotow w tym cylindrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin