Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prądnica czy alternator?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Czw 23:02, 28 Sie 2014    Temat postu: Prądnica czy alternator?

Wiem, że było już na forum wałkowane, ale tym razem może na zasadzie porównania - co lepsze?
Ja jeżdżę M 72 z instalacją na oryginale 6V + na masie i 5Ah ako ŻELOWE schowane w ładnej pseudo-ebonitowej puszce:) Regulator mam oryginalny RR31A.

Jednak i tego małego akumulatorka nie doładowuje...

Co więc lepiej wybrać na poprawę prądów:

1) [link widoczny dla zalogowanych]

2) [link widoczny dla zalogowanych]

3) [link widoczny dla zalogowanych]

Motor mam dla siebie, nie "na handel", choć daleko się nim nie wypuszczam - raczej "wokół komina w zakresie do 50km, ale wolę mieć wszystko sprawne.


Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Czw 23:03, 28 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 23:42, 28 Sie 2014    Temat postu:

Hej
Ja mam prądnicę 45W
zapłon elektroniczny ukraiński i regiel czeski elektroniczny.
Na głównych drogach używam świateł mijania, a na bocznych postojowych, bez świateł wcale.
Mam automatyczną ładowarkę 6/12v.
Po jezdzie (ok 100km) nie ładuje wcale, bo akku full.
2 Tygodnie postoju, nie robi wrażenia na akumulatorze.
Regulator z cyklo nie sprawdził się wcale.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Pią 0:14, 29 Sie 2014    Temat postu:

A jakiej pojemności masz akumulator, bo emka powinna mieć 7Ah wg katalogu części, dlatego wziąłem mniejszy -5Ah, żeby prądnica nie miała problemu go doładować - ale widać to nie starcza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Pią 8:12, 29 Sie 2014    Temat postu:

Odpowiem moze przewrotnie....
12v nie ma w ogóle porównania do 6v , w ogóle inne swiatła, Ja mam u Siebie akurat dniepra , wiec alternator 12v , i włozony mam wkład lampy od Zuka na zarówke H4 , wiec chyba wiesz jakie to daje swiatło....6v to przy tym kaganek....
Teraz druga kwestia: Alternator nie ma w ogóle porównania do pradnicy , zakładasz raz i nie wracasz do tematu , a w pradnicy jednak co jakisz czas masz temat komutatora , szczotek , ładowania tylko na wysokich obrotach...itp itd....
Czyli mamy dwie wersje:dynamo jacka i i alternator od Bandita....
Nie mam opini co do dynama Jacka , niewiem jaka jest tego cena , ale jesli by było wszytko ok to bym wybrał , zawsze to wyglada jak orginał....zreszta widziałem cos takiego u chłopaków ze szczecina na przełomie lat 80/90...kosztowalo to wtedy 65DM....
Jest jeszcze jedna wersja za która paru ludzi mnie na tym forum zabije:
Alternator od dniepra do dolniaka...to jest rozwiazanie dla tych którzy maja spaskudzone kartery pod pradnice od malucha....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 9:45, 29 Sie 2014    Temat postu:

Alternator od Dniepra w dolniaku trudno uszczelnić i dalej słaby. Przerabianie na 9-cio diodowy zdobywanie reglera do tego ..., nieustanna walka z rusą materią. Jak zakładać to od Japoni.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Pią 11:01, 29 Sie 2014    Temat postu:

regler od poloneza...to chyba jeszcze nie problem....ale to jest rozwiazanie chyba tylko i jedynie w przypadku juz spaskudzonego karteru pod pradnice malucha...

Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Pią 11:02, 29 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 18:13, 29 Sie 2014    Temat postu:

Mam od alternator Urala w dolniaku(przerobiony 9-o diodowy). Trochę roboty z tym było. Gdybym robił teraz poszedłbym w japoński. Ale że to było pewnie ponad 10 lat temu to takiego wyboru nie było. Prądu starcza, , ładowanie, światła super. Jeśli sie ma jeździć dużo to 12V obowiązkowa.

Dodatkowym wytłumaczeniem jest to, ze w ostatnich dolnych silnikach fabryka w Kijowie instalowała te alternatory, a w ramach usługi przerabiali dla klientów indywidualnych. Tak, ze nie oddala to jakoś bardzo od oryginału- no oddala ale nie aż tak jak przeszczep z japonki Rolling Eyes

Ale, ale, zapomniałbym, a wypadałoby w gwoli uczciwości napomknąć, ze altek był kupiony NOWY i regenerowany na przestrzeni kilku tysięcy km 3 ( słowie TRZY ) razy, zanim zaczął pracować tak jak powinien. ( ostatnia naprawa u Błażeja )

W poprzednim rusku ( K750W)miałem prądnice od malca ( 126p) i dupy nie urywało ale robiło. W sensie, że wystarczało, bez fajerwerków.

Z szóstką (6V) zawsze były jakieś przeboje. Albo coś sie pierdoliło, albo trzeba było doładowywać, a to znów ludzie mi zwracali uwagę żebym włączył drogowe Twisted Evil . Z tym, ze teraz pewnie sa inne żarówki, diody , elektroniczne zapłony i regulatory to może można coś jeszcze powalczyć.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 20:24, 29 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pią 20:42, 29 Sie 2014    Temat postu:

Ja się wypowiem w ten sposób, mam prądnicę od malucha w emce, zrobiłem tylko 1700km na niej i padł mi regulator (pewnie przez myjkę ciśnieniową) aku 22Ah i nie miałem problemu z tym. Ale po tym jak padł mi regulator zamówiłem sobie alternator dostosowany do dolniaka tak jak ten za 700zł tylko za 350-400zł. Przerobię na alternator by mieć problem ładowania z głowy. W 6V to się wogóle nie pchałem, wolę jeździć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Sob 0:10, 30 Sie 2014    Temat postu:

A jak komuś na kasie zależy to da się z cenę zakupu plus 5dych za roboty tokarza tico samemu upchać do dolniaka ( i to bez jakiej nieodwracalnej ingerencji) a estetyka to kwestia własnej sumienności...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rychu




Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łowicz

PostWysłany: Sob 13:52, 30 Sie 2014    Temat postu:

Ja w zeszłym roku założyłem do k750 alternator 12v japoński,zakupiony w Łodzi na bazarze od koleżki który je dostosowuje do rusków.Moim zdaniem to był najlepszy zakup jaki zrobiłem.wyjazd na wczasy w nocy z racji,że światła w końcu świecą jak w cywilizowanym pojezdzie;)zamiast cały dzień w korkach i upale.koszt 700zł,ale było warto polecam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 11:30, 31 Sie 2014    Temat postu:

JA zamiatam na prądnicy 126p od wielu tysiecy ale nie jest to rzecz bezawaryjna bo jak nie jest wirnik wzmocniony to wyrywa kable czasami z lamelek komutatora.Ogolnie alternator mega dobra rzecz ale jak jest naped rozwiazany tak jak w bandicie Smile)) czyli zebatka na sprzegle elastycznym i tak samo sobie to wlasnie zrobie bo wirnik i lozyska wtedy mniej beda cierpialy.

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 6:47, 02 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:59, 31 Sie 2014    Temat postu:

Łożyska cierpią bo są krzywe koła zębate. Jak się uda zdobyć/wykonać proste to sprzęgło elastyczne nie jest konieczne. Ja go wyrzuciłem, przedłużyłem wałek i podparłem dodatkowym łożyskiem. W prawdzie z powodu niechęci do rzeźbienia bloku, niem niej jednak dodatkowe łożysko oszczędza te w samym alternatorze.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:51, 01 Wrz 2014    Temat postu:

Dynamo Jacka tpo najlepsza alternatywa do motocykla do jazdy bo zapominasz o pradach ( 3 fazowy altek daje wystarczajaco nawet na wolnych ) i wyglada jak oryginal.
Jedyny minus - cena.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 6:09, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Prince napisał:
Dodatkowym wytłumaczeniem jest to, ze w ostatnich dolnych silnikach fabryka w Kijowie instalowała te alternatory, a w ramach usługi przerabiali dla klientów indywidualnych.

Masz jakieś foty? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 7:27, 02 Wrz 2014    Temat postu:

brzytwa napisał:
Prince napisał:
Dodatkowym wytłumaczeniem jest to, ze w ostatnich dolnych silnikach fabryka w Kijowie instalowała te alternatory, a w ramach usługi przerabiali dla klientów indywidualnych.

Masz jakieś foty? Smile


No co Ty. Sprzed 15 lat jedyne zdjęcia jakie miałem to te na które załapałem sie klasowe w szkole Laughing . Ale jest jeszcze szansa, ze Witek Kokot( soviet-moto) ma taki blok. Jeden z tych silników miał przez jakiś czas w swoim motocyklu. Później zatarł i wyjął. Jeśli nikt nie kupił to jest. Było to wykonane dokładnie tak jak podaje fabryczna instrukcja. Początkowo moją przejściówkę wykonywałem według wzoru ściągniętego z wtedy jeszcze nowego silnika, zanim go wsadził w motocykl.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin