Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chłodzenie oleju w Uralu
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:37, 29 Maj 2011    Temat postu: Chłodzenie oleju w Uralu

Po kolejnym telefonie od przyjaciela co by tu ulepszyc w Uralu takie cos mi sie nasuneło, a jakby zainstalowac chłodnice oleju? W koncu 90% awarii bierze sie własnie z przegrzania.Zamiast usuwac skutki usunmy przyczyne. A taka chłodnica to
po 1) chłodzi olej przez to nie jest taki wodnisty
po2)chłodzi sam silnik a tym samym nie ma nieporzadanych atrakcji
. Wiec jak by to obejsc? Ktos to testował?Pompa oleju musi byc oddzielna to juz wiadomo, ale dac do miski mechaniczna z napedem elektrycznym w sensie zebatkowa czy dac zewnętrzna typowo elektryczna z gumowa membraną ale to znowu szlag ja szybko trafi. Jakies pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 7:18, 30 Maj 2011    Temat postu:

Jak znajdę kabel od aparatu (!), to wrzucę przerobioną pompę od wieprza, Uralowska jest inna ale ciekawie, sobie Ktoś kombinował. W każdym bądź razie warto obejrzeć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:44, 30 Maj 2011    Temat postu:

Moje krótkie przemyslenia to głęboka miska z wpuszczona dodatkowa pompą oleju napedzana elektrycznie tylko do obiegu oleju w chłodnicy, obieg chłodzenia tylko w obrębie miska-chłodnica-miska. Mysle ze reszta jest banalnie prosta i diabelnie skuteczna. Pytanie tylko o pompe oleju, sa pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orita




Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 1:42, 02 Cze 2011    Temat postu:

Były 2 artykuły w starym ŚM jeden zdaje się "Ural classic" i drugi o dnieprze . w obu jednostkowych przeróbkach wykonano chłodnice oleju . zdaje sie nawet że z odcinaniem sekcji . Ten przerobiony Ural nawet całkiem ładny . Mogę Ci to skserowac jesli w sieci nie znajdziesz bo wzruszony tematem Brzytwy o zlotach ogólnych wywlokłem wszystkie posiadane ŚM z piwnicy i teraz stoja na honorowym miejscu. Tylko co sie z Tobą porobiło ? Przeca zawsze byłeś zwolennikiem orginału z tabliczkami i radzieckim powietrzem w kołach:-) . Łeee... po bożemu to jak sie przegrzeje stajesz na poboczu i palisz fajkę (przy okazji nauczysz się palić,jednak alkochol to nie wszystko).Czego to sie ludziom zachciewa ...chłodnice... pewnie zaraz wentylatorki i wentylowane tarcze . Se japonie kup(kolejną) tam są chłodnice fabryczne .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 5:19, 02 Cze 2011    Temat postu:

Albo Biemdablju Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 17:49, 02 Cze 2011    Temat postu:

Ale się porobiło a Granat zawsze mówił ,,,ALE PO CO '' a tu nagle nie wiadomo co Grzesiu może ty jakiś chory jesteś
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:41, 03 Cze 2011    Temat postu:

To moze ja zapytam, "ale po co ?" jezeli ten silnik to konstrukcja na lozyskach tocznych ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pią 20:40, 03 Cze 2011    Temat postu:

no nie oszukujmy sie, ten silnik jest permanentnie przegrzany. każde -10st C mu sie przyda. myślę że mądra chłodnica oleju to dobry pomysł.

Co do przegrzania - kiedyś jechałem emą z koszem, 3 chłopa na zlot gdzieś tam, ema na prawdę sprawdzona w bojach - w sumie przekatała jakieś 15 lat na jednym remoncie, i słoneczny bardzo upalny dzionek, przy 70/h, co jakieś 30 km trzeba było stawać na papierosa, bo się tłoki heblowały. droga prosta, asfalcik, prędkość nie za duża, a mimo to hebel za heblem - 3 osoby, pełno gratów, i po prostu ten silnik nie dawał rady. jakby miał temp oleju z 20st. C mniej, to by było git.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:08, 20 Cze 2011    Temat postu:

Własnie, kazdy "usprawnia" silnik urala czy inny wstawiajac kosmiczne materiały do srodka, wszystko po co? Po to zeby przedłużyc przebiegi miedzyremontowe, a zwykła chłodnica oleju zrobi to wszystko bez pakowania kosmicznych materiałów do srodka, bo zawodnosc to wina przegrzania pieca. Zamiast paplac bez sensu "a co sie stało"(ciele oknem wyleciałoRazz) pomyslmy jak to przeskoczyc.
Dzieki Oricie mam odcinek "świata motocykli " gdzie ktos wsadził chłodnice do Urala, zrobił to tak ze poprowadził przewody ze studzienki odpływowej filtra oleju. Zalety: latem silnik sie nie przegrzewa, wady-obieg działa cały czas juz od rozruchu i w zimne dni silnik jest niedogrzany. Poza tym zstanawiam sie jak to jest z cisnieniem oleju i tak słabym w Uralu bo na ten temat nie było nic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:36, 20 Cze 2011    Temat postu:

Silniki padają nie od temperatury a od kiepskiej jakości częśći (wykonanie i materiał), pomijam nieudolne działania składających. Schłodzenie pomaga piwu, jest zdecydowanie smaczniejsze. Natomiast chłodzenie nie ma wpływu na urwany zawór, zcięty klin zamachu czy zatartą korbe. Remonty w większości wynikają z nagłego wybuchu czegoś tam a nie zużycia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:55, 20 Cze 2011    Temat postu:

Najprostsza chłodnica oleju, to wpuścić w miskę kilka rurek i wymuszać w nich przepływ powietrza. Potem już dochodzą układy z przepuszczaniem oleju przez chłodnicę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Q3ma




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Pon 21:08, 20 Cze 2011    Temat postu:

orita napisał:
Były 2 artykuły w starym ŚM jeden zdaje się "Ural classic" i drugi o dnieprze .


Czy mogę prosić o numery tych ŚM gdzie zamieszczono tye artykuły??
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 8:20, 21 Cze 2011    Temat postu:

Miski z wspawanymi rurkami, pogłębiane robili właściciele rusków na długo zanim pojawiły sie aluminiowe. Myślę, ze obniżenie temperatury jest korzystne ale bez przesady z chłodnicą. Juz bardziej przydałby sie dorosły filtr oleju- a wyprowadzony na zewnątrz też trochę by chłodził olej. Jakby kto chciał mam wstępnie przerobioną pompę dniepra pod taki projekt- nic tańszego sie nie znajdzie. Przy odrobinie dobrych chęci wejdzie w blok późniejszych k-750 i Urali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gemini-ah




Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań-Swarzędz

PostWysłany: Wto 14:40, 21 Cze 2011    Temat postu:

Samo założenie głębokiej aluminiowej miski olejowej jest najprostszą ale i bardzo skuteczną metodą obniżenia temp. Biorąc pod uwagę koszt/efekt to powinna być pierwsza modyfikacja ruska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 17:15, 21 Cze 2011    Temat postu:

Tylko po co ta głęboka miska? Na asfalcie motocykl tak bardzo się nie grzeje a w terenie gdzie by się przydało to się zaraz urwie bo wystaje. Ja ktoś koniecznie chce modyfikować to radze pomyśleć nad normalnym filtrem oleju.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin