Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M-72 demontaż suwaków
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 23:04, 02 Sty 2012    Temat postu: M-72 demontaż suwaków

Witam
Mam emke na niskim przodzie.
Po kupnie pod czarną pędzlówką odnalazłem zielony, pod nim beżowy i pod nim jeszcze coś.
W związku z tym, że chcę to odnowić postanowiłem emke rozebrać do rosołu.
Pozostała mi rama z suwakami i oczywiście dyfrem.
I tu właśnie problem.
Na suwaku prawym brak było dekielka, sama rdza.
W lewym był dekielek, który wyglądał jak by go ktoś z plasteliny zrobił.
Po usunięciu go znalazłem 2 pierścienie.
Zewnętrzny ma chyba 4 rowki, wewnętrzny 2.
Ogólnie wygląda to jak śruba zamykajęca dekiel w zegarkach, tylko skala większa Razz
Niestety od tygonia leję do obu na zmianę wd-40 i ropę.
Pierścienie kręcą się wraz z suwakami.
Na rysunkach nie spodkałem tych pierścieni.
Wszędzie jest napisane, że po odkręceniu 2-ch śrub na stronę można sztyce wybić od dołu.
Niestety jest ruch 0.5mm, prawdopodobnie trzymają te pierśnienie.
Przecinak i młotek nie pomagają.
Czy trzeba się tych pierścieni pozbyć (czy są to zabezpieczenia sztyc)?
Co dać poźniej zamias orginalnych.
Proszę o pomoc i przepraszam za przydługawego posta.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 23:17, 02 Sty 2012    Temat postu:

Widac był zbyt krótki bo nie skumałem co za pierścienie i jaki dekielek. Ale późno jest. Wklej zdjęcie żebyśmy zobaczyli co tam jest za patent.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pon 23:20, 02 Sty 2012    Temat postu:

Ten z 4 nacięciami ma od spodu kołnierz pod odkuwką w nim siedzi oś suwaka, musisz wybić oś od dołu młotek może się przydać pokaźniejszy jeśli rdza złapała ale ostrożnie żebyś dolnej odkuwki nie utrącił może u góry spróbuj podgrzać. Chyba że ktoś ma lepszy pomysł. pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 23:26, 02 Sty 2012    Temat postu:

Sorki nie dekielek ale korek.
a co do tych pierścieni:
to muszę poczekać ok 12 godz żeby wklejać linki.


Ostatnio zmieniony przez Stołek dnia Wto 0:13, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3939
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:35, 03 Sty 2012    Temat postu:

Sztyce wybija się wraz z dekielkami. Moze sztyce przyrosły do suwaków skoro dekielki kręcą się z owymi?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 23:13, 03 Sty 2012    Temat postu:

Przyszły do mnie 2 kompleny szklanek, więc bez żalu przeciołem kontówką (zresztą i tak były uszkodzone.
Lałem wszystko wewnątrz ropą (w środku była ziemia duuużo ziemi).
Później docisnołem ściskiem stolarskim sprężynę ite to było możliwe.
Dzięki temu rozruszałem górne mocowanie sprężyny.
W końsu udało się wysunąć suwak Very Happy
Jutro dyfer Evil or Very Mad
I w najbliższym czasie do piaskowania i malowania.
aa w końcu mogę dać zdjęcia tych pierścieni.
wycodzi na to, że wewnętrze to nacięcia na sztycy:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3939
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:33, 04 Sty 2012    Temat postu:

Z zewnątrz jest mocowanie sprężyny a w środku właściwa sztyca. Mocowanie sprężyny opiera się o rame i zostaje wybiojasz tylko to z środka, to są osobne elementy, to się trzyma na rdzy. To nie są pierścienie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Śro 19:36, 04 Sty 2012    Temat postu:

wycodzi na to, że wewnętrze to nacięcia na sztycy

Tak po to żebyś mógł obrócić sztyce w celu montażu śruby zabezpieczającej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 21:31, 04 Sty 2012    Temat postu:

No to tak :
Sztyce wyciągnięte Very Happy
w jednym suwaku było tylko pół tulejki.
W drugim tulejka chwyciła do sztycy i musiałem ją przeciąć.
Nie mogę wyciągnąć sprężyn.
Są wkręcone zarówno u dołu do suwaków na górze do takich wkrętek.


Wszystko moczy się w ropie.
Mam za to jeszcze parę pytań:
Mam kupione 2 komp szklanek Górna, średnia, dolna.
Czy ta metalowa szklanka od dołu jest na stałe do suwaka zamontowana??
U mnie są uszkodzone z obu stron.


Pozatym w lewysz suwaku wnętrze jest uszkodzone:

Szy jakoś naprawiać ten suwak czy szrot.
Czy w ogóle na sztycy ma być spasowana tylko ta tulejka, czy sam korpus suwaka też ma być "ciasno".
Gdzie ta tulejka ma być: nad korpusem w sprężynie czy wcisięta w korpusie.
Wybaczcie za głupie pytania, ale pierwszy raz widzę takie coś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 21:45, 04 Sty 2012    Temat postu:

Naprawa blacharska w suwaku to nieszczęście. No i trudny do zdobycia element.

Tulejki są w środku suwaka dwie. U góry i u dołu. Jak chcesz mam komplet tulejek z napylanym teflonem. Kiedyś montowałem takie do suwaków w emkach. Ale to nie koniec atrakcji w suwaku. Sprawdź jeszcze luz tulei w której powinny być tulejki, w odlewie reszty korpusu.

Jeśli dobrze widzę to poczęstowałeś sprężyny kątówką- nie najlepiej. Czyli najlepiej wymienić sprężyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 22:23, 04 Sty 2012    Temat postu:

Prince napisał:

Jeśli dobrze widzę to poczęstowałeś sprężyny kątówką- nie najlepiej. Czyli najlepiej wymienić sprężyny.


Oppss Objechała mi.
Jakoś lakier na szklankach był mocniejszy od samych blach (może to przez to, że tam są conajmniej 3 warstwy farby.

Co do tulei to jasne, że jestem chętny conajmniej na 2 komplety (lewy i prawy).
Jak uda mi się zdjąć sprężynę, to będę coświęcej wiedział o luzie korpusu.
Tak w ogóle to gdzie na tym rysunku

jest 2-ga tulejka??
Jedna to 7205 a druga?
Ja myślałem, że 217 to jest gumowy odbój (który oczywiście rozpadł się i wymieszał z ziemią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 23:12, 04 Sty 2012    Temat postu:

Taka sama jest u dołu. Tulejek zostały mi 4 szt. Montuje sie parami. Czyli wystarczą Ci tylko na jedną stronę.
I tak. Gumowy odbojnik też jest. Repliki produkuje gość od gum z Torunia.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 23:14, 04 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 23:25, 04 Sty 2012    Temat postu:

Gumy mam zamówione.
Co do tulei to chciałbym na oba suwaki.
Ile ma być luzu między tuleją a sztycą??
Kalamitki do suwaka pasują z innych sprzętów??
Sorki, że taki upierdliwy jestem :p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 23:36, 04 Sty 2012    Temat postu:

Stołek napisał:
Gumy mam zamówione.
Co do tulei to chciałbym na oba suwaki.
Ile ma być luzu między tuleją a sztycą??
Kalamitki do suwaka pasują z innych sprzętów??
Sorki, że taki upierdliwy jestem :p

Jedna dycha chyba była fabrycznie. Spokojnie można zrobić ciaśniejsze a pracujące. Dobrze jeszcze wziąć poprawkę na równoległość suwaków.

Smarowniczki występowały drobnozwojne i zwykłe.

Nie chcesz tulejek to nie. To to co mi zostało po remontach.

I spoko. Żadna to upierdliwość. Od tego jest forum by pytać i sie wiedzą wymieniać. Wierze ze od tego świat jest lepszy Wink


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 23:37, 04 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 0:17, 05 Sty 2012    Temat postu:

Nie ja chcę te tulejki
tylko wszystkie 4
bo chcę na oba suwaki.
A jak napisałeś na 1 są 2 szt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin