Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Renowacja mojego skundlonego m72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 27, 28, 29  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Pon 0:00, 11 Lis 2013    Temat postu:

Nie chodziło mi o 15/20 minut żeby pochodził troszke parę razy bo jest to mój pierwszy taki silnik i chciał bym nacieszyć się jego mruczeniem i czy nic nie stuka puka.Bo naprawde włożyłem dużo pracy,czasu nie wspominając o kosztach i najgorszy jest zawód że coś pujdzie nie tak dlatego zawsze się dopytuje was drodzy koledzy co i jak.Ponieważ chciał bym wszystko zrobić jak nalezy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 1:19, 11 Lis 2013    Temat postu:

Nie bardzo rozumiem J35, to jakby silnik pracowal to opilki zebraly by sie w odrzutnikach, a jak byl krecony to w misce olejowej ?
Bardziej wierze ze sie dotarl podczas tego dawania ognia w terenie niz podczas tych 100 godzin krecenia bez obciazenia.

Kewan, no wiec metoda stojakowa w mojej opinii to nie jest dobrze Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 11:13, 11 Lis 2013    Temat postu:

W isuzu na hamowni silniki sa wstepnie docierane ,podlaczone do centralnego katalizatora i to na pelnym kominie az wydechy czerwone:)))).Adam ma racje bo skoro w fabrykach tak robia to jakies krecenie pomoze sie tylko dopasowac poszczegolnym elementom ale nie dotrzec gladzi cylindrów.
Powrót do góry
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pon 14:21, 11 Lis 2013    Temat postu:

Adamie mój silnik nie był odpalany w stojaku wiec nie było potrzeby chłodzenia.Napedzany przez skrzynie silnikiem elektrycznym.Nie miał głowic ani gażników.Na cylindry miał załozone mocne reklamówki aby jakis syf się nie dostał.Troche więcej oleju pojawiało się na lewym garze tam gdzie jest smarowanie pompą.Ten cały syf z tego tarcia układania się współpracujacych czesci o których pisze Dawid spoczęły na magnesach.Gdzie przy normalnym docieraniu ten syf zapewne skończył by w odrzutnikach.A gdzie nastąpiło już solidne dotarcie ? może i wtedy jak dostał w dupe.Moge tylko powiedziec ze z takiego wstępnego kręcenia syfu jest bardzo dużo.I nie pisze tu o odpalonym silniku w stojaku bez chłodzenia!!.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:55, 11 Lis 2013    Temat postu:

J35, ja rozumiem ze zrobiles to inaczej niz planuje nasz kolega lewan.
Ale dalej uwazam ze czesc syfu trafila do odrzutnikow i dobrze, takie jest ich zadanie.
To by sie stalo niezaleznie od tego jaka metode docierania bys wybral.
Jedyna droga by trzymac czyste odrzutniki to dodatkowy pelnoprzeplywowy filtr oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pon 15:13, 11 Lis 2013    Temat postu:

A tak odnośnie syfu to ja od siebie dodam, zaznaczając że to mój pierwszy ruski dolniak, to silnik po 5000 zmieniałem olej i wrzuciłem magnes do miski(jakiś zwykły ferrytowy, mam filtr na wejściu pompy to się tym nie bawiłem od początku) i przy stanie 6000 z ciekawości zwaliłem miskę, a ilość syfu na magnesie mnie przeraziła Shocked

i takie moje pytanie: czy ktoś kiedyś badał tak inne silniki (znaczy się magnes w miskę) i obadać ile tego szlamu po jakim przebiegu jest normą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pon 21:51, 11 Lis 2013    Temat postu:

Michał nie testowałem magnesów w innych silnikach.Ale co roku zdejmuje miske i czyszcze magnesy w mojej Kaśce, na zwykłej misce nie aluminiowej głębszej,i uwierz mi syfu jest prawie nic .Nie wiem ile pociągnie jeszcze piec ale dopóki jest ok nie mam zamiaru rozbierać aby sprawdzić ile syfu mam w odrzutnikach gnoju.Ale wiem że gdyby ten syf trafił do odrzutników gnoju ,co wyłapały magnesy na początku, to byłyby zapełnione w 2/3 !!! jeden wielki "jeż" na magnesach a były 3 szt..Kiedyś w traktorach filtry odśrodkowe były na zewnątrz i się myło kiedy się chciało ,a często przy wymianie oleju ,ale nie było potrzeby rozbierania silnika jak w Kaśce.Więc postanowiłem zebrać troche syfu wcześniej w inny sposób.Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:14, 11 Lis 2013    Temat postu:

Ja mam magnes w korku spustowym. Czyszczę co wymiana olej czyli raz w sezonie. Przebiegi mam obecnie bardzo małe 2-3 tyś.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pon 22:16, 11 Lis 2013    Temat postu:

ja tak się pytam bo może okazać się że ten szlam to jest całkiem norma, a tylko my tu się brandzlujemy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 8:19, 12 Lis 2013    Temat postu:

Michal_ - pewnie tak jest Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Czw 21:14, 21 Lis 2013    Temat postu:

Panowie chodzi o silnik zapalam chodzi na prawy cylinder lewy tak jak by chciał a nie mogl.Gazniki nowe chinole.W prawym cylindzrze swieca czarna a w drugim zalana.Iskra jest ładna, a i ten lewy gaznik ciężko jest przelać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 21:19, 21 Lis 2013    Temat postu:

Zawory,poziom paliwa ,jakie gazniki,wymien swiece ,sparawdz cisnienie sprezania a swiece jak sie nie wypala to beda czarne.
Powrót do góry
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 22:15, 21 Lis 2013    Temat postu:

A ja będę powtarzał: na początku zamień gaźniki miejscami (jak nie masz czym od razu zmierzyć ciśnienia spr) bo to niewiele czasu zajmuje, a pomaga go zaoszczędzić. I takie pytanie: w każdym zakresie obrotów ten prawy nie pali? A i jeszcze jak nową świece zalejesz tak parę razy to możesz jej podziękować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Pią 22:03, 06 Gru 2013    Temat postu:

Panowie czy jest jakas różnica pomiędzy blotnikiem tył m72 pod siedzenie z podwójną sprężyną a pojedyncza bo gdzieś przeczytałem że był zwężany pod podwójną sprezyne.Czy to prawda i czy ciężko taki zdobyc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 7:35, 07 Gru 2013    Temat postu:

lewan24pl napisał:
Panowie czy jest jakas różnica pomiędzy blotnikiem tył m72 pod siedzenie z podwójną sprężyną a pojedyncza bo gdzieś przeczytałem że był zwężany pod podwójną sprezyne.Czy to prawda i czy ciężko taki zdobyc.

Rozwiazałeś poprzedni problem? To napisz.

I tak, były błotniki z przewężeniem. A wcześniej jeszcze inne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 27, 28, 29  Następny
Strona 11 z 29

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin