Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iskrzenie na kowadełku przerywacza
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zorg




Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 10:33, 27 Lip 2011    Temat postu: Iskrzenie na kowadełku przerywacza

Witam
Jestem posiadaczem Urala m66 z 12v instalacją elektryczną. Prądnica od malucha wraz z regulatorem napiecia prądnicy RP126 od malucha. Cewka uralowska stara gruba 6v.
W zwiazku z tym ze aparat zapłonowy (automatyczny odsrodkowy) juz dogorywał, cały był rozchybotany i przerywał na wyższych obrotach wymieniłem go całego na nowego zakupionego u renomowanego kolegi z forum. Po ustawieniu zapłonu pojawił sie problem. Mianowicie na kowadełku przerywacza zaczeło iskrzyć. Na wolnych obrotach jest ok ale po odkreceniu gazu iskrzy jak cholera. Podczas jazdy wiadomo gubi iskrę i strzela w rure. Wymieniałem kondensator i to samo. Wymieniłem fajki i to samo. Wymieniłem świece i to samo. Myśle że jak wymieniłbym kable wysokiego napiecia byłoby to samo. A wiec w czym problem?
Czy cewka ma jakis wpływ na to wszystko. Wiara chyba montuje jakieś cewki od malucha. (Raz zauważyłem iskre na cewce.) A moze jakies inne kontensatory?
Jak przyłożyłem drugi kondensator do obiegu to iskrzenie nieco zmalało.
Prosze o pomoc i wskazówki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 10:45, 27 Lip 2011    Temat postu:

Wprawdzie z elektryki jestem noga, ale jest zasada, że instalacja 6V i cewka 12V daje rade ale odwrotnie juz nie bardzo.
Cewki mogę ci podesłać od warczyburga albo trabanta 12V. Po cenie przesyłki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zorg




Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 10:52, 27 Lip 2011    Temat postu:

Ja również jestem z elektryki noga ale zdaje sie ze własnie na jakims forum przeczytałem że ruska cewka 6v z paluszkiem daje rade na 12v. I tak było. Inna kwestia czy cewka ma jakikolwiek wpływ na iskrzenie. Mimo to pisałbym sie na zaoferowaną cewkę. odezwe sie na priv.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 11:00, 27 Lip 2011    Temat postu:

zorg napisał:
Ja również jestem z elektryki noga ale zdaje sie ze własnie na jakims forum przeczytałem że ruska cewka 6v z paluszkiem daje rade na 12v. I tak było. Inna kwestia czy cewka ma jakikolwiek wpływ na iskrzenie. Mimo to pisałbym sie na zaoferowaną cewkę. odezwe sie na priv.

Wrzuć mi adres na PW( zrobiłem miejsce ;D ). Dziś wyśle poleconym i podam ci koszty wysyłki. Myślę, ze w okolicy 5-6zł złciszy.
Dodano
Oki. dane doszły. Cewki małe ale chyba nie wejdą od pokrywę. Zobaczysz. Ale to nie są te butelkowe bombowce Wink
Takie jak te :
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 11:04, 27 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:39, 27 Lip 2011    Temat postu:

A teraz pytanie pomocnicze: Na diabła w Malcach był do cewki montowany kabel oporowy? Twisted Evil
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zorg




Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 22:43, 27 Lip 2011    Temat postu:

Nie wiem. jestem kompletnie zielony z elektryki. Ja narazie nie mam cewki od malucha. Wiem że wcześniej nie iskrzyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 21:23, 31 Lip 2011    Temat postu:

Po pierwsze zdaje mi się że masz przekładańca 6/12V tzn że część podzespołów masz na 6 a część na 12V . Iskrzenie nadmierne na przerywaczu w instalacji 12 V z cewką na 6 V będzie większe bo przerywacz jest w szeregu z pierwotnym uzwojeniem cewki ,a tam ważna jest oporność 3,8-4,2 ohma . i tyle powinieneś mieć na pierwotnym.
Tak stosowano cewki z opornikiem dodatkowym który zwierał się podczas rozruchu silnika w celu zwiększenia długości iskry, i w tym przypadku cewka miała 1,6-2,0 ohma oporności a opornik dodatkowy nienagrzany 1,3-1,4 ohma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:24, 01 Sie 2011    Temat postu:

Dobra. Ma prawo iskrzyć. Chodzi o PRĄD płynący w obwodzie cewki.
Jest to podłączone tak: akumulator -> wyłącznik zapłonu -> cewka -> przerywacz -> masa.
I przerywacz kluczuje cewkę, czyli załącza ją cyklicznie i rozłącza, bo (może nie wszyscy wiedzą) iskra powstaje w momencie ROZWARCIA styków (nagły zwrot indukcji).
Jeśli cewka ma zbyt mały opór, to w obwodzie, czyli też przez przerywacz, płynie zbyt duży prąd, który to doprowadzi szybkiego wypalanie styków i iskrzenia. Jeśli dodatkowo masz małą przerwę na przerywaczu, to w pewnym momencie nastąpi przepływ prądu łukowego i cewka nie zostanie odłączona, co objawi się wypadnięciem zapłonu.
Cewki wysokoomowe, czyli te o oporze około 3 omy, to cewki do układów klasycznych - przerywaczowych. Natomiast cewki niskoomowe, których oporność sięga nieraz i 0.5 oma, to cewki do układów elektronicznych.
W zależności od typu, w maluchach były stosowane cewki o niskim oporze. By go zwiększyć, czyli ograniczyć prąd płynący przez przerywacz, stosowano właśnie przewód oporowy.
Podmień cewkę na 12V przeznaczoną do zapłonu klasycznego i sprawdź, czy dalej iskrzy. Możesz też próbować z jakimś modułem zapłonowym, który uniezależni prąd przerywacza od prądu cewki.


Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Pon 17:26, 01 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 19:29, 01 Sie 2011    Temat postu:

Po prostu cewka nie zdąży się naładować jak koledzy piszą zmień cewkę na 12 v.
Spróbuj założyć cewkę BIAZET 101 od malucha jest o tyle lepsza bo jest do niej zawsze dobre dojście .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pon 23:52, 01 Sie 2011    Temat postu:

Przepraszam że wtrącę ale cewka biazet 101 jak wszystkie cewki poniżej 3 oma również wymaga stosowania opornika bez niego może (ale nie musi) wypalać platyny lub palić świece w każdym razie u mnie tak było, po zastosowaniu opornika bolączka ustała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 14:14, 02 Sie 2011    Temat postu:

tadzioh napisał:
Przepraszam że wtrącę ale cewka biazet 101 jak wszystkie cewki poniżej 3 oma również wymaga stosowania opornika bez niego może (ale nie musi) wypalać platyny lub palić świece w każdym razie u mnie tak było, po zastosowaniu opornika bolączka ustała.

U mnie efektownie dwie wybuchły^^. Ale to na 12V i bez kabla.
Na szóstce, tej cewce i bez kabla oporowego nie miałem problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 17:11, 02 Sie 2011    Temat postu:

Miałem na myśli 12 voltową instalacje z prądnicą od malucha zamiast kabla oporowego używam opornika z firmy DIGITECH koszt 20zł, bo kabel oporowy ma długość ok 1,5m, a zawijańca nie chciałem robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:48, 02 Sie 2011    Temat postu:

Podaję za stroną 12fan.pl:
Cytat:

Przez wiele lat produkcji "malucha" stosowano w nim kilkanaście typów cewek zapłonowych. Cewki zapłonowe z którymi się spotykałem to:

ZELMOT typ 4220.0.000.2 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)

ZELMOT typ 4220.8.000.4 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)

ZELMOT typ 4220.8.000.5 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)

ZELMOT typ BE 200 B o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,10-3,40ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)

MARELLI typ BE 200 B o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,10-3,40ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 5670-6930ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)

MARTINETTI typ G 52 S o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,00-3,30ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6500-8000ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)

ZELMOT typ 4220.8.000.6 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)

ZELMOT typ 4231.0.000.6 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,20-1,40ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 5000-9000ohmów (z zamontowanym rezystorem dodatkowym o wartości 1,7ohma)

ZELMOT typ 4240.0.000.1 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 9775-13800ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych bez przewodu oporowego)

ZELMOT typ 4240.0.000.2 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,44-1,60ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 9775-13800ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)

ZELMOT typ 4240.0.000.3 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,52ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)

BIAZET typ 101 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,47-1,57ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 7000 -12000ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)

BIAZET typ 303 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 0,495-0,605ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6660-8140ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych elektronicznych)

Pomiary rezystancji wykonywane w temperaturze 20 stopni Celsjusza. Niektóre typy cewek mogą mieć dwa różne oznaczenia np. ZELMOT 4220.0.000.2 może być też oznaczony jako BE 200 B. Najczęściej oznaczenia znajdują się na izolatorze albo w górnej części bocznej powierzchni aluminiowej obudowy.


Zamiast drutu oporowego można faktycznie użyć opornika dużej mocy o właściwej wartości 1.7 oma. Do kupienia w każdym sklepie elektronicznym. Pewnie taniej niż z digitecha.


Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Wto 17:52, 02 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Śro 7:33, 03 Sie 2011    Temat postu:

Ja proponuje cewkę od malucha,wypierdzielić kondensator z aparatu i wsadzić moduł zapłonowy GL100 lub GL200.Skończy się problem iskrzenia na platynkach a iskrą na świecy będziesz mógł się chwalić Very Happy a i silnik zacznie równiej chodzić.Przebadane przeze mnie wielokrotnie.

Ostatnio zmieniony przez bogus dnia Śro 7:35, 03 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Śro 10:05, 03 Sie 2011    Temat postu:

A ile trzeba na to wywalić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin