Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont K-750
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 24, 25, 26  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Sob 18:16, 23 Lut 2013    Temat postu:

Zastanawiam się nad cewką Zelmot 4240. Jak to z nią w praktyce jest? Że są dwa rodzaje - wymagające kabla oporowego lub nie wymagające, wiem. Jak je odróżnić - nie wiem.
Instalację mam 6v. Dajecie jakieś oporniki do tego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Sob 19:17, 23 Lut 2013    Temat postu:

Ja mam12v na altku ,taką cewke i żadnych oporników nie stosuje, zamiata tak jak powinien ,i na drodze z tego powodu nigdy nie stałem.I dodam jeszcze że mam świeczki z lat 80-tych Cep Cepa Cepem Pogania, i zwykłe przewody wys. napięcia miedziane ,nie weglowe.

Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Sob 19:18, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Sob 20:55, 23 Lut 2013    Temat postu:

Po pierwsze-cewka wyagajaca opornika ma mniejsza rezystancje uzwojenia pierwotnego, o ile pamietam ok 1,4 ohma a taka bez opornika ok 3 ohmow. Jesli cewka wymaga opornika to powinna go dostac, inaczej bedzie sie grzala i w koncu moze sie kiedys usmazyc. Chociaz nikt nie wie jak dlugo da sie jezdzic bez-moze i pare lat. W kazdym razie ja jak zakladalem kiedys taka cewke do Harleya Ironheada to dalem oryginalny maluchowski przewod oporowy i bylo tak jak byc powinno.
Druga sprawa-jak sobie wyobrazasz jezdzenie na 6-v instalacji i cewce 12v?

Wlasnie sprawdzilem-Zelmot 4240 WYMAGA przewodu oporowego

Sprawdzilem jeszcze glebiej-ta cewka bez przewodu oporowego moze dzialac przy 6-7 voltach wiec jednak mozesz jezdzic na "szostce"Wink Z przewodem oporowym dziala przy 12-14v


Ostatnio zmieniony przez cyborg dnia Sob 21:00, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Sob 21:49, 23 Lut 2013    Temat postu:

Cewka od malucha śmiga na 6 i 12v.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Sob 22:00, 23 Lut 2013    Temat postu:

Balu, cewek od malucha jest co najmniej 8 rodzajow.. Nawet jak jakas 12-voltowa dziala to nie znaczy ze iskra jest taka jak byc powinna.. Ale kazdy rzezbi jak chce..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Sob 22:48, 23 Lut 2013    Temat postu:

Potomek poleca do 6V własnie tą cewkę do zapłonu elektronicznego. Wówczas nie stosuje się już żądnych dodatkowych oporów.
Cytuję za Tomkiem:
Zelmot produkował cewki 4240 w trzech wersjach tj. wersja 1 posiadała
oporność około 3 Ohm i była przeznaczona do bezpośredniego włączania do
instalacji 12V. Wersje 2 i 3 posiadały oporność około 1,5 Ohm i były
przewidziane dla instalacji 12V, ale wymagały przewodu opornościowego (tak
jak i BIAZET CZ-101). Przewód ten był omijany tylko w momencie włączania
rozrusznika co ułatwiało uruchomienie silnika w czasie np. mrozów (spadek
napięcia na akumulatorze, gęsty olej itd..) W ten sposób rzesza posiadaczy
motocykli z instalacją 6V zyskała cewki dwuiskrowe (oczywiście należy je
stosować bez przewodów opornościowych). Numer ten jest nabity na aluminiowej
obudowie po serii zer. Najczęściej cewki te mają żółtą naklejkę o
konieczności stosowania przewodu opornościowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 9:05, 24 Lut 2013    Temat postu:

Przy braku opornika w opcji gdzie jest wymagany nie tyle wystąpi problem z samą cewką co z stykami przerywacza. Zostaną wypalone w ciągu kilkuset km. Łuk między stykami ciągnie się podobnie jak przy braku kondensatora. Przy zasilaniu 6V działa poprawnie bez opornika. Tyle że bierze 2x tyle prądu co zwykła cewka.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Nie 13:34, 24 Lut 2013    Temat postu:

Czyli wniosek taki, że cewka z opornością 1,5 na 6v działać będzie. Co do prądu, planuje na tyły włożyć diody celem zmniejszenia jego poboru na tyle, na ile to możliwe. Spróbuję dać cewkę 4240 i zobaczę jak to będzie funkcjonowało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Nie 15:09, 24 Lut 2013    Temat postu:

Cewka maluchowa, butelkowa pada przy napięciu 3.7V. Powyżej tego będzie działać normalnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 19:26, 24 Lut 2013    Temat postu:

ja zaopatrzyłem się w zestaw od Potomka. Zakupiłem u niego elektronicznego zapłona i cewke biazet cz101 i rezystorem opornościowym który wpina sie miedzy cewke i akumulator
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Nie 21:08, 24 Lut 2013    Temat postu:

Idea elektronicznego zapłonu mi się podoba, ale to na sam koniec odłożę.

Czy takie miski olejowe gdzieś idzie dostać?:

[link widoczny dla zalogowanych]

A jak nie taka, to jaka? Ta głęboka powszechnie dostępna jest dziwnie głęboka, średnio mi się podoba. I czy aż tyle oleju jest tam potrzebne? Zachęca tylko powierzchnia, która może być chłodzona. Jest jeszcze aluminiowa ożebrowana, jak ta:

[link widoczny dla zalogowanych]

I bardziej mi się widzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 21:24, 24 Lut 2013    Temat postu:

CEWKI ZAPŁONOWE
Przez wiele lat produkcji "malucha" stosowano w nim kilkanaście typów cewek zapłonowych. Cewki zapłonowe z którymi się spotykałem to:
ZELMOT typ 4220.0.000.2 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
ZELMOT typ 4220.8.000.4 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
ZELMOT typ 4220.8.000.5 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
ZELMOT typ BE 200 B o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,10-3,40ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
MARELLI typ BE 200 B o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,10-3,40ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 5670-6930ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
MARTINETTI typ G 52 S o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,00-3,30ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6500-8000ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
ZELMOT typ 4220.8.000.6 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
ZELMOT typ 4231.0.000.6 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,20-1,40ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 5000-9000ohmów (z zamontowanym rezystorem dodatkowym o wartości 1,7ohma)
ZELMOT typ 4240.0.000.1 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 9775-13800ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych bez przewodu oporowego)
ZELMOT typ 4240.0.000.2 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,44-1,60ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 9775-13800ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
ZELMOT typ 4240.0.000.3 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,52ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
BIAZET typ 101 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,47-1,57ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 7000 -12000ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)

Miernik ustawiasz na ohmy i dotykasz do siebie dwa przewody i zapamietujesz opornosc.Nastepnie dotykasz dwa przewody od mierika do koncowek cewki(1oraz b+) i pokazuje Ci sie oprosc od ktorej odejmujesz wczesniejszy pomiar i masz odpowiedz o jakiej opornosci jest cewka:)))
Powrót do góry
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 22:02, 24 Lut 2013    Temat postu:

Te miski z linka do aukcji sa jakieś dziwne. Fabryczne znam z korkiem do dołu- czy to średnia czy głęboka. A ta sądząc po jakości odlewu to jakaś rzemieślnicza. I nie byłoby w tym nic złego- w czasach gdy misek nie było znajomy odlewnik wykonał mi ma podstawie wzoru partię średnich alu misek. Ale zastanawia mnie jak w tej linkowanej od Ciebie będzie z dostępem do korka spustu gnoju.

Tu zdjęcie z całkiem głęboką. Jak widać prześwit nadal jest- nie ma sie co bać jak w emce. Za to utrudniona jest sprawa wsadzania z tym klockiem silnika do ramy.

Z tymi cewkami to zestawianie Dawida powinno byc podklejone przy regulaminie. Chyba z siódmy raz jest umieszczane na forum.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 22:11, 24 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Nie 22:17, 24 Lut 2013    Temat postu:

Chyba byłby dostęp, nic tam raczej bardzo nie wadzi, a i wycięcie wydaje się konkretne, żeby klucz obrócić. Choć nie mam przy sobie ramy, żeby to potwierdzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Nie 22:20, 24 Lut 2013    Temat postu:

Ok, dzięki za fotę. Nie mam zamiaru przemierzać tym bagien, raczej utwardzone powierzchnie. A z wkładaniem w ramę to fakt, że może być zgrzyt ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 24, 25, 26  Następny
Strona 6 z 26

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin