Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Powłoki lakiernicze i nie tylko
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sasza




Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wąbrzeźno

PostWysłany: Nie 14:58, 25 Paź 2009    Temat postu:

po piaskowaniu nie ma rdzy
zdarza sie ze po piaskowaniu mocno skorodowanych el. ,metal nie jest czystego koloru lecz ma inny odcien.i tam nalot wychodzi najszybciej.ale najczesciej przy elementach grubosciennych moturów to nie dotyczy:)
Ogólnie wystarczy wigoc z powietrza podotykac palcami i rdzawy nalot wychodzi po 2-3 dni
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:03, 25 Paź 2009    Temat postu:

No dobra to jak z tą farbą , bo chyba nikt po piaskowaniu nie będzie zesonował blachy na deszcz żeby złapała nalot rdzy ?

Czy może sie koledze pomyliło zastosowanie tej farby do czegoś innego , może do niepiaskowanych upowierzchni lekko skorodowanych oldtimerów Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 15:03, 25 Paź 2009    Temat postu:

Piaskowanie zbiornika paliwa od środka jest kłopotliwe. Można zamocować do betoniarki i wraz ze żwirkiem w środku mieszać przez godzinę ale i tak nigdy nie wiadomo czy wszystko się oczyściło. Trzeba zmieniać kierunek obrotów i położenie zbiornika względem osi obrotu, bo inaczej wypiaskuje tylko w jednym miejscu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:10, 25 Paź 2009    Temat postu:

GABE napisał:
Piaskowanie zbiornika paliwa od środka jest kłopotliwe. Można zamocować do betoniarki i wraz ze żwirkiem w środku mieszać przez godzinę ale i tak nigdy nie wiadomo czy wszystko się oczyściło. Trzeba zmieniać kierunek obrotów i położenie zbiornika względem osi obrotu, bo inaczej wypiaskuje tylko w jednym miejscu.


To jest dobre Very Happy

A tak serio to czy nie ma w sprzedaży specjalnych środków do impegnacji wewnątrz zbiorników paliw ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sasza




Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wąbrzeźno

PostWysłany: Nie 15:11, 25 Paź 2009    Temat postu:

ale nikt nie mowil ze elementy po piaskowaniu musza byc zardzewiale zeby uzyc tych lakierow.
poprostu piaskujesz malujesz reaktywnym i masz pewnosc ze nawet jak cos gdzies zaczelo sie dziac to zostalo zatrzymane.na reaktywny akrylowy podklad i reszta juz wiadomo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:31, 25 Paź 2009    Temat postu:

Znalazłem ciekawy artykuł na temat ochrony antykorozyjnej i stosowaniu różnych podkładów .

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrowienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sasza




Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wąbrzeźno

PostWysłany: Nie 15:41, 25 Paź 2009    Temat postu:

wlasnie to chcialem powiedziec:)

a teraz WIELKA PROSBA
jestem na etapie doboru lakieru na moj sprzet
prosze o jakies info jesli chodzi numeracje ral kolorow khaki z armi zsrr
najlepiej z przykladowymi zdjeciami


Ostatnio zmieniony przez sasza dnia Nie 15:43, 25 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:59, 25 Paź 2009    Temat postu:

blady606 napisał:

A tak serio to czy nie ma w sprzedaży specjalnych środków do impegnacji wewnątrz zbiorników paliw ?


Są np.: bardzo reklamowany Tapox f-my Fertan.
Ludzie to stosują i chwalą, ale odnośnie samej firmy głośno było, że mają rewelacyjne środki antykorozyjne tyle, że ostatnio miałem w ręku niemiecką gazetę o weteranach i tam zrobili test środków zabezpieczających od wewnątrz podłużnice samochodowe. Niestety Fertan wypadł marnie, Niemcy sami napisali, że powtarzali testy bo nie pasowało im to do powszechnej opini. To jest przykład siły reklamy, jeszcze gorzej wypadł Brunox, który też popularny jest w naszym kraju.


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Pon 6:47, 26 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 20:29, 25 Paź 2009    Temat postu:

Najlepszy byłby zbiornik z nierdzewki lub aluminium. Tylko jak to wyklepać a potem zespawać?
Cały czas jestem w trakcie prób ze zbiornikiem z żywicy poliestrowej. Jeszce nie skończyłem odlewu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 7:59, 26 Paź 2009    Temat postu:

GABE napisał:
Najlepszy byłby zbiornik z nierdzewki lub aluminium. Tylko jak to wyklepać a potem zespawać?
Cały czas jestem w trakcie prób ze zbiornikiem z żywicy poliestrowej. Jeszce nie skończyłem odlewu.

GABE- jestem ciekaw tego rozwiązania. Co do nierdzewki - nie ma problemu. Pospawam. Tylko znajdz kogoś kto to wyklepie.
Z aluminium chyba jeszcze gorzej. Na pewno ktoś to już robił. Oldtimergarage ze szczecina posiada w swojej ofercie części baków do zespawania. Niestety ze zwykłej blachy. Ale jak sie wytropi twórce to może dałoby się dogadać w sprawie materiałów. Na pewno będzie to droższe rozwiązanie ale było by świetne.

Co do piaskowania to właściwie po kilku godzinach stal potrafi nabrać nalotu przy niekorzystnych warunkach. W praktyce wygląda to tak, że oddajemy swoje dzindziboły do piaskowania. Tam potrafi to leżeć już swoje, zanim ktoś sie zlituje i zadzwoni żeby odebrać. Następnie trzeba poprawić spawy ( do czego trzeba przestać trzymać sie za głowę Wink ) Mija kolejnych kilka chwil zanim mamy czas by ją pomalować i dlatego warto polecać epoksydy.

sasza- specjalnie dla Ciebie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 8:01, 26 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 8:08, 26 Paź 2009    Temat postu:

Po spawaniu nierdzewki będzie i tak łapać rdza przy spawach. Jest chyba jakaś nierdzewka do wykorzystania w mleczarstwie która nie rdzewieje po spawaniu, ale bardzo droga.
Z aluminium klepali kiedyś ręcznie na drewnianych kopytach karoserie do samochodów, ale takich starych fachowców już nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 8:13, 26 Paź 2009    Temat postu:

Mysle ze sprawa spawów jest do przeskoczenia Wink
Ale z alu to tylko tyle, że jeden znajomy co miał Land rowery z albuminową karoserią miał problemy po stłuczkach. Mówił ze taniej (co nie znaczy ze tanio) jest sprowadzić nową blacharkę niz klepać starą( blacharke Wink )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 10:21, 26 Paź 2009    Temat postu:

Nierdzewka jest dużo twardsza i wydaje się, że aluminium jest bardziej ciągliwe i łatwiejsze w obróbce. Pytałem o cenę arkusza blachy 1000x2000 grubości 1,0 mm nierdzewka to jakieś 240 PLN a aluminiowa 140 PLN - o ile dobrze pamiętam. Nie wiem tylko jakiej jakości są te blachy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:42, 26 Paź 2009    Temat postu:

Jest taki gościu w Inowrocławiu, który ma dość duże pojęcie odnośnie budowania motocykli i samochodów z aluminium , jak również co nieco z konstrukcji stali nierdzewnej .

Nazywa się Robert Hamerliński . poniżej link.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak trzeba to odkopie numer telefonu .

Pozdrowienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 13:59, 26 Paź 2009    Temat postu:

Piękna robota.
Ciekaw jestem ile zaśpiewają za zrobienie zbiornika z aluminium?

blady606 - jak możesz to znajdź ten numer
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 3 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin