Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

gaźniki do urala k-301
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1507
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 16:07, 15 Kwi 2012    Temat postu:

profss napisał:
W ubiegłym roku wyciągałem dysze z gaźników k-37 z ciekawości zajrzałem na pływaki,były tak spróchniałe ze rozpadły się w reku,dosłownie rozpadły się,żałuje ze nie zrobiłem zdjęć mieli byście zobrazowane o co hiusowi chodzi.


Ja żeby nie być gołosłownym udałem się na wykopki do garażowej piwnicy( dzisiaj , przy niedzieli, doceńcie moje poświęcenie) i cały w pajęczynach wydobyłem dwa fanty, jeden to gaźnik od komarka, ostatni raz widziałem go na oczy w pierwszej połowie lat 80 ubiegłego wieku, drugi fant to też akt historyczny jest to fabrycznie nowy pływak od samochodu, jak mnie pamięć nie myli to od Fiata 127 lub 128 , pewny nie jestem ale takowe miałem w 84 i 85 r. ub. wieku.
Tak wyglądały fanty przed otwarciem
[link widoczny dla zalogowanych]

A tak po otwarciu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widać na załączonych obrazkach żadnych śladów rozpadającej się cyny, pływak od samochodu jest wręcz wystawowy, może dlatego że przechowywany był w fabrycznym puzderku i w szufladzie, za to gaźnik od komarka walał się w kącie na glebie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2872
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:55, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Gaźniki które mam obecnie w motocyklu (302) kupiłem wraz z innym motocyklem w 1988r lub 1989r, były wtedy prawie nowe. W miedzyczasie 20 lat leżały wraz z silnikiem w piwnicy, nic pływakom nie jest.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 6:32, 16 Kwi 2012    Temat postu:

O co ta kłótnia. Wszystko rozbija się o chemię tzw. wpływ czynnika zewnętrznego na cynę użytą do spajania (przy okazji jest kilkanaście rodzajów stopów lutowniczych). Kurka a gdzie pasja badawcza. Zanurzcie na 20 lat pływaki (jednej serii produkcyjnej lub "załatane jednym rodzajem spoiwa) w benzynie (najlepiej słój wecka nie wyparuje czynnik) i do piwnicy (najlepiej nieogrzewanej). Druga grupa pusty osuszony słój i trzecia na półce. Po 20 latach dopiero jakieś wnioski formułujcie. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1507
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pon 7:32, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Drogi Moderatorze spór jest , gwoli przypomnienia, o sens lutowania dziurawych pływaków Laughing , a dyskusja uskrzydla , ileż to wartościowych informacji znalazło się przy tej okazji, a i intelektualnie się można podbudować, nie mówiąc o ćwiczeniach pisania z sensem i czytania ze zrozumieniem Idea rotfl cheers
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 401
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Nie 18:09, 22 Kwi 2012    Temat postu:

grzeh750 napisał:
Drogi Moderatorze spór jest , gwoli przypomnienia, o sens lutowania dziurawych pływaków Laughing , a dyskusja uskrzydla , ileż to wartościowych informacji znalazło się przy tej okazji, a i intelektualnie się można podbudować, nie mówiąc o ćwiczeniach pisania z sensem i czytania ze zrozumieniem Idea rotfl cheers


Popieram 100% (na inne procenty puki co nie ma możliwości) Very Happy O kilku rzeczach sobie przypomniałem o innych się dowiedziałem. I to się liczy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin