Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gaźniki MIKUNI od Suzuki GS500
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 13:36, 07 Cze 2013    Temat postu: Gaźniki MIKUNI od Suzuki GS500

Jakiś czas temu, zastanawiałem się jakie dać gaźniki do Urala M-67. Oryginalne K-301, które miałem nadają się już tylko na półkę - swoje w życiu przeszły. Myślałem o Pekarach K-68 ale jak pomyślałem ile mam dać za ruskie gaźniki to szybko sobie to wybiłem głowy. Wziąłem się za szukanie gaźników od CZ Cross 514, niestety znaleźć dwa sprawne to nie lada wyczyn... Dzięki Naszemu koledze zabool, zainteresowałem się gaźnikami od Suzuki GS 500. Kolega śmiga Uralem na nich od dłuższego czasu i chwali. Zakup tych gaźników nie jest problemem, ale trzeba znaleźć sprzedawcę, który sprzeda Nam dwa lewe. Dlatego, iż lewy gaźnik ma mocowanie linki gazu.
[link widoczny dla zalogowanych]
W dolot paliwa (odstająca rurka na zdjęciu powyżej), fabrycznie jest wciskana plastykowa rurka. Jako że wciskać wolę co innego, a przede wszystkim w co innego. To w ruch poszedł gwintownik 10x1,25 oraz złączki centralnego smarowania (rewelacyjny produkt). Złącza te obracają się o 380 stopni, utrzymując przy tym szczelność. Do uszczelnienia użyłem Loctite 542. Po wkręceniu złączki mamy prawy gaźnik gotowy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Z gaźnikiem lewym jest troszkę więcej zabawy, gdyż przewód paliwowy jest po lewej stronie. Aby puścić go po prawej, należy przewiercić ściankę (ok 3mm) na wylot. Gaźniki te są skonstruowane tak, aby była możliwość zasilania z obu stron - dlaczego? Pojęcia nie mam. Może Japończycy myśleli o Nas Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]

Po przewierceniu, gwintujemy obie strony. Lewą zaślepiamy, a z prawej wkręcamy "czarodziejską" złączkę Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
Wcześniej zamówiłem wykonanie króćców z aluminium, które są podcięte 5stopni do wewnątrz silnika. Co prawda czekałem na nie prawie miesiąc ale w miarę wyglądają, a przede wszystkim spełniają swoją rolę należycie. Łącznik króćca z gaźnikiem to wąż olejoodporny zbrojony. Na to dwie opaski i temat gaźnik - głowica zakończony.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejny problem to połączenie gaźników z filtrem powietrza. Gaźniki te mają fi60, natomiast filtr powietrza bodajże fi 42. Czekam właśnie aż przyjedzie kurier z rurą gumową zbrojoną fi 60. Będzie jeszcze trzeba porzeźbić z oryginalnym wylotem filtra powietrza, ale to już pikuś. A rura, którą zamówiłem wygląda tak: [link widoczny dla zalogowanych] i kosztuje 38zł za metr.
Koszt gaźników z przesyłką 295zł
Koszt króćców 50zł
Rura z przesyłką 50zł
Robocizna moja.
Zamontuję rury do filtra to wrzucę filmik jak silnik "oddycha".


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pią 13:42, 07 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:50, 07 Cze 2013    Temat postu:

Od co najmniej roku zastanawiam się nad tym rozwiązaniem. Niestety muszę wykonać napęd linki do jednego bo obecnie są spięte w całość. Diabli wiedzą od czego są te gaźniki ale jak widzę ciut mniejsze bo dolot 55 mm. Zasilanie mają obustronne aby mogły pracować w zestawie. Może w końcu zmobilizuje mnie twój przykład i coś wystrugam. Trzeba zrobić jakieś metalowe mocowanie do cylindra>króćca bo są za wielkie aby na samej gumie wisieć, radzę to przemyśleć.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:08, 08 Cze 2013    Temat postu:

No no, czekam na zamontowanie i sprawozdanie z dzialania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 10:42, 09 Cze 2013    Temat postu:

Po montażu wygląda to tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wojtek, mimo że gaźnik jest duży, a łącznikiem jest rura to gaźniki trzymają się pewnie. Pomiędzy króćcem a gaźnikiem są 2mm przerwy.
Problem jaki natknąłem to filtr powietrza.
Mam założoną Uralową skrzynię i na tą chwilę nie widzę żadnych szansa aby wejść do filtra powietrza. Dnieprowa skrzynia z plastikową obudową (walec) ma na pewno dalej wysunięte wyloty. Myślę że będzie trzeba iść w tą stronę. Chyba że ma Ktoś, inny pomysł to zapraszam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:38, 09 Cze 2013    Temat postu:

Skrócić króćce, innego wyjścia nie widzę. Wtedy nie będzie tak pewnego mocowania na gumie i pozostaje nieszczęsne przykręcenie gaźnika do cylindra. Ja mam dnieprowską skrzynie i robiłem filtr powietrza bo ten walec jest tak paskudny że nie wytrzymałem. Zrobiłem coś w kształcie przypominający emkowy. Nie jest olejowy a na gąbce filtracyjnej do prania.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 15:22, 09 Cze 2013    Temat postu:

Trochę gorzej dla mnie wygląda odstęp pomiedzy gaźnikiem a dźwignią biegówek.

Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 20:10, 09 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 16:21, 09 Cze 2013    Temat postu:

Biegi wchodzą - jest ok. Tylko ten filtr... Przecież nie założę stożków Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koltun_m




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Francia Romans

PostWysłany: Nie 18:33, 09 Cze 2013    Temat postu:

poszukaj węża od chłodnicy tam są przegięcia ponad 90 stopni
ale czy noga ci się z tym wszystkim zmieści ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Harcerz




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Nie 21:35, 09 Cze 2013    Temat postu:

w swoim wieprzu miałem zamontowane gaźniki mikuni od xs400 , bez zmiany dysz. Krućce musiałem przybliżyć ku karterowi, pospawałem pod kątem i nie było problemu. Lewa rura do filtra była originalna, ale scięta, a prawa była giętka od jakiegoś skutera. Spalanie 5,5litra, i zawsze zapalił OD PIERWSZEGO KOPA, nawet przy minus pietnastu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Śro 7:28, 26 Cze 2013    Temat postu:

klapek, poradziłeś już sobie z połączeniem gaźnika z filtrem powietrza?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 19:16, 26 Cze 2013    Temat postu:

Tak, rozwiązanie problemu podsunął stepa z RM - świetny patent. Rury wlewu paliwa od 126p Wink
Co prawda kolanko Malucha ma fi50 (szersza strona) ale da się naciągnąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Śro 22:26, 26 Cze 2013    Temat postu:

wrzucisz jakąś fotkę jak to wygląda? też chcę podążyć w stronę Mikuni.
Krućce chyba nie muszą być aluminiowe? jak ze spalaniem i ustawieniem tych gaźników? problemów nie było?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 7:30, 01 Lip 2013    Temat postu:

Bardzo proszę Wink
Tak to wygląda od góry. Rury wyglądają na mocno zgięte ale bez obaw - piec ma czym oddychać. Świece są brązowe, opona rwie podłoże Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 8:45, 01 Lip 2013    Temat postu:

Mnie się nie podoba polaczenie z filtrem. Ja bym probowal krocce spawac pod katem w strone filtra-lepiej bys wyszedł z rura powietrza
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 8:47, 01 Lip 2013    Temat postu:

Jeżeli podetniesz kąt w górę to będziesz miał kibelek w komorze paliwowej. Gaźniki są podcięte w stronę silnika o 5 stopni - można by dać więcej, ale bałem się przy zamawianiu ich że przedobrzę.
Ustawienie gaźników mam praktycznie takie same, jak w oryginale (GS). Na nogi jest miejsca bez problemu, biegi wchodzą bez problemu - lewa noga w ogóle nie dotyka przy zmianie gaźnika.


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pon 8:49, 01 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin