Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prądnica czy alternator?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Nie 22:38, 19 Paź 2014    Temat postu:

Oczywiście jot. Ja to się wypowiadać chciałem w tonie że dla porównania właśnie z tym co mamy na rynku i jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk (i w moim przypadku kawałka zbędnej prądnicy bo o tym zapomniałem, a kosztuje) to można, a te ceny za dwa kawałki wytoczonego żelaza to są moim zdaniem lekko wygórowane. i powiem Ci ze nie jesteś pierwszy co mi produkcje proponował ale jestem kawalerem, zarabiam ok, lubię wódkę pić w knajpach, nie narzekam to i jakoś się nie pale do takiego dorabiania...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Pon 0:37, 20 Paź 2014    Temat postu:

Jakiś czas temu z ciekawości włączyłem autocada i zacząłem coś próbować. Zmotywowany patentem Michała z altkiem od Tico. Stanęło na tym, że zamiast dorabiać przejściówkę taką, jak w tych dostępnych za 700zł, można spróbować zmienić przednią część obudowy alternatora. Jeśli udałoby się taką dorobić, jesteśmy koło 1 cm w przód, jeśli chodzi o długość - mieściłoby się na styk z filtrem. Chodzi o coś takiego:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Temat ucichł, bo zaczęło mi brakować czasu. Koszt wykonania jednej sztuki takiej obudowy to 300-400zł. Dziesięciu sztuk - może 150zł. Dojdzie do tego przedłużka i przednia pokrywa ze starej prądnicy lub tez dorobienie tych elementów. Przy produkcji iluś tam sztuk, koszt mógłby się zamknąć w 400-500zł, wliczając w to cenę regenerowanego alternatora od Tico.

Moje wątpliwości:
- nie zająłem się jeszcze kwestią przeniesienia napędu z koła zębatego - założyłem póki co istnienie prostej przedłużki nakręcanej na wałek, ale wydaje się to ryzykowne, przydałoby się jakieś sprzęgiełko,
- nie wiem czy alternator od Suzuki, czy czegoś innego jest mniejszy niż ten od Tico - poświęcając czas i pieniądze warto byłoby dopasować coś takiego do możliwie najmniejszego alternatora.

Gdyby ktoś chciał i miał gdzie coś takiego na próbę wykonać, można do tematu wrócić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pon 6:28, 20 Paź 2014    Temat postu:

Mini koparka jcb 8016 ma bardzo mały. Najmniejszy z jakim się spotkałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 14:16, 09 Lis 2014    Temat postu:

to Michał zapodaj chociaż jakieś foty i wymiary przejściówki swojego patentu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Nie 15:45, 09 Lis 2014    Temat postu:

Oj, ale będziesz musiał Wichrze poczekać do końca listopada jak wrócę na wieś, foty mam na kompie w domu, a te co kiedyś wrzucałem to imageshack usunął Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 17:29, 09 Lis 2014    Temat postu:

ok. trzymam Cię za słowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pon 19:57, 01 Gru 2014    Temat postu:

Dorobiona przedłużka wirnika wg (trzeba było się nagimnastykować z linijką i ekierką)
[link widoczny dla zalogowanych]
W płaskowniku (16mm) do którego przykręcany jest altek mam wyfrezowane gniazdo na drugie łożysko, wymiar X zależy jakie da się owe łożysko. I gwint M14 na wirniku mam przedłużony tak aby nakręcona przedłużka "siadała" na łożysku alternatora.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Długość odciętej części prądnicy to 55mm.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Niestety nie posiadam fotek od środka. Całość przejechała ponad 10tys, przy 7 był przegląd i nie stwierdzono zużyć czegokolwiek. Żaden drogocenny blok nie ucierpiał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pon 20:57, 01 Gru 2014    Temat postu:

super Michał o to mi chodziło. Mam jakąś baze z czego można zerżnąć bo jak mam zapłacić 700 zł za gotowca z allegro to trochę mi żal. Dzięki że dotrzymałeś słowa i nie jeden napewno z tego patentu skorzysta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin