Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:37, 29 Maj 2011 Temat postu: Chłodzenie oleju w Uralu |
|
|
Po kolejnym telefonie od przyjaciela co by tu ulepszyc w Uralu takie cos mi sie nasuneło, a jakby zainstalowac chłodnice oleju? W koncu 90% awarii bierze sie własnie z przegrzania.Zamiast usuwac skutki usunmy przyczyne. A taka chłodnica to
po 1) chłodzi olej przez to nie jest taki wodnisty
po2)chłodzi sam silnik a tym samym nie ma nieporzadanych atrakcji
. Wiec jak by to obejsc? Ktos to testował?Pompa oleju musi byc oddzielna to juz wiadomo, ale dac do miski mechaniczna z napedem elektrycznym w sensie zebatkowa czy dac zewnętrzna typowo elektryczna z gumowa membraną ale to znowu szlag ja szybko trafi. Jakies pomysły? |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 7:18, 30 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jak znajdę kabel od aparatu (!), to wrzucę przerobioną pompę od wieprza, Uralowska jest inna ale ciekawie, sobie Ktoś kombinował. W każdym bądź razie warto obejrzeć... |
|
Powrót do góry |
|
 |
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:44, 30 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Moje krótkie przemyslenia to głęboka miska z wpuszczona dodatkowa pompą oleju napedzana elektrycznie tylko do obiegu oleju w chłodnicy, obieg chłodzenia tylko w obrębie miska-chłodnica-miska. Mysle ze reszta jest banalnie prosta i diabelnie skuteczna. Pytanie tylko o pompe oleju, sa pomysły? |
|
Powrót do góry |
|
 |
orita
Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 185 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 1:42, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Były 2 artykuły w starym ŚM jeden zdaje się "Ural classic" i drugi o dnieprze . w obu jednostkowych przeróbkach wykonano chłodnice oleju . zdaje sie nawet że z odcinaniem sekcji . Ten przerobiony Ural nawet całkiem ładny . Mogę Ci to skserowac jesli w sieci nie znajdziesz bo wzruszony tematem Brzytwy o zlotach ogólnych wywlokłem wszystkie posiadane ŚM z piwnicy i teraz stoja na honorowym miejscu. Tylko co sie z Tobą porobiło ? Przeca zawsze byłeś zwolennikiem orginału z tabliczkami i radzieckim powietrzem w kołach:-) . Łeee... po bożemu to jak sie przegrzeje stajesz na poboczu i palisz fajkę (przy okazji nauczysz się palić,jednak alkochol to nie wszystko).Czego to sie ludziom zachciewa ...chłodnice... pewnie zaraz wentylatorki i wentylowane tarcze . Se japonie kup(kolejną) tam są chłodnice fabryczne . |
|
Powrót do góry |
|
 |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 5:19, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Albo Biemdablju  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 17:49, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ale się porobiło a Granat zawsze mówił ,,,ALE PO CO '' a tu nagle nie wiadomo co Grzesiu może ty jakiś chory jesteś |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:41, 03 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
To moze ja zapytam, "ale po co ?" jezeli ten silnik to konstrukcja na lozyskach tocznych ??? |
|
Powrót do góry |
|
 |
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Pią 20:40, 03 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
no nie oszukujmy sie, ten silnik jest permanentnie przegrzany. każde -10st C mu sie przyda. myślę że mądra chłodnica oleju to dobry pomysł.
Co do przegrzania - kiedyś jechałem emą z koszem, 3 chłopa na zlot gdzieś tam, ema na prawdę sprawdzona w bojach - w sumie przekatała jakieś 15 lat na jednym remoncie, i słoneczny bardzo upalny dzionek, przy 70/h, co jakieś 30 km trzeba było stawać na papierosa, bo się tłoki heblowały. droga prosta, asfalcik, prędkość nie za duża, a mimo to hebel za heblem - 3 osoby, pełno gratów, i po prostu ten silnik nie dawał rady. jakby miał temp oleju z 20st. C mniej, to by było git. |
|
Powrót do góry |
|
 |
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:08, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Własnie, kazdy "usprawnia" silnik urala czy inny wstawiajac kosmiczne materiały do srodka, wszystko po co? Po to zeby przedłużyc przebiegi miedzyremontowe, a zwykła chłodnica oleju zrobi to wszystko bez pakowania kosmicznych materiałów do srodka, bo zawodnosc to wina przegrzania pieca. Zamiast paplac bez sensu "a co sie stało"(ciele oknem wyleciało ) pomyslmy jak to przeskoczyc.
Dzieki Oricie mam odcinek "świata motocykli " gdzie ktos wsadził chłodnice do Urala, zrobił to tak ze poprowadził przewody ze studzienki odpływowej filtra oleju. Zalety: latem silnik sie nie przegrzewa, wady-obieg działa cały czas juz od rozruchu i w zimne dni silnik jest niedogrzany. Poza tym zstanawiam sie jak to jest z cisnieniem oleju i tak słabym w Uralu bo na ten temat nie było nic. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4118 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19:36, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Silniki padają nie od temperatury a od kiepskiej jakości częśći (wykonanie i materiał), pomijam nieudolne działania składających. Schłodzenie pomaga piwu, jest zdecydowanie smaczniejsze. Natomiast chłodzenie nie ma wpływu na urwany zawór, zcięty klin zamachu czy zatartą korbe. Remonty w większości wynikają z nagłego wybuchu czegoś tam a nie zużycia.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:55, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Najprostsza chłodnica oleju, to wpuścić w miskę kilka rurek i wymuszać w nich przepływ powietrza. Potem już dochodzą układy z przepuszczaniem oleju przez chłodnicę. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Q3ma
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 255 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: Pon 21:08, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
orita napisał: | Były 2 artykuły w starym ŚM jeden zdaje się "Ural classic" i drugi o dnieprze . |
Czy mogę prosić o numery tych ŚM gdzie zamieszczono tye artykuły??
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:20, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Miski z wspawanymi rurkami, pogłębiane robili właściciele rusków na długo zanim pojawiły sie aluminiowe. Myślę, ze obniżenie temperatury jest korzystne ale bez przesady z chłodnicą. Juz bardziej przydałby sie dorosły filtr oleju- a wyprowadzony na zewnątrz też trochę by chłodził olej. Jakby kto chciał mam wstępnie przerobioną pompę dniepra pod taki projekt- nic tańszego sie nie znajdzie. Przy odrobinie dobrych chęci wejdzie w blok późniejszych k-750 i Urali. |
|
Powrót do góry |
|
 |
gemini-ah
Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań-Swarzędz
|
Wysłany: Wto 14:40, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Samo założenie głębokiej aluminiowej miski olejowej jest najprostszą ale i bardzo skuteczną metodą obniżenia temp. Biorąc pod uwagę koszt/efekt to powinna być pierwsza modyfikacja ruska. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4118 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 17:15, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Tylko po co ta głęboka miska? Na asfalcie motocykl tak bardzo się nie grzeje a w terenie gdzie by się przydało to się zaraz urwie bo wystaje. Ja ktoś koniecznie chce modyfikować to radze pomyśleć nad normalnym filtrem oleju.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
|