Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przejściówka do alternatora na pasek
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pon 20:38, 16 Lis 2015    Temat postu: Przejściówka do alternatora na pasek

Rozważam przeróbkę mojego dolniaka na alternator, ale nie dnieprowy, tylko jakiś japoński mocowany z boku nad prawym cylindrem napędzany paskiem, coś jak z tego zestawu
[link widoczny dla zalogowanych]
Pomijając walory estetyczne, będzie to chyba najtańszy sposób przeróbki na alternator. Może ktoś ma lub miał kiedyś taki zestaw zamontowany i doradzi jak i z czego zrobić redukcję/ przejściówkę na koło pasowe? A jeszcze lepiej, jakby była możliwość odkupienia takiej przejściówki. Chyba, że doradzacie inne rozwiązanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 20:42, 16 Lis 2015    Temat postu:

Rozwiązanie rodem z lat 80tych, kiedy nie było innych opcji. Cudo taki altek z boku ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Pon 22:10, 16 Lis 2015    Temat postu:

Ja coś takiego wydumałem, tyle, że nad lewym cylindrem hehe
Napęd od rozrządu to tylna i przednia obudowa z prądnicy połączone kawałkiem środkowej obudowy - stojanem?
Przez środek dorobiona na tokarce ośka, oraz koło pasowe na pasek klinowy.
Altek z bandita, przerobiony na koło pasowe. Mocowanie altka z góry dorobiony uchwyt i ucho do górnego mocowania łapy silnika, od dołu kolejny uchwyt przykręcony do łoża prądnicy. Oraz jakiś prosty naciąg paska na śrubce. Wszystko wydumane tak, żeby było na sztywno i żeby pasek szedł równo.
Moim zdaniem wygląda to paskudnie, ale spełnia swoje zadanie, niestety nie mam duszy artysty i rzeźbiarza, ale podobno ma służyć niż wyglądać hehe. AAA no i wiadro sylikonu, żeby olej za mocno nie lał się przez napęd dla altka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 424
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pon 22:46, 16 Lis 2015    Temat postu:

To nie lepiej se altek od tico wsadzić, jak masz prądnice na pocięcie i troche zdolności to wyjdzie taniej niż w ogłoszeniu, nie wspominając o tym ze będzie wyglądać tak jak sam sobie wystrugasz ale NIE obok cylindra...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3944
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 7:22, 17 Lis 2015    Temat postu:

Tak się robiło bo nie było małych alternatorów. Zgrabny motocyklowy czy od Tico altek można teraz bez problemu kupić.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakob




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aarhus

PostWysłany: Wto 21:04, 17 Lis 2015    Temat postu:

kup dynamo C. a nie taki kawalek wiatraka,jak to wyglada?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 21:49, 17 Lis 2015    Temat postu:

Jakob napisał:
kup dynamo C. a nie taki kawalek wiatraka,jak to wyglada?


Wygląda okej. Ale to już kolega przeszarżował. Bo to akurat wysoka, jeśli nie najwyższa pólka cenowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakob




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aarhus

PostWysłany: Śro 21:22, 18 Lis 2015    Temat postu:

wyglada okej,i funkcjonuje okej,masz towar pewny,sprawdzony,na gwarancji,hmm czy sa jakies przeciwwskazania? jestem bardzo zadowolony,towar pierwsza klasa,jak robic cos to dobrze,cena jest wysoka,ale jak ktos nie ma na srubki do motocykla,niech sie wezmie za wigry,nieco taniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 22:02, 18 Lis 2015    Temat postu:

Jakob napisał:
wyglada okej,i funkcjonuje okej,masz towar pewny,sprawdzony,na gwarancji,hmm czy sa jakies przeciwwskazania? jestem bardzo zadowolony,towar pierwsza klasa,jak robic cos to dobrze,cena jest wysoka,ale jak ktos nie ma na srubki do motocykla,niech sie wezmie za wigry,nieco taniej.

Nie mieszkasz i nie zarabiasz w Polsce- zgadłem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Czw 6:16, 19 Lis 2015    Temat postu:

Jakob, rozwiązanie ktore mnie interesuje to koszt ok. 120-130zl, Ty proponujesz coś 10 razy droższego- wyczuwasz nietakt?

Mam w tej chwili prądnicę z malca przerobioną tak, że nie musiałem frezować bloku, w każdej chwili mogę wrócic do 6v. Dopiero teraz się dowiedziałem że takie rozwiązanie to rarytas. Jedyny problem to taki, że juz 2 ernapy spaliłem. Chciałem przejść na alternator bo wiadomo, to rozwiązanie bezproblemowe, ale jeśli mam na to wydawać ponad tysiaka to wolę naprawić rozwiązanie na malcu. Rozważam jeszcze altek od tico bo faktycznie też taniocha będzie, tylko trochę kombinacji
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Czw 6:22, 19 Lis 2015    Temat postu:

Teraz jestem w delegacji i nie miałem czasu popatrzeć, ale krótki rzut okiem na instalację pozwala mi podejrzewać, że kabel ładowania od prądnicy do reglera może mieć zwarcie do masy- czy przez to mogą się palić regulatory?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakob




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aarhus

PostWysłany: Pią 21:44, 20 Lis 2015    Temat postu:

nikogo niechce urazic,kazdy ma co- co ma ..i ma jak ma,bywa roznie wiadomo,sam nie mialem slodko,mieszkam gdzie mieszkam..nie w Polsce,tesknie..mam na chleb i na dynamo c,..ale generalnie mam na mysli,bo wiem z doswiadczenia ze czasem nie warto szczedzic,bo koniec koncow..i tak trzeba podlac grubo.bez nerwow..szanuje ludzi a nie ich kieszenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Śro 22:32, 25 Lis 2015    Temat postu:

Odradziliście mi alternator na pasek, więc kombinuję z alternatorem w miejscu prądnicy bez frezowania bloku. Naprawdę przeszukałem większość internetu i wiedza o tym jest dość uboga (ze względu na to, że zdecydowana część zdjęć z hostingu które wyjaśniają więcej niż słowa już wygasła). Mam już altek tico i pociętą prądnicę. W miejscu łączenia wirnika alternatora z wałkiem napędzającym starej prądnicy chcę dać sprzęgło kłowe które powinno wybaczać drobne imperfekcje wynikające z niewspółosiowości - wg mnie nie da się tego perfekcyjnie połączyć. Postaram się zapodać zdjęcia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Czw 0:36, 03 Gru 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mogę zrobić komuś taki altek bez przerabiania bloku i kranika. Koszt to połowa tego co przerobiony altek na allegro czyli 350zł Wink


Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Czw 0:38, 03 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3944
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 7:38, 03 Gru 2015    Temat postu:

Zębatka wisi na jednym łożysku i sprzęgle, to się będzie kiwać. Zmienny luz na kołach, słabo pomyślane.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin