Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont k-750 ciąg dalszy
Idź do strony 1, 2, 3 ... 27, 28, 29  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Śro 0:08, 27 Lut 2013    Temat postu: remont k-750 ciąg dalszy

A więc postanowiłem się w końcu zabrać z powrotem za moją Kasie po dwumiesięcznej przerwie spowodowanej remontem w domu i częściowym brakiem funduszy. Porozbierałem już chyba wszystko i nie spotkała mnie żadna miła niespodzianka w postaci choć jednej dobrej części Evil or Very Mad
Zacznę od dyfra którego rozebrałem przedwczoraj. Kapa zewnętrza do wyrzucenia. Szpilki mocujące do wachacza powyrywane i w miejsce nich dziury przewiercone na wylot i od wewnętrznej strony strony zapodane śruby m8
[link widoczny dla zalogowanych]
z zewnętrznej strony dekla między płaszczyzną dolegająca do wachacza uszczelka aby nie ciekło dziurami od śrub
[link widoczny dla zalogowanych]
generalnie jak ściągnąłem bez większych problemów kapę z łożyska zabieraka (wpada jak śliwka w kompot) to zabierak od razu bez najmniejszych oporów wyleciał mi z tulei. w zabieraku w wewnętrznej jego części brak tulei dystansowej i uszczelniacza a zamiast tego włożone kawałek dociętej rurki o wymiarach zewnętrznych ośki koła. Zabierak jeszcze na panewkach
[link widoczny dla zalogowanych]
głębokość bieżni panewek 3 mm i do tego strasznie nierówna. wymiar wewnętrzny tulei zabieraka ok 46 mm
Teraz do rzeczy: potrzebuję dobry zabierak i dobrą tuleje współpracującą z łożyskami igiełkowymi (panewek już sie ponoć nie stosuje) oraz tuleje dystansującą co wchodzi wewnątrz zabieraka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 8:11, 27 Lut 2013    Temat postu:

Możesz to wszystko czego potrzebujesz wyszukiwać ( i rozczarowywać sie) na allegro. Będzie opisane jako "stara produkcja", "stary wypust", " wojenna produkcja", " made in CCCP" itd.
Z reguły handlarze z allegro tak opisują żeby te dwie dyszki więcej wyrwać za dnieprowy chłam.

Albo jesteś obcykany- potrafisz odróżnić, masz duzo czasu i walisz w poszukiwaniu prawdziwych starych części na bazar.
Albo kup chińskie zamienniki- szału nie robią jakością ale według mnie sa lepsze niz ukraińska plastelina dostępna na każdym stoisku. To dotyczy części mechaniki( obróbka skrawaniem, cieplna, materiał itd). Bo estetyka chińskich zamienników jest najczęściej denna( chromy, odlewy, spawy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rider41




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Śro 8:47, 27 Lut 2013    Temat postu:

Możesz te elementy kupić współcześnie dorabiane podobno w super jakości (zajrzyj do działu kupię-sprzedam), ale to ciężki grosz kosztuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Śro 9:16, 27 Lut 2013    Temat postu:

no o tych z alledrogo to słyszałem. gdybym miał na wzór jakiś dobry zabierak i tulej to bym sobie dorobił bo mam taką możliwość ( niestety odpłatnie). Chyba że z Was tutaj forumowiczów ktoś zna wymiary jaka musi być zewnętrzna średnica bieżni igiełek na zabieraku i wewnętrzna średnica tulei współpracującej z łożyskiem??? z tego co wiem igiełki mają wymiar 3x15,8.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Śro 23:07, 27 Lut 2013    Temat postu:

ktoś ma rozmiary tej tulei???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 23:10, 27 Lut 2013    Temat postu:

Wicher napisał:
ktoś ma rozmiary tej tulei???

Da sie wyliczyć ze wzoru. Ale szybciej będzie znaleźć w dokumentacji m-72. Takie rysunki techniczne z cyklu jak wystrugać sobie emkę z sosny syberyjskiej.
Jak już sie dowiesz ile to będzie u Ciebie kosztować to daj znać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Czw 0:30, 28 Lut 2013    Temat postu:

trochę szperania i znalazłem
bieżnia igiełek na zabieraku rozmiar normalny 40 mm, rozmiar dopuszczalny 39,9, rozmiar naprawczy 39,5 i zastosować igiełki o średnicy 3,25 mm,
rozmiar tulei normalny 46 mm, dopuszczalny 46,05
po moich wstępnych pomiarach suwmiarką wychodzi na to że tulej i zabierak nadają się jeszcze do użycia. Pomierzę to jeszcze wszystko dokładnie u tokarza i może nie trzeba będzie kupować nowego tylko tego się naprawi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pią 22:04, 01 Mar 2013    Temat postu:

Wątek z zabierakiem i dyfrem już temat mniej więcej opanowany więc pora przejść do przedniego zawieszenia. Porozbierane na części pierwsze:
[link widoczny dla zalogowanych]
szklanki różnej wysokości: [link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem czy ma to jakiś wpływ na pracę zawieszenia ale zamówiłem sobie dwie równe.
No i oczywiście lagi [link widoczny dla zalogowanych]
Pytanie czy jak założę nowe uszczelnienia to na tych lagach da się jeszcze polatać. Wiem że może foto nie najlepsze ale mój telefon ma czasem odchyły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 22:10, 01 Mar 2013    Temat postu:

ja bym tą jedną wymienił, lub przeszlifował alr wtedy trzeba by tulejki dorobić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pią 22:19, 01 Mar 2013    Temat postu:

Szlifnąć nie problem. Tylko wtedy tulejka musiałaby mieć mniejszy wewnętrzny wymiar a zewnętrzny ten sam?? Pytanie też jakie pasowanie tulejki lub inaczej jaki musi być zachowany luz pomiędzy tulejką a lagą?? Co wtedy z uszczelnieniami??? Trzeba też jakieś inne zapodać. A tak w ogóle to ile cm tej lagi pracuje??? dużo pytań ale bo przyznam się szczerze że pierwszy raz takie zawieszenie będę robił. Z passatem nie ma problemu bo wymiana wachacza aluminiowego i jazda naprzód
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 22:33, 01 Mar 2013    Temat postu:

oryginalny uszczelniacz zamknie po skręceniu skrętki dociskowej ok 1,2mm poniżej oryginału, tulejki muszą być dorobione na nowy wymiar, golenie też można przeszlifować ale najpierw zmierz. opłaca się to przy M72 i innych starszych najpierw sprawdź ile kosztuja nowe lagi ja ostatnio płaciłem 190zł za komplet z tulejami, golenie nie wymagały szlifu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pią 22:41, 01 Mar 2013    Temat postu:

Golenie po wymyciu nie widziałem żeby miały jakieś wżery. Poza tym nie wiem jaki ma być tam wymiar i samo zmierzenie za wiele mi nie powie. kto takie lagi sprzedaje??? bo na alledrogo nie widziałem. Znalazłem kiedyś stronkę kolegi Romana z forum ale kurde nie mogę jej teraz poszukać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 22:46, 01 Mar 2013    Temat postu:

strona Romana była w jego powitalni, lagi brałem na bajzlu. po niedzieli poszukamy może coś się znajdzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pią 23:05, 01 Mar 2013    Temat postu:

No ok. I tak mam czas bo golenie są u chromowania, chorągiewki u piaskowania i malowania także na spokojnie sobie wszystko skompletuje i będę dopiero składał chociaż nie wiem czy nie zapomne gdzie co było haha bo z tym składaniem bywa u mnie różnie. rozbieranie idzie mi za to że hej hehe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pią 23:33, 01 Mar 2013    Temat postu:

Teraz zawieszenie tył. Również porozbierane: [link widoczny dla zalogowanych]
Ani jeden ani drugi amortyzator nie trzymał. Przy pierwszym sprężynę udało się ściągnąć metodą siła razy ramię ale do drugiego musiałem już zrobić ściągacz bo bicepsy spuchły haha. Generalnie chcę przerobić i wstawić od malucha. Tylko pytanie jaki trzpień jest przy maluchowskim bo u mnie główka jest na gwint M12. Sprężyny będę musiał prawdopodobnie zapodać nowe bo mają różna wysokość: [link widoczny dla zalogowanych]
chyba że nie będzie to miało znaczącego wpływu na jazdę to zostawię te same. Boję się o to że motor będzie krzywo tyłem trochę patrzył jeśli będą nierówne sprężyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 27, 28, 29  Następny
Strona 1 z 29

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin