Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M-72 demontaż suwaków
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 9:03, 05 Sty 2012    Temat postu:

Ten suwak na foto z takim dołem to nie nadaje się do czegokolwiek.
Nieźle ktoś zajeździł zawieszenie - takiego jeszcze nie widziałem.
Jak chcesz kupić tulejki to najpierw kup sztyce, bo te co
masz pewnie są do niczego (patrząc na suwak), a do nich dobierz tulejki.

Pozdr
Mateusz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:36, 05 Sty 2012    Temat postu:

Zgadzam się z przedmówcą, najpierw kup korpus suwaka + nowe sztyce, później daj to ślusarzowi niechaj dorobi tuleje, próbuj ratować korpus od strony przekładni tylnej - bardzo ciężko dostać to nie zepsute!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 0:15, 06 Sty 2012    Temat postu:

Tak chyba zrobię.
Ten się nada??
[link widoczny dla zalogowanych]
Jescze pyt:
Czy osłona kardana jest na gwincie do dyfra czy na wcisk.
Bo mi się delikatnie rusza, a nie mam tej zaokrąglonej części osłony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 10:14, 06 Sty 2012    Temat postu:

Stołek napisał:
Tak chyba zrobię.
Ten się nada??
[link widoczny dla zalogowanych]
Jescze pyt:
Czy osłona kardana jest na gwincie do dyfra czy na wcisk.
Bo mi się delikatnie rusza, a nie mam tej zaokrąglonej części osłony.

Ten co podałeś jest raczej z tych droższych propozycji. Chyba można znaleźć taniej. To współczesne (chyba chińskie) produkty. Wydaje mi sie, ze ktoś to sprzedawał za 180zł.
I chyba nie całkiem o to chodziło. Bo najpierw kupiłbym sztyce suwaków i dokładnie oglądnął posiadane korpusy a później odsadził tulejki. sztyce, tudzież prowadnice suwaka można regenerować lub kupić nowe nominalne, o wymiarze jeśli dobrze pamiętam fi25. Wtedy łatwiej ( i taniej ) będzie Ci dobrać tulejki zamiast dotaczać i pasować do pod wymiarowych.

Osłona krzyżaka jest nakręcana. Uwaga na gwint Wink

Dolne mocowanie błotnika ( to urwane ) to tylko zerwana śruba 8x1 ( uwaga drobny gwint ). Wiec wyciągnij resztę gwintu i przeciągnij gwintownikiem. Jednocześnie sprawdź jak sie ma ta dolna rurka.

Mocowanie sprężyny stopki centralnej jak i mocowanie dźwigni hamulca znajduje sie w dolnej części korpusu skrzyni biegów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 11:41, 06 Sty 2012    Temat postu:

Prince napisał:
Stołek napisał:
Tak chyba zrobię.
Ten się nada??
[link widoczny dla zalogowanych]
Jescze pyt:
Czy osłona kardana jest na gwincie do dyfra czy na wcisk.
Bo mi się delikatnie rusza, a nie mam tej zaokrąglonej części osłony.

Ten co podałeś jest raczej z tych droższych propozycji. Chyba można znaleźć taniej. To współczesne (chyba chińskie) produkty. Wydaje mi sie, ze ktoś to sprzedawał za 180zł.
I chyba nie całkiem o to chodziło. Bo najpierw kupiłbym sztyce suwaków i dokładnie oglądnął posiadane korpusy a później odsadził tulejki. sztyce, tudzież prowadnice suwaka można regenerować lub kupić nowe nominalne, o wymiarze jeśli dobrze pamiętam fi25. Wtedy łatwiej ( i taniej ) będzie Ci dobrać tulejki zamiast dotaczać i pasować do pod wymiarowych.

Osłona krzyżaka jest nakręcana. Uwaga na gwint Wink

Dolne mocowanie błotnika ( to urwane ) to tylko zerwana śruba 8x1 ( uwaga drobny gwint ). Wiec wyciągnij resztę gwintu i przeciągnij gwintownikiem. Jednocześnie sprawdź jak sie ma ta dolna rurka.

Mocowanie sprężyny stopki centralnej jak i mocowanie dźwigni hamulca znajduje sie w dolnej części korpusu skrzyni biegów.

Prince zastanawiałem się nad zastosowaniem na oś suwaka tłoczyska do siłownika, twarde na wierzchu chrom co o tym myślisz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 12:23, 06 Sty 2012    Temat postu:

tadzioh napisał:

zastanawiałem się nad zastosowaniem na oś suwaka tłoczyska do siłownika, twarde na wierzchu chrom co o tym myślisz?

Według mnie wszystkie chwyty dozwolone. Miałem tego farta ze niedaleko Krakowa jest duza firma produkującą miedzy innymi amortyzatory. Odrzuty, złom w niewyjaśnionych okolicznościach trafiały na rożne złomowiska. Raz trafiłem kupiłem tyle ile udźwignąłem jakiś sztyc amortyzatorów które nie spełniły wymagań firmy. Tokarka, szlifierka do wałków i wyszły takie :

To było jeszcze zanim dotarły do nas chińskie podróbki. Wyszło dużo taniej niz chromowanie techniczne. Tylko czy teraz gdy nowe u handlarzy kosztują 60zł za sztukę to sie opłaca?
Wszystko zależy od zaplecza warsztatowego. I ilości jaką chce sie osiągnąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 22:39, 19 Sty 2012    Temat postu:

Wykorzystam troszkę temat jak już jest, mam pytanie:
Jaka jest średnica zewnętrzna sztycy? kupiłem nowy suwak lewy za 100zł po tyle są te chinole, i wewnątrz ma 25mm + luz, dostałem również prawy używany tulejki wewnątrz mają 24,2mm, więc pytam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Pią 20:51, 20 Sty 2012    Temat postu:

Witam.Oryginały miałem zawsze na 25mm.Ten drugi pewno ktos regenerował i dorabiał sztyce pod suwak
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 21:47, 20 Sty 2012    Temat postu:

czyli rozwiertak i po robocie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:41, 20 Sty 2012    Temat postu:

Swego czasu legalizowało się prowadnice i do tego dorabiało tulejki. Zakładając że tulejki nie są w kształcie jaja to opłaca się przetoczyć starą prowadnice pod posiadane tulejki. Wtedy przy kolejnej naprawie zakładasz nominalną prowadnice bez dorabiania tulejek.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin