Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M-72 różnice modeli IMZ pomiędzy KMZ
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIAŁYSTOK

PostWysłany: Wto 16:36, 15 Lis 2011    Temat postu:

Tadzioh, czy mógłbym prosić o fotki tej ramy? Ot kilka fotek z różnych stron plus szczegółowe- zamek w główce ramy, mocowanie wózka bocznego /przednie dolne/, wzmocnienia suwaków, mocowanie klaksonu. Z góry serdecznie dziękuję!

Mój mail: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 16:41, 15 Lis 2011    Temat postu:

Jak tyko wróci z piaskowania prześlę ci fotki, na całości lakier był ten sam paskudny niebieski ,spawy główki nie naruszone, mocowanie sygnału pod skosem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Wto 16:55, 15 Lis 2011    Temat postu:

Wg mojej lekturz "ciezkie motocykle radzieckie"
Wszystkie informacje na temat czym sie róznila produkcja m72 i kijowie i irbicie są niepewne i dlatego nie okreslili
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:58, 15 Lis 2011    Temat postu:

A więc precyzując swoją wypowiedź, Wysokie suwaki IMHO były tylko w IMZ, kijów poszedł inną drogą - walczył z przednim zawieszeniem a później zrobił od razu K-750
Irbit robił klasyczne M-72 (niski przód + krótki suwak) później M-72M (wysoki przód + krótki suwak) od 1959r robił M-72M (wysoki przód + długi suwak), następnie było M-61 (silnik uralowski reszta M-72M) a później to już jakieś M-62 i inne które mnie nie interesują.
Gabe mógłbym wkleić tu dość dużą liczbę zdjęć oryginalnych emek z długim suwakiem i niestety twój argument o składach obalam tym że zbyt duża liczba motocykli zachowała się właśnie w takim określonym setapie, zaznaczam że nie chodzi tylko o wycinek motocykla czytaj suwaki tylko wiele innych drobnych smaczków.

W sumie temat o KMZ więc się nie wbijam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Wto 17:39, 15 Lis 2011    Temat postu:

Większość Emek z długim suwakiem które widziałem miały koła na półbębnach lub falbanach od Urala dlatego śmiem twierdzić, że są to jakieś wydumki, nie mówiąc już o przednim zawieszeniu i dyfrze. Gdyby było tak jak pisze agrupa to powinny mieć długie suwaki i koła na falbanach Emkowskich Rolling Eyes
I jeszcze mi się przypomniało, że zazwyczaj rocznik jest za wczesny do opisywanych ostatnich modeli.


Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Wto 18:07, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:16, 16 Lis 2011    Temat postu:

eeeetam, konkretów w twojej wypowiedzi to tyle co u premiera na ekspoze Smile [/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Śro 17:03, 16 Lis 2011    Temat postu:

A sam to co kupiłeś Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:37, 17 Lis 2011    Temat postu:

M-72M 1959r IMZ - na podstawie czego snujesz swoje wątpliwości? To że na początku miałem wątpliwości bo nasłuchałem się legend, nieprawdziwych i potarzanych opinii znawców nie znaczy wiele ponieważ z biegiem czasu wyrobiłem sobie swoje zdanie na ten temat i mam na nie dość mocne dowody.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Czw 18:12, 17 Lis 2011    Temat postu:

Masz swoje zdanie, to niech tak pozostanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 12:39, 18 Lis 2011    Temat postu:

A tak ciekawie zapowiadała się dyskusja Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pią 18:43, 18 Lis 2011    Temat postu:

Na początku na różnych forach naczytałem się wypowiedzi w stylu: "w ruskim sprzęcie nic nie jest pewne, wszystko tajne przez poufne" i na dobre mi to nie wyszło.
Teraz trzymam się instrukcji i katalogów. Wszystko co jest na zdjęciach z epoki też traktuję z przymrużeniem oka, bo wystarczy przerobić na czarno-białe, trochę podretuszować i już mamy stare zdjęcie.
Chcesz w coś wierzyć, Twoja sprawa, ale innych do tego nie przekonuj, bo właśnie tak powstają legendy i mity, na których potem bazuje dużo ludzi, którzy powielają niesamowite historie.

Twoje wypowiedzi są subiektywne, ponieważ masz taki motór jaki masz i próbujesz do tego dopasować ideologię.
Opowieści zasłyszane od ludzi handlujących ruskami też są bardzo subiektywne Cool

Ale się naraziłem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klocek




Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:52, 18 Lis 2011    Temat postu:

W pełni podzielam opinię kolegi agrupa. Posiadam M-72M Z 1960 roku. Wysoki przód , długi suwak. Numer silnika i ramy zgadza się z oryginalną tabliczką . Silnik oczywiście dolniak mocowany za karter jak w K750.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:06, 19 Lis 2011    Temat postu:

GABE napisał:
Na początku na różnych forach naczytałem się wypowiedzi w stylu: "w ruskim sprzęcie nic nie jest pewne, wszystko tajne przez poufne" i na dobre mi to nie wyszło.
Teraz trzymam się instrukcji i katalogów. Wszystko co jest na zdjęciach z epoki też traktuję z przymrużeniem oka, bo wystarczy przerobić na czarno-białe, trochę podretuszować i już mamy stare zdjęcie.
Chcesz w coś wierzyć, Twoja sprawa, ale innych do tego nie przekonuj, bo właśnie tak powstają legendy i mity, na których potem bazuje dużo ludzi, którzy powielają niesamowite historie.


Oczywiście najłatwiej powiedzieć że poufne, większość użytkowników tych motocykli miała w dupie (do dzisiaj ma) ich unikatowy charakter oraz status zabytku. Mało kto chciał dociekać co do czego bo łatwiej było złożyć z byle czego i pierdzielić kocobały... W przypadku radzieckich motocykli zdarzało się że instrukcje były kopią niemieckich instrukcji.

Cytat:

Twoje wypowiedzi są subiektywne, ponieważ masz taki motór jaki masz i próbujesz do tego dopasować ideologię.
Opowieści zasłyszane od ludzi handlujących ruskami też są bardzo subiektywne Cool


Tak nawiasem mówiąc to tej emki ze zdjęcia już dawno nie mam a składam oryginalną emkę z 56r Smile Więc pudło...

Żeby nie być gołosłownym wkleję Ci jedno konkretne zdjęcie Ty jeśli oczywiście to nie problem ocenisz kompletność oraz oryginalność tego motocykla
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Sob 23:24, 19 Lis 2011    Temat postu:

dla mnie bomba, super stan. czy mógłbyś wrzucić foto cyngli otwierania bagażnika? pozdrawiam

Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Sob 23:27, 19 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:34, 19 Lis 2011    Temat postu:

Coś tam widać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 5 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin