Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iskrzenie na kowadełku przerywacza
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:14, 03 Sie 2011    Temat postu:

GL 100 i GL 200 to moduły do układów przerywaczowych. Popularniejszy jest GL 118 z układu bez przerywacza z poloneza. Ale za pomocą jednego elementu można go przystosować do pracy z przerywaczem (podwiesza się wejście rezystorem do zasilania). UWAGA! Układy APE 05 oraz H 161 NIE NADAJĄ SIĘ do pracy z przerywaczem.
Wszystkie graty do kupienia na każdym szrocie/utylizatorni pojazdów za grosze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Pią 6:00, 05 Sie 2011    Temat postu:

Tadzioh ja płaciłem za GL100 20 zeta plus 11 za przesyłkę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:11, 05 Sie 2011    Temat postu:

GL 100, to bardzo prosty moduł. Zaledwie kilka elementów wewnątrz. Ze względu na dostępne wówczas tranzystory mocy, lubi się palić. W tej chwili można wykonać samemu coś znacznie lepszego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 8:52, 06 Sie 2011    Temat postu:

Błażej mam prośbę ogarnij to jakoś, prześlij do mysi to zawiśnie na stronie. Mam na myśli układ GL 118 jaki rezystor moc i rezystancja oraz gdzie go podłączyć. Do GL 100 współczesny schemat. Było wyśmienicie gdybyś jeśli potrafisz rozrysował płytkę. I jeszcze jedno były dwa rodzaje przewodów oporowych. Najprostsze rozwiązanie to włączenie szeregowo do zasilania układu zapłonowego. Wadą był spadek napięcia w przewodzie oporowym podczas uruchamiania silnika. Sposobem na to były przewody oporowe (z diodami - montowane od 1990r w Pf126) które w chwili rozruchu poprzez bocznik zasilały układ zapłonowy z pominięciem opornika. Zaletą był łatwiejszy rozruch ale nadal pozostała wada w postaci ograniczenia prądu płynącego przez cewkę na wolnych obrotach (szczególnie odczuwalna przy słabym akumulatorze na niższych obrotach) a także w najwyższym zakresie prędkości obrotowych (mały kąt zwarcia). Dyskusja o cewkach i ich rodzajach też się dubluje patrz Mechanika Zapłon w Kaśce. Może jakiś bohater opisze i zamieści się na stronie zamiast bić pianę. I jeszcze temat polskich i rosyjskich modułów zapłonowych czeka na odkrywcę. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:52, 06 Sie 2011    Temat postu:

Cytat:
Sposobem na to były przewody oporowe

To właśnie były przewody BEZOPOROWE Very Happy To był kawałek zwykłego przewodu, który wstawiało się między rozrusznik (na złączu 50 lub na wyjściu z elektromagnesu), a zasilanie cewki za przewód oporowy. Miało to działać tak, że w momencie rozruchu zasilana cewka jest zasilana bezpośrednio z pominięciem przewodu oporowego. Tyle tylko, że dioda która tam była wstawiona, by prąd nie "cofał się" z zasilania cewki na rozrusznik, czyli by z zasilania cewki nie szło zasilanie na rozrusznik, bo ten by kręcił cały czas, powodowała spadek napięcie o około 0.7 V(cecha każdej standardowej diod krzemowej). Więc w sumie ta poprawa to była nikła...

Dobra, postaram się to jakoś ogarnąć. Swojego czasu robiłem nawet moduły kopie (trochę poprawione - wymieniałem tranzystor końcowy na mocniejszy i odporniejszy, bo z zabezpieczeniem) GL 100. I nawet jeżdżą one do dziś w czymś. Postaram się coś skrobnąć, ale nie będzie to od razu (kupa innych spraw na głowie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zorg




Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 13:17, 11 Sie 2011    Temat postu:

No to sobie poczytałem. Już mniej więcej wiem o co chodzi. Jako że podejrzewam że i tak mam cewkę pierdyknietą to ją wywalam. Kupiłem już cewke zelmota (tą 002 chyba). Wiadomo będzie montowana na zewnątrz lepszy dostęp i w ogóle. Pozostaje kwestia opornika. Kabel o długości 1,7m mnie nie uszcześliwia.

tadzioh napisał:
Miałem na myśli 12 voltową instalacje z prądnicą od malucha zamiast kabla oporowego używam opornika z firmy DIGITECH koszt 20zł, bo kabel oporowy ma długość ok 1,5m, a zawijańca nie chciałem robić.


Tadzioch pisząc opornik digitech masz na myśli moduł elektroniczny STS12 digitech?? Czy oprócz tego modułu musze kupic jeszcze opornik? Jak to jest? Pytam bo nie moge sie dodzwonic do tego digitecha.
I pytanie do ogółu montowaliście takie moduły w miejscu dawnej starej cewki czyli nad aparatem zapłonowym? Czy to odpowiednie miejsce? czytałem coś o chłodzeniu i takie tam?


Ostatnio zmieniony przez zorg dnia Czw 13:20, 11 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peryskop




Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z unii

PostWysłany: Czw 16:16, 11 Sie 2011    Temat postu: moduł

ja mam moduł zamontowany pod siedzeniem.. :Dbez opornika na zwykłym kablu na dole jest schemat [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez peryskop dnia Czw 16:20, 11 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 22:18, 11 Sie 2011    Temat postu:

zorg zakładałem ostatnio klientowi do MW750 sts12 maszyna chodziła równiutko zapalała przy lekkim ruchu starterem pojeżdziłem trochę ok. 30km było ok. gdy zostawiłem motocykl żeby sobie pochodził na wolnych po paru minutach sts12 spalił się. Zapakowałem cały zestaw- cewka, kable, fajki i wysłałem do Digitech do sprawdzenia. Wina cewki, ale reklamację uwzględnili i za skromną dopłatą przysłali ulepszony moduł sts14 oraz opornik podłączany na zasilaniu cewki. Układ umieszczam po prawej stronie silnika tam gdzie cewka przy dolniaku, a dokładniej nad nią, pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zorg




Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 21:58, 24 Sie 2011    Temat postu:

Poradziłem sobie kupując digitecha sts 14m wraz z opornikiem 1,7oma.
Moduł zamontowałem w przedniej części ramy w zgrzebnym pudełku plastykowym z nawierconymi otworami dla przepływu powietrza. Opornik powedrował do lampy. Całość 110zł wraz zczytelną instrukcja podłączenia.
Oczywiście wcześniej zaopatrzyłem sie w zelmotowską dwustrzałową cewkę wraz z kablami wysokiego napięcia. Cewkę oryginalną wraz z kondensatorem wypierdzieliłem.
Motorek aż chce zapalać i wiadomo nie iskrzy. No ale teraz pojawiły się inne problemy. Chyba mam coś z zaworem nie teges ale to juz inna para kaloszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin