Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K 650 Remont
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Pią 23:17, 05 Kwi 2013    Temat postu: K 650 Remont

Witam
Zaraz po zakupie swojego zaprzęgu zabrałem się za kapitalny remont. Jako pierwszy na stół warsztatowy poszedł silnik. Z racji braku doświadczenia z motocyklami mam do Was kilka pytań.

Mój motocykl to K650 z 1970 roku, czy silnik ten różni się w budowie, lub wymiarami jakiś podzespołów od silników z Dniepra?
Mam do wymiany sporo części i nie wiem czy będą nadawać się te, które są sprzedawane do silników Dniepra.

No i podstawowe pytanie, czy takie części jak panewki, zawory, tłoki, sprzęgło, czy pierścienie to brać produkcji rosyjskiej? Ostatnio słyszałem złe opinie o tłokach Almot, może ktoś potwierdzić?

Łożyska i uszczelniacze jakiej firmy będą najlepsze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 9:19, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Inna pompa i popychacze. Inne głowice ale sa zamienne. Średnio znam górnozaworowe produkty KMZ. Może siedzący aktualnie w temacie bardziej pomogą. Tłoki Almot okej. Pierścienie -nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Sob 13:24, 06 Kwi 2013    Temat postu:

k650 i mt9 mają taki sam silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Sob 23:04, 06 Kwi 2013    Temat postu:

po pierwsze nie wiadomo co z k650 w silniku zostało? części pasują wałek rozrządu był inny ale możesz zakładać dnieprowy bez obaw, choć wątpię aby był zużyty bo akurat te w k650 jakieś dobre były, popychacze te same, inne bywały w MT1036 ale w tych starszych
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Wto 11:08, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Co jest z tymi pierścieniami z Almotu które dostarczane są razem z tłokami? dlaczego one się nie nadają?

Ostatnio wymontowałem przednie amortyzatory, okazuje się, że w ogóle nie odbijają do góry, a cienkie długie sprężyny, które siedziały w środku połamały się. Podpowiedzcie mi, czy przednie amortyzatory można jakoś zregenerować? i mniej więcej na czym polega technologia ich regeneracji...


Ostatnio zmieniony przez kris-tofer dnia Wto 11:20, 09 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 11:20, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Wszystko jest na forum - miłej lektury Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Motobambo




Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pińczów

PostWysłany: Wto 13:03, 09 Kwi 2013    Temat postu:

dasz rade ja jestem w podobdnej sytuacji tylko mam całego z jednej wersji (mam nadzieje ) i jakoś pomału trzeba go poskładać Very Happy to jest tez moja pierwsza radziecka maszyna więc tez nie pomogę ale zawsze moge podtrzymać na duchu hehe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Wto 13:30, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Wpisz sobie w wyszukiwarce "pierścienie", a na pewno znajdziesz odpowiedź. Niemalże w każdym temacie o pierscieniach jest poruszona kwestia Almotów.

A regeneracja zawieszenia zależy od jego stanu, zazwyczaj się szlifuje, dorabia tulejki, wymienia uszczelniacze, sprężyny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Śro 14:00, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Nie jestem za mocno ''internetowy'' i nie ogarniam wszystkiego, ale z tego co wyczytałem, to do ruskich cylindrów dawać tłoki almoty i pierścienie ruskie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 14:04, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Tłoki Almot, pierścienie ruski, lub polskie - jak wolisz.
Ja Urala zrobiłem na tłokach Almot + pierścienie TomRing.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Śro 14:44, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Chyba kupię ruskie pieścionki, bo pamiętam, kiedyś zamawiałem pierścienie do sprężarki w Tomring to sporo krzyczeli za komplet.
A Ty klapek ile płaciłeś za pierścienie do Urala?
Czyli najpierw muszę kupić tłoki, potem pomierzyć miejsca na pierścienie i dopiero wtedy zamawiać pierścienie pod wymiar? czy od razu wiadomo jakie pierścienie kupić?
szlifierz kazał kupić mi tłoki o wymiarze: 78,5
panewki 0,75
nowe zawory: śr. 40, 37, 8
nowe prowadnice zaworowe, bo zawory w starych luz mają.
A i jeszcze jedna kwestia odnośnie głowic: na krzywce popychacza jest tulejka w której mamy tą śrubkę do przykręcenia krzywki, na tej tulejce krzywka ma luz na boki, wymieniać tą tulejkę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 14:51, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Nie pamiętam - znajdziesz w temacie remontu mojego Urala.
TomRing potrzebuje wysokość/głębokość rowków w tłoku i wymiar tulei.
Prowadnice musi Ci dorobić - te dostępne u handlarzy to mega shit. Zawory zamawiałem u Paradowskich (240zł) ale dziś bym tego nie robił. Dałbym ruskie... Zrobić remont głowic za 1000zł to chory temat...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Śro 15:08, 10 Kwi 2013    Temat postu:

u mnie pójdą ruskie graty, oprócz tłoków, o ruskie się u mnie zacierały...
Prowadnice też wsadzę ruskie, nie mam zamiaru przepłacać, przecież czy mój czy Twój Ural na ruskich prowadnicach przejeździł tyle lat i jakoś latał... Ja bym u siebie i zaworów nie ruszał, zalałem kanały wodą żeby sprawdzić szczelność i przez 30min na każdym zaworze ani kropli nie przepuściło, ale już wymienię, bo z dekielki już się zaostrzyły po brzegach.
Z zaworami dawać nowe sprężyny i te miseczki na sprężyny? czy to zostawić? bo u mnie nie zużyte...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Śro 15:13, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Moim zdaniem nie ma się co spuszczać nad tymi silnikami i nie ma co wydziwiać w koszmarnie drogie remonty... Wiadomo, dobre łożyska czy tłoki to podstawa.
Gniazda zaworów też profilaktycznie mieniać? czy tylko zeszlifować z nowym zaworem?
I co z tymi tulejkami na krzywkach zaworowych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 18:00, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Kupiłem nowe prowadnice i zawory na allegro. Jak przyszły to się okazało że stare prowadnice, które miałem w głowicach miały mniejszy luz niż te nowe...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 1 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin