Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poprawa układu smarowania silnika Dniepr
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:58, 10 Gru 2014    Temat postu:

Do znalezienia jest opis wraz ze zdjęciami dorobienia filtra oleju bez wymiany obudowy. Trzeba tylko trochę pospawać i przerobić kanały w silniku.

Trzeba się pobujać trochę po sieci np z hasłami
- доработка маслофильтра на днепр
- улучшение маслoсистему на Днепре
- автомобильный масляный фильтр на Днепре i podobnymi.
Poczytać, pooglądać zdjęcia i poczytać, pooglądać filmiki i znaleźć odnośniki do stron...
I tak na szybko:
https://www.youtube.com/watch?v=jsHn-fJ3xGw
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dalej już szukajcie sami, a co Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 22:18, 10 Gru 2014    Temat postu:

balu napisał:
We wszystkich r75 i ks750 chłopaki stosują takie filtry i jeżdżą bezawaryjnie. Od nich właśnie wziął się patent tego filtra. Wiadomo lepiej jak filtr jest za pompą dla tego mówię że trzeba też manometr bo jak ciśnienie spada to znak że filtr się zapycha. .

R75 to chyba ma wał na rolkach? Bo KS750 to już różnie, ale i tak nie jest taki sam system, jak w Dnieprze. W mądrych książkach o konstruowaniu silników piszą, żeby na ssaniu dawać siatkę max 200 oczek/cm2, bo inaczej sprawność pompy znacząco spada, a właściwy filtr dać na tłoczeniu.
Jak się kończy nawet chwilowy zanik ciśnienia oleju to chyba każdy wie. Mi na przykład urwał się korbowód. W twoim rozwiązaniu, jak sobie będziesz pomykał 1000km od domu i zaświeci się kontrolka, to na poboczu będziesz ściągał miskę, żeby wymienić filtr?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 22:36, 10 Gru 2014    Temat postu:

brzytwa napisał:
W twoim rozwiązaniu, jak sobie będziesz pomykał 1000km od domu i zaświeci się kontrolka, to na poboczu będziesz ściągał miskę, żeby wymienić filtr?
A co? Źle? zrobi sobie przy okazji i panewki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Śro 22:38, 10 Gru 2014    Temat postu:

Kaz miał to jako pierwszy i pierwszy filtr zmieniał po 7 tysiącach jak przeglądał silnik. Chłopaki mają też samoróbki na zewnętrzny i śmigają. Na smarcie znam osoby co rocznie 10 tysi zrobili. A panewki jak nowe. Tak bmw ma na rolkach ale olej nie tylko rolki smaruje. Nie chce się klucić ani nic udowadniać. Podałem sprawdzony sposób na czysty olej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 0:41, 11 Gru 2014    Temat postu:

Ja mam też na wejściu w dolniaku, max duży, ale smarowanie tu jest jak w 75tkach czy cymbałach bez różnicy, czy panewki, czy rolki przy tej metodzie. Dniepr ma panewki smarowane pod ciśnieniem co chyba każdy wie, lecz argument bala o praktyce zastosowania tego rozwiązania mnie bardziej przekonuje (tym bardziej że ludzie montują sobie manometry za pompą).

A odnośnie sprawności pompy to filtr jest chyba takim "rezystorem" w układzie. Czy przed czy za będzie obniżał o jakiś % wydajność tak czy siak,czy się mylę?

btw1: ta korba to Ci Brzytwa walnęła dlatego że miałeś filtr i przerwało smarowanie czy inny feler, bo ja kiedyś jechałem wieczorem rowerem, spadł mi łańcuch i nie miałem świateł włączonych, a tak to kto wie...
btw2: kiedyś zanurzałem filtr do naczynia z lubro aby zobaczyć jak szybko się napełnia to robił to natychmiastowo.
btw3: w książkach (nie wiem czy mądrych) o podkręcaniu silników już dawno pisali o tym aby regulować zawory na gorącym silniku, a niektórzy dalej pytają dlaczego...


Ostatnio zmieniony przez Michal_ dnia Czw 0:42, 11 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 9:59, 11 Gru 2014    Temat postu:

Nie miałem filtra, korbowód się przegrzał na stopie wskutek braku albo też spadku ciśnienia oleju i zwyczajnie stopa uległa rozerwaniu. Każdy robi, jak chce, ja na przykład nie mam czasu na grzebanie w misce, wolę zrobić raz i porządnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Czw 10:08, 11 Gru 2014    Temat postu:

Za 1600 zł. I tak wiele rzeczy trzeba poprawić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brader 8888




Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice tomaszowa lub.

PostWysłany: Czw 19:52, 11 Gru 2014    Temat postu:

Chyba zrobię tak jak pisze "balu" bo to najtańszy sposób tylko nie da się tego zamontować w normalnej misce bo ja śmigam sobie dużo po terenie a na ta głęboką aluminiowa wystającą z poza ramy miskę to trzeba już raczej uważać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Czw 20:51, 11 Gru 2014    Temat postu:

Trochę już wystaje. Właśnie do tego trzeba głeboką miskę dnieprową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brader 8888




Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice tomaszowa lub.

PostWysłany: Sob 17:05, 13 Gru 2014    Temat postu:

taki manometr będzie dobry tylko do 6 bar do mojego silnika?
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:44, 13 Gru 2014    Temat postu:

Za duza skala, przeciez cisnienie w twoim ukladzie na pewno nie przekroczy 100 psi nawet na zimno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Sob 20:57, 13 Gru 2014    Temat postu:

Mam taki do 10 albo do 6 mar idealny do dniepraśrednica 50mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 9:12, 14 Gru 2014    Temat postu:

A gdzie będzie zamontowany? Jak to ma niby wyglądać? Bo kiedyś kupowało się elektryczny czujnik od Stara 660 razem z zegarem, który montowało się w panelu razem z prędkościomierzem i lampkami kontrolnymi - nie trzeba było schylać się między kosz a silnik, żeby sprawdzić ciśnienie. No chyba, że będzie to zamontowane na wężyku ciśnieniowym Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brader 8888




Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice tomaszowa lub.

PostWysłany: Nie 10:04, 14 Gru 2014    Temat postu:

U mnie będzie zamontowany właśnie przy silniku. Od czasu do czasu można sie schylić i zerknąć na niego, nie chce nic czepiać przy kierownicy bo moim zdaniem to będzie nie estetycznie wyglądać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 14:54, 14 Gru 2014    Temat postu:

Zawsze można zestaw lusterek zmontować, taki peryskop Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin