Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dyfer M-72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 19:09, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Polibuszowe. To gdzieś pod Olkuszem robią. Łatwo ich wygoglować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:30, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Polibuszowe odpada. Czarne musi być...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 19:39, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Szpreje som ;P

A tak w ogóle to ty się przyglądał ze gumy spod metalu nie widać?

Nie żebym uważał ze polubisz to cos wspaniałego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
storm007




Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 17:17, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Doktor napisał:
Życie u boku Emki wymaga stałych ,codziennych poświęceń. Czy wszystkie "rusy" tak mają? Tyle samo czasu w siodle,co na klęczkach... Sad
Mam pytanie,czy ktos wie,kto sprzedaje sprzęgiełka ,które dorabiane są z czegoś zbliżonego do gumy,w przeciwieństwie do tego szajsu,który kupiłem na allegro! Strzępi się po kilkunastu kilometrach jazdy!!!
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Widziales u Korby polibuszowe? Nie narzeka a wrecz chwali. W emie gumowe nie powinno sprawiac zadnych problemow, no chyba ze bys sie nazywal Gawlo Wink Bo on kazde gumowe zakatowal przy pierwszym wyjezdzie, ale w kascie i mw. U mnie w MW gumowe dlugo daje rade, wytrzymywalo sezon jazdy i to w terenie. W emie mam juz drugi sezon i jak bylo zalozone to nie bylo tez nowe. Albo trafiles na sprzegielko wyprodukowane po popularnych imieninach (pracownicy byli na niezlej bani) albo... maz nie wyosiowana skrzynie z dyfrem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 10:56, 04 Lut 2011    Temat postu:

emku napisał:
Witam! Mam problem z długoscią wału napędowego. Zmienilem skrzynie na dnieprowską ze wstecznym i oryginalny Emkowski jest za długi i jakies 5 cm. [...] Moze ktos zna jakis inny sposob wyjscia z tej opresji??


Kupiłem emkę z takim oto wałkiem:

Na początku zastanawiałem się po co ktoś go spawał (awaria?) ... Ale niedawno kupiłem inny nieprzerabiany wałek i teraz już wiem, że ten pierwszy został po prostu skrócony - motocykl niedługo przed sprzedażą miał bowiem założoną skrzynię od Dniepra (czyli taki układ jak u Ciebie).
Mógłbym odstąpić ten wałek (jeśli jesteś zainteresowany).

A tak na marginesie: czy mógłby mi ktoś podać wymiary (długość) fabrycznego wału napędowego do M-72? Chciałbym zweryfikować czy ten zakupiony wałek to rzeczywiście to czego potrzebuję. Chyba nie istniały inne sowieckie wałki ze zintegrowanym krzyżakiem jak te do M-72?


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Pią 10:59, 04 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 13:40, 04 Lut 2011    Temat postu:

Ten patent ze skracaniem wałka to rzeźnictwo. Wystarczyło zastosowac wałek z krzyżakiem od dniepra. Można sobie wtedy kroić spawać i dystansować do woli.

Cytat:
Chyba nie istniały inne sowieckie wałki ze zintegrowanym krzyżakiem jak te do M-72?


Istniały w drobnym wielowypustem do urala ( wersje długie i krótkie)

i z grubym znanym z np dniepra ( znormalizowane) od wczesnych k750 i MW.
Do tych ostatnich bliźniacze (Optycznie tylko nieco cięższe) są kardany pochodzenia chińskiego.
Dopiero wraz z zastosowaniem skrzyń dniepra element podzielono. I chyba słusznie bo gdy zużyje sie krzyżak zamiast wymienić całą długa belkę można wymienić tylko krótka i bardziej oszczędna cześć krzyżakową.
I tak ich uroda ginie pod szklanką.
Według śledztwa w katalogach przeprowadzonego przez agrupę emki z późnych lat 50 miały już zamiast pasowania na stożek- drobne wielowypusty( czyli tak jak na pierwszym zdjeciu)
Rozwiązanie o wiele przyjemniejsze od stożka.
No i w odpowiedzi na pytanie
Cytat:
Chyba nie istniały inne sowieckie wałki ze zintegrowanym krzyżakiem jak te do M-72?
nalezałoby dodać wersje do napędowców.
Męskie na gruby wałek:


I żeńskie na cienki. Zdjęcia brak


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 18:02, 15 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:05, 06 Lut 2011    Temat postu:

Ja mam w Emie skrzynie od Dniepra i kardan od Dniepra. Belke obcinałem jakieś 25 mm i podwierczałem na kulke od wałka skrzyni. Przed laty przycinając frez na Kaczkowskim wałku uzyskałem ten sam efekt.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 22:57, 11 Lut 2011    Temat postu:

Dwa zagadnienia na temat zabieraka przekładni tylnej- koło.
Myslałem nad tym, ze jeśli zabierak dyfra wytrzymał igły do można by go zabielić pod panewki. I stąd pytanie. Czy dobierał ktoś panewki do zabieraka dyfra?
Zapasy sie skończyły i raczej trudno upolować oryginał w rozsądnej cenie.
I dwa czy nie można by było lepiej i taniej zregenerować wielowypust na zabierak koła?
Wiem ze to dziwne regenerować tą część ale w zalewie bubli które pękają, przedwcześnie wygniatają, pofalowywują lub od nowości nie trzymają wymiaru , itd myślałem żeby zaufać twardości bieżni która mimo ze ma juz nawinięte kilkanaście tyś wygląda na dobrą i potraktować ją jako dobrą, sprawdzoną bazę. Np napawać materiał i obróbka?
Jakieś pomysły? ( z wyrzuceniem na złom też mile widziane jeśli będzie uzasadnienie) Wink


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 23:03, 11 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Sob 17:34, 12 Lut 2011    Temat postu:

O napawaniu i obróbce to już pisali w mądrych książkach, do czego się to nadaje.
Jak tak nie ufasz współczesnej produkcji, to zleć dorobienie w profesjonalnym warsztacie. Nawet mogę ci kopsnąć adres - tylko będziesz musiał ostro trzymać się za kieszeń. Chyba, że masz żyłkę handlowca - wtedy zrób z 500 sztuk i sprzedasz na rynku na pewno - a cena jednostkowa w produkcji wyjdzie przyzwoita.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Czw 18:30, 10 Mar 2011    Temat postu:

chopy zapomnialem ,a kolega mnie prosil ,ile jest rolek w dyfrze bez napedu??? tych na zabieraku i tych w lozysku, ....dzieki za odp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 19:27, 10 Mar 2011    Temat postu:

Igieł na zabieraku 45. Igieł na końcówce ataku nie pamiętam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 7:26, 11 Mar 2011    Temat postu:

Prince napisał:
Dwa zagadnienia na temat zabieraka przekładni tylnej- koło.
Myslałem nad tym, ze jeśli zabierak dyfra wytrzymał igły do można by go zabielić pod panewki. I stąd pytanie. Czy dobierał ktoś panewki do zabieraka dyfra?


1) A ja miałem robić odwrotnie. Stary dyfer MMZ przerobić z panewki na igiełki. W tym celu chciałem użyć takiego zestawu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Robił kto już ktoś? Czy się da?, jakie efekty? Wiem, wiem, ta jakość współczesnych części ...

2) W sumie to panewka w niczym mi nie przeszkadza, ale jest naprawdę spory luz między panewkami a zewnętrznym pierścieniem. Co ciekawe na zabieraku te panewki pięknie leżą. Tak więc druga opcja to dorobienie pierścienia zewnętrznego (tego wciskanego w aluminiową obudowę) z odpowiednim nadwymiarem i wykorzystanie oryginalnych panewek.

3) Trzecia opcja to przeszlifowanie zewnętrznego pierścienia (i ew. zabieraka) i dorobienie panewek. Z tym, że nie wiem jak z materiałem na panewkę - to nie jest byle brąz.

Wszelkie opinie i porady dotyczące łożyskowania zabieraka mile widziane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 14:29, 11 Mar 2011    Temat postu:

W zasadzie to sam napisałeś co można zrobić.
Albo chce się mieć orginał to opcja 3
albo kupić rolki, bieżnię i zabierak opcja 1
Bieżnie mają taką samą średnicę zewn więc nie trzeba obudowy przerabiać
tylko wymienić bieżnie.
Ale czy można spać spokojnie mając rolki w dyferku MMZ ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yurko




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:08, 22 Mar 2011    Temat postu:

śmigiel napisał:

Ale czy można spać spokojnie mając rolki w dyferku MMZ ?

mozna Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 296
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Pią 10:57, 29 Wrz 2017    Temat postu:

Mam pytanie: Czy wskazany na zdjęciu element da się wymonotwać z korpusu suwaka?

[link widoczny dla zalogowanych]

Ma on spory luz i pęknięcie Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin