Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dyfer M-72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emku




Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 18:24, 13 Lut 2010    Temat postu:

Witam! Mam problem z długoscią wału napędowego. Zmienilem skrzynie na dnieprowską ze wstecznym i oryginalny Emkowski jest za długi i jakies 5 cm. Niestety wszystkie inne wałki jakie znalazlem są jeszcze dłuższe. Mam tylko jeden krótszy jak na zdjeciu:
[link widoczny dla zalogowanych] i brakuje mi tego: [link widoczny dla zalogowanych] i Tu pytanie. Czy wszystkie Przeguby maja juz takie same frezy?? Moze ktos zna jakis inny sposob wyjscia z tej opresji??

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:34, 13 Lut 2010    Temat postu:

Kaczka i ural maja inne frezy, ural ma grube a kaczka cienkie, chyba ze na odwrót, dniepr ma najdłuzszy wałek, bo pod wsteka dochodzi, wałek mozesz wziac i podciac masz tam na tyle freza tylko piłka reczna odpada. A jeszcze pytanie, czemu robisz z rasowej maszyny kundla?I jak to zapakowałes bez przeróbki ramy i widełek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Sob 19:02, 13 Lut 2010    Temat postu:

Ural ma cienkie frezy, pozostaje Ci tylko (jak bedzie walek zbyt dlugi na frezach) obspawanie widelek (tych do gumowego sprzegla kardana ).
100 lat temu tak robilismy i dawalo rade.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
emku




Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 19:18, 13 Lut 2010    Temat postu:

Robie tak bo nie widze innego wyjscia. Wczesniej mialem skrzynie URal-a i wałek pasował. Teraz mam skrzynie ze wstekiem i wałek jest za długi dlatego szukam innego wyjscia. Nie ma oryginalnych wałków takiej długosci jaka jest mi potrzebna. Wchodza w gre wałki z regulacja jedynie. Jeden taki znalazlem. tylko brakuje mi przegubu. Mam tą czesci która wchodzi w tą gume od srtony skrzyni a brakuje mi tej czesci od strony dyferencjału. Jesli chciałbym ja kupic to musze wiedziec czy wszystkie przeguby maja jednakowe frezy zeby kupic dobry.

A co do spawania to jest to ekstremalnie trudna sprawa?? Jakies specjalne warunki?? sposoby itd. ??

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 21:26, 13 Lut 2010    Temat postu: Re

Pepe zrobił byś fotę uralowskiego błotnika bo potrzebuję przerobić po uralowski wachacz pchany. Dostanie orginalnego okazało się dosyć kłopotliwe. W mioim wachaczu jest tylko jeden otwór na zamontowanie błotnika po bokach. Normalnie jest dwa takie otwory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Sob 22:57, 13 Lut 2010    Temat postu:

Wszystkie krzyżaki, które występują luzem (tzn nie stanowią jednej całości z wałkiem) są produkcji KMZ i mają jednakowy frez. Jak poszukasz, to znajdziesz zarówno wersję dłuższą jak i krótszą (od K-650 i od Dniepra).
Bogus z tego forum ma zastosowane właśnie takie rozwiązanie i na przekór wszystkim jeździ emką w motocrossowym stylu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:07, 14 Lut 2010    Temat postu:

Kolejny kundel....a taka była piekna maszyna,,,Ciągle mnie zastanawia jak wpasowąłes wsteka z wieprza do ramy Emy, w ruskiej instrukcji jest napisane ze trzeba podszlifowac widełki i rame, wiec???Wiec zniszczyłes motor czy masz inny patent?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 12:40, 14 Lut 2010    Temat postu:

Kto czyta instrukcję ze zrozumieniem, ten zauważy, że jest tam mowa o krótkiej ramie od K-750.
W M-72 u Bogusia nie trzeba było nic kombinować. Po prostu włożył skrzynię od Dniepra i jeździ.
Dyskusje o zabytkach ludzie z tzw misją prowadzą tu: http://www.kolyaska.fora.pl/budka-piwna,11/wujek-granat-dobra-rada,282-30.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
emku




Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 18:59, 14 Lut 2010    Temat postu:

Wszytsko udało sie bez szlifowania i kombinowania. Też słyszalem ze nie wchodzi ale po odpowiednich wymiarach okazalo sie ze pasuje i jest jeszcze sporo luzu. Szkoda ze wtedy nie pomyslałem o wałku.


Czemu kundel?? Włozenie skrzyni ze wstecznym kundli Emkę Twoim zdaniem??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Nie 20:11, 14 Lut 2010    Temat postu: Re: Re

slawo napisał:
Pepe zrobił byś fotę uralowskiego błotnika bo potrzebuję przerobić po uralowski wachacz pchany. Dostanie orginalnego okazało się dosyć kłopotliwe. W mioim wachaczu jest tylko jeden otwór na zamontowanie błotnika po bokach. Normalnie jest dwa takie otwory.




Slawo,ja nie mam urala kupilem tylko silnik, wiec nie moge zrobic foty blotnika Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 22:19, 14 Lut 2010    Temat postu: Re

OK .
Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orita




Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 0:49, 15 Lut 2010    Temat postu:

Lepiej wez wałek jak będziesz szedł kupować . Też mam taki założony tzw. składany , kupowałem w komplecie i z 18 sztuk (tyle było na stoisku) znalazłem JEDNĄ która nie wykazywała luzu na tym wielowypuście . Za to miała spirdzielone rowki pod pieścienie zabezpieczające w krzyżaku . Legendarna radziecka jakość , CCCP nie ma a jakość pozostała .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 17:50, 15 Lut 2010    Temat postu:

granat napisał:
Kolejny kundel....a taka była piekna maszyna

No trochę tak jest- zakładanie skrzyni dniepra do k750 i emek to trochę pójście na łatwiznę ale wsteczny wielu przekonuje. Uroda skrzyni dniepra mnie osobiście nieco odstrasza ale rozumiem. Raz że wspomniany wstek dwa, ze większe możliwości kombinowania z przełożeniami no i dostępność z ceną. Juz gdzieś wspominałem, że z głową zrobiona skrzynka emki to na oko koszt od 600zł a dniepr jakby sie rozejrzeć mniej niz połowę tej kwoty.
Brzytwa- to było ostre ale sie ubawiłem Wink


Co do wałków to ucina od strony krzyżaka i tam spawa i ewentualnie nieco skraca po drugiej stronie nie zapominając o tym żeby starczyło miejsca na zabezpieczenie.
Przy spawaniu trzeba zwrócić uwagę na to żeby nie rzuciło wałka na jedną stronę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
emku




Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 13:12, 16 Lut 2010    Temat postu:

Skrzynie wieprza montuje tylko ze wzgledu na wsteka, bo do tej pory kiepsko było manewrowac sprzetem bez wstecznego. Mam oczywiscie skrzynie oryginalną od M - 72 i Uralowską na której jeździlem przez kilka miesiecy. Wiec oryginał oryginalem a funkcjonalnosc priorytetem !!! xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:49, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Życie u boku Emki wymaga stałych ,codziennych poświęceń. Czy wszystkie "rusy" tak mają? Tyle samo czasu w siodle,co na klęczkach... Sad
Mam pytanie,czy ktos wie,kto sprzedaje sprzęgiełka ,które dorabiane są z czegoś zbliżonego do gumy,w przeciwieństwie do tego szajsu,który kupiłem na allegro! Strzępi się po kilkunastu kilometrach jazdy!!!
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin